Iemand ervaring met de Co Print Multi-Filament Module

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 8 months en 6 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard_3D
Berichten: 11
Lid geworden op: 10/04/23, 08:41
Netherlands

Iemand ervaring met de Co Print Multi-Filament Module

#1

Bericht door Richard_3D »

Iemand ervaring met dit apparaat
co-print-multicolor-printing-device
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#2

Bericht door Wim62 »

Ik hebt er geen ervaring mee .
Maar als ik zie hoeveel filament er verloren gaat zou ik zeggen niet doen , tenzij geld geen rol speelt .
Hier een voorbeeld .

Afbeelding
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#3

Bericht door Banditoz »

Volgens mij is bij de meeste multimateriaal systemen redelijk wat verlies. Toevallig wat filmpjes zitten kijken van de ercf en daar gaat ook wel wat verloren. De ercf is een stukje goedkoper maar je moet wel zelf alles bouwen. Maar toch wel verleidelijk om in te verdiepen allemaal 😁
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#4

Bericht door Rob52 »

Afgezien van het (aanzienlijke) materiaalverlies, dat per type wel weer verschilt, komt er bij dat het veel langer duurt voor de print klaar is. En die tijd kan aardig oplopen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 10
Lid geworden op: 16/08/23, 15:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:
Netherlands

#5

Bericht door Matthijs »

Prusa heeft een vergelijkbare module die het overbodige filament dat gebruikt wordt voor het 'schoonspoelen' gebruikt als vulmateriaal van een ander object. Denk dat er een knap stukje abstracte kunst ontstaat maar als je het toch nog gaat verven maakt dat niet uit. Heb er zelf (nog) geen ervaring mee. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat er een print mogelijk is zonder dat ik er zelf naast hoef te staan. Of het dan tien of veertien uur duurt maakt mij niet uit.

Meer info:
https://www.prusa3d.com/product/origina ... for-mk4-2/
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

Deze optie bestaat al 5 jaar in de Prusa slicer. Ik kwam hem ook tegen toen ik een paar jaar geleden aan het experimenteren was met multi colour printing.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Richard_3D
Berichten: 11
Lid geworden op: 10/04/23, 08:41
Netherlands

#7

Bericht door Richard_3D »

De Prusa oplossing ziet er ook goed uit, ik heb nog niets dus ik kan nog alle kanten op.
Ga dat zeker nog eens verder bekijken, mijn dank hiervoor.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 569
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#8

Bericht door Ch3vr0n »

Ik zat er even aan te denken om de Bambi X1C te kopen, maar na de recentste cloud problemen ermee en het feit dat het closed source is (zowel software als hardware) en octoprint niet mogelijk is haak ik af. Ik ga sparen voor de 5 toolhead Prusa XL. Met hun oplossing heb je ook geen purge tower meer nodig of afval.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk



Toegevoegd in 2 uren 25 secondes:
Rob52 schreef: 21/08/23, 09:18 Deze optie bestaat al 5 jaar in de Prusa slicer. Ik kwam hem ook tegen toen ik een paar jaar geleden aan het experimenteren was met multi colour printing.
Je topic linkt naar Simplify3D, niet prusaslicer, Foutje?

Heb voor het gemak even zelf gezocht, en volgende prusa KB artikel gevonden, even naar beneden scrollen naar Wipe to infill
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#9

Bericht door Rob52 »

Ch3vr0n schreef: 21/08/23, 18:21 Je topic linkt naar Simplify3D, niet prusaslicer, Foutje?
Er staat toch duidelijk: The Prusa Edition of Slic3r. Maar maakt verder niet uit. Gaat erom dat het principe al 5 jaar beschikbaar is.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 569
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#10

Bericht door Ch3vr0n »

Er staat inderdaad prusaslicer, ik verwachtte dus ook een prusalink, nu zoals je zelf zegt, het is beschikbaar en da's het bijzonderste

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten