Pagina 1 van 1

Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 03/08/23, 13:04
door Ch3vr0n
Hey mensen,

De aankondiging bovenaan het forum heeft met tony bryden te maken. Die probeert al geruime tijd in te loggen. Wachtwoord meermaals gereset, ik heb een 2e gebruiker voor em aangemaakt het is vreemd. Z'n account is perfect actief, ik kan zelf vanuit belgie (met mijn windows op engels en toetsenbord BE) perfect inloggen. Echter Tony raakt op geen enkele manier ingelogd en krijgt vanuit het forum steeds de melding dat er een foutief wachtwoord werd opgegeven. Aan mijn kant werkt dat ww echter wel. Het feit dat anderen wel kunnen inloggen, er aan de forum configuratie kant niets is veranderd en er zich zopas iemand heeft geregistreerd, geactiveerd, ingelogd EN voorgesteld is volgens mij toch overduidelijk dat er met de forum configuratie niets aan de hand is.

Het probleem doet zich bij em voor zowel op pc als mobiel (samsung internet oa). Ik probeer tony te pakken te krijgen om even vanop afstand met teamviewer te bekijken, maar is er iemand in de buurt van Tony die misschien zou willen coördineren om even bij em langs te gaan en even fysiek te kijken? Ik zit momenteel even zonder ideeën

*edit* locatie Tony: Nijmegen

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 03/08/23, 13:42
door Tecumseh
Ch3vr0n schreef: 03/08/23, 13:04 Het probleem doet zich bij em voor zowel op pc als mobiel (samsung internet oa). Ik probeer tony te pakken te krijgen om even vanop afstand met teamviewer te bekijken, maar is er iemand in de buurt van Tony die misschien zou willen coördineren om even bij em langs te gaan en even fysiek te kijken? Ik zit momenteel even zonder ideeën
Het is denk ik handig te weten in welke buurt Tony te vinden zou zijn.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 03/08/23, 13:56
door Ch3vr0n
Goeie vraag, dacht dat misschien sommige het van buiten wisten. Ik ga het na ;) Volgens IP adres op z'n laatste bericht is dat regio zuid-holland, maar da's natuurlijk een grote regio?

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 03/08/23, 15:16
door Wim62
Is helaas te ver weg voor mij , ik zit in het ooste van het land .

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 03/08/23, 17:34
door Ch3vr0n
OP bijgewerkt. Regio Nijmegen.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 03/08/23, 19:11
door 3DWim
Domme opmerking mijnerzijds: heeft de beste man alle cookies verwijderd en wachtwoorden cache geleegd vwb dit forum?
En kan jij niet via teamviewer of een andere meekijk functie (teams) zien wat er gebeurd ?

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 03/08/23, 19:15
door Ch3vr0n
Heb dat ook gevraagd, maar technisch gezien zou een ww reset dat moeten overschrijven. Teamviewer is reeds voorgesteld maar is er nog niet op ingegaan. Het probleem dat de ww reset mails niet aankomen (bij mijn telenet iig) is opgelost. Ik wacht nog op feedback van Tony

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 04/08/23, 16:02
door Dirk
Misschien in zijn paswoord dat gebruik maakt van Querty ipv Azerty, wat voor aqwz enz. leestekens verschillen maakt.
Paswoord word verborgen als je het ingeeft, zal misschien niet zo zijn maar wie weet ?
Heb zo in het verleden ook iets in die aard meegemaakt, het paswoord was voorzien van cijfers, en mijn laptop toen had geen cijferklavier dus met schift enz. En dat lukte toen ook niet 1-2-3.
Nadien met de weet van, lukte het wel :-)

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 04/08/23, 19:34
door Ch3vr0n
Heb ik ook gezegd om zijn toetsenbord taalinstellen even na te lopen. Maar dat zou enkel een verklaring zijn voor pc, op mobiel lukt het ook niet.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk



Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 08/08/23, 14:22
door Puffeltje
Als zijn pc de boosdoener is en dus mogelijk een ander wachtwoord opslaat dan opgegeven, zal mobiel ook valen.

stel nieuwe opgegeven wachtwoord is ABCDE maar wordt bijvoorbeeld opgeslagen als AABBCCDDEE, dan zal mobiel met ABCDE het ook niet doen. Probleem dus zoeken in PC.

Een optie kan nog zijn om een nieuw wachtwoord via mobiel aan te passen, en dan kijken of hij er via mobiel wel in kan. Zo ja, dan moet het probleem daadwerkelijk gezocht worden in de PC.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 08/08/23, 16:06
door Ch3vr0n
Het is wat raars aan zijn kant (vooral gezien anderen wel kunnen registreren en inloggen). Hij geeft nog maar zijn gebruikersnaam in (en niet eens het wachtwoord) en de melding verschijnt al van foutief wachtwoord ingegeven zegt die. Heeft wat lokale hulp kunnen inschakelen.

Ik sta op het punt een kloon van het forum op te zetten en alle extensies uit te schakelen. Als hij dan kan inloggen is het een extensie dat mogelijk voor problemen zorgt. Dan is het kwestie van uit te zoeken welke.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 08/08/23, 16:27
door 3DWim
Er zijn simpelweg te veel opties waar het fout kan gaan.
- Besturingssysteem van PC > windows, google, linux ??
- browser IE, FF, Opera, ??
- firewall, standaard van windows of specifieke leverancier?
- gebruikt hij een wachtwoord manager ?

Als hij direct de melding krijgt als hij zijn naam intypt dan is er "iets" dat dan ook direct zijn (verkeerde) wachtwoord invult.

Alles bij elkaar ben je wel even aan het stoeien.
Maar caches legen van alles met bv CCleaner lijkt mij een goed begin.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 08/08/23, 17:38
door Ch3vr0n
Yup, allemaal al gezegd. We zullen zien wat het geeft. T'is iig wat vreemds of er gingen meer meldingen zijn. Tony's is de enigste hier rond.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 08/08/23, 19:18
door Wim62
Ik vind het toch wel sneu voor hem , wil hij graag meedoen op dit forum en het lukt niet .
Is hij misschien ook lid op een ander forum en heeft hij daar geen problemen mee .
Ch3vr0n, je hebt hem toch niet toevallig geblokkeerd ?

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 08/08/23, 19:27
door 3DWim
@Wim62 tsja, is wel sneu maar als @Ch3vr0n al die geopperde opties al genoemd heeft blijft er niets anders over dan dat jij vanuit Arnhem op bezoek gaat (geintje).
We weten niet eens of hij alle raad ook uitgevoerd heeft.

Als @Ch3vr0n random iemand uitkiest die dan de inloggegevens uitprobeert zou mijn laatste optie zijn. Als dat kan op basis van IP-nummer.
Daarna is het toch echt aan het nwe. lid.

Wat me nu te binnen schiet: wat als er een vpn verbinding tussen zit die zijn IP-nummer constant wijzigt?

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 08/08/23, 21:04
door Rob52
VPN is geen probleem, werk ik zelf ook bijna altijd mee. Ook als ik tijdens in bedrijf wissel van IP blijf ik gewoon ingelogd.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 09/08/23, 23:24
door Banditoz
Kun je niet gewoon een account aanmaken voor hem en de gegevens doorsturen. Als hij dan ingelogd is kan hij dan evt zijn wachtwoord weer aanpassen.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 10/08/23, 12:42
door Ch3vr0n
Dat werd dus ook geprobeerd. Account "TonyBryden" aangemaakt, identiek zelfde probleem. Ongeldig ww gelijk na ingegeven gebruikersnaam terwijl ik zonder problemen kan inloggen.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 10/08/23, 15:57
door 3DWim
Lijkt mij toch echt dat een oud, verkeerd, wachtwoord onthouden wordt.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 10/08/23, 16:09
door Ch3vr0n
Ik vermoed ook zoiets. Meermaals voorgesteld om oa cache/browser geschiedenis te wissen maar nog geen reactie of dat effectief werd gedaan.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 10/08/23, 19:55
door Rob52
Als het klopt, dan heeft Tony Bryden tot nu toe 0 berichten geplaatst. Waarom dan moeilijk doen. Laat hij een nieuwe aanmelding doen, met een andere naam en gaan met die banaan. Er is in dit geval geen sprake van een stukje historie die hij heeft opgebouwd, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 10/08/23, 20:51
door Ch3vr0n
Rob52 schreef: 10/08/23, 19:55 Als het klopt, dan heeft Tony Bryden tot nu toe 0 berichten geplaatst
Hij doet niet moeilijk. Z'n gewone account is "Tony Bryden" met 2 berichten, die andere heb ik aangemaakt als test account, met z'n zelfde wachtwoord en nog raakt hij niet binnen en ik wel. OP pc dan toch. Op Tapatalk raak ik dan weer enkel binnen met die 2e account die ik heb aangemaakt. Hij wil wel deelnemen maar kan niet om de een of andere reden. Het is helaas zo simpel niet als het lijkt

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 10/08/23, 23:23
door 3DWim
Ch3vr0n schreef: 10/08/23, 16:09 Meermaals voorgesteld om oa cache/browser geschiedenis te wissen maar nog geen reactie of dat effectief werd gedaan.
Wij verzinnen dus oplossingen maar persoon in kwestie reageert dus nog niet naar jou op alle mogelijke oplossingen?

Ha ik zie dat zijn "originele" account bryden met een kleine b is. Als de inlognaam hoofdletter gevoelig is of zijn pc (linux ?) heb je weer een aandachtspunt.

Re: Hulp gezocht voor Tony Bryden

Geplaatst: 11/08/23, 00:23
door Ch3vr0n
Heeft een lokaal persoon ingeschakeld dacht ik, maar het probleem is niet beperkt tot z'n pc. Z'n Samsung smartphone heeft hetzelfde probleem.

Zal polsen om een update. Is ook nog niet ingegaan op het TeamViewer aanbod.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk