Advies gevraagd! Ivm keuze stress

Ik heb wat advies nodig van 3D helden

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#11

Bericht door Wim62 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Hoi Matthijs,

De keuze is helemaal aan jou , maar in de regel is het wel zo dat je met grote snelheid de kwaliteit minder wordt .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
3DVerm
Berichten: 17
Lid geworden op: 03/08/23, 07:28
Netherlands

#12

Bericht door 3DVerm »

De keuze is helemaal aan jou
Helemaal mee eens
maar in de regel is het wel zo dat je met grote snelheid de kwaliteit minder wordt .
Pure onzin deze mening deel ik helaas niet
Bambu Lab X Carbon 2x AMS Just a production printer
Ender 3 Pro V2 nog standard
Anycubic Vyper nog standard
Anycubic Vyper met Revo Six Hotend
Anycubic Chiron Klipper Stealthburner zover
Qidi Tech X-Pro nog standard dual hotend
Ender 5 nog standard
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#13

Bericht door Rob52 »

3DVerm schreef: 16/09/23, 05:57 Pure onzin deze mening deel ik helaas niet
En toch is het wel zo. Alleen verschilt het per printer. De ene printer doet het nog prima bij 200 mm/sec terwijl de ander bij 100 mm/sec bagger kwaliteit produceert. Wanneer je bij willekeurig welke printer dan ook een test doet met verschillende snelheden dan komt er bij allemaal een moment dat je verslechtering gaat zien. Alleen zal een hele goede printer die erg stabiel is veel langer (lees bij hogere snelheden) nog goed blijven printen. Er zijn printers die bij 500+ mm/sec nog een topkwaliteit printen, maar probeer dat maar niet met een standaard Anet A6/A8 of een Ender 3. En ik heb het uitgeprobeerd bij de Anet, de Anycubic delta en de Sapphire plus. Uiteindelijk wil je toch weten wat haalbaar is als je lang durende printobjecten wilt gaan maken.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#14

Bericht door Banditoz »

Zeker weten dat de snelheid invloed heeft op de printkwaliteit. Bij nieuwere printers worden extra truukjes uit gehaald om printfouten te corrigeren zoals pressure advance e.d. maar ook deze hebben hun bovengrens waar je gaat zien dat het minder wordt. Deze komt alleen wel een stuk later t.o.v. van een ouwe trouwe ender 3. Er is altijd een mechanische beperking.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 59
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#15

Bericht door MaestroLmpio »

dat hangt volledig van de constructie van je printer af..... Als je met een bedslingeraar 300mm/s gaat printen boet je veel in aan kwaliteit, maar met een stevige kubus Core XY constructie is dat nog steeds te doen.

Mijn Ender5+ staat op een stevige tafel en doet zonder moeite perfecte prints aan 200mm/s.
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
3DVerm
Berichten: 17
Lid geworden op: 03/08/23, 07:28
Netherlands

#16

Bericht door 3DVerm »

Rob52 schreef: 16/09/23, 09:15
3DVerm schreef: 16/09/23, 05:57 Pure onzin deze mening deel ik helaas niet
En toch is het wel zo. Alleen verschilt het per printer. De ene printer doet het nog prima bij 200 mm/sec terwijl de ander bij 100 mm/sec bagger kwaliteit produceert. Wanneer je bij willekeurig welke printer dan ook een test doet met verschillende snelheden dan komt er bij allemaal een moment dat je verslechtering gaat zien. Alleen zal een hele goede printer die erg stabiel is veel langer (lees bij hogere snelheden) nog goed blijven printen. Er zijn printers die bij 500+ mm/sec nog een topkwaliteit printen, maar probeer dat maar niet met een standaard Anet A6/A8 of een Ender 3. En ik heb het uitgeprobeerd bij de Anet, de Anycubic delta en de Sapphire plus. Uiteindelijk wil je toch weten wat haalbaar is als je lang durende printobjecten wilt gaan maken.
We hebben het ook niet over top snelheden gehad bij een Ender of Anet maar we hebben het hier over een voron, Prussia en Bambu lab dus in de Ender en Anet geval geef ik je heus wel gelijk maar ja ik zie wat ik zie en ik zie absoluut een kwaliteits verlies bij mijn Bambu een van de printers waar het bericht ook over gaat
Bambu Lab X Carbon 2x AMS Just a production printer
Ender 3 Pro V2 nog standard
Anycubic Vyper nog standard
Anycubic Vyper met Revo Six Hotend
Anycubic Chiron Klipper Stealthburner zover
Qidi Tech X-Pro nog standard dual hotend
Ender 5 nog standard
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#17

Bericht door Wim62 »

Dan valt de voron af want daar heeft de vraagsteller niet om gevraagd .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
3DVerm
Berichten: 17
Lid geworden op: 03/08/23, 07:28
Netherlands

#18

Bericht door 3DVerm »

Dan valt de voron af want daar heeft de vraagsteller niet om gevraagd .
Dat klopt die heb ik voor gesteld als hij van bouwen houd en en sneller wilt printen waarop toen gelijk het antwoordt kwam
over de kwaliteit
Bambu Lab X Carbon 2x AMS Just a production printer
Ender 3 Pro V2 nog standard
Anycubic Vyper nog standard
Anycubic Vyper met Revo Six Hotend
Anycubic Chiron Klipper Stealthburner zover
Qidi Tech X-Pro nog standard dual hotend
Ender 5 nog standard
henryschippers2023
Berichten: 66
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

#19

Bericht door henryschippers2023 »

Wim62 schreef: 15/09/23, 12:57 Ik zou eerder voor de Prusa mk4 kit gaan , deze moet je zelf opbouwen en daar leer je het meeste mee en dan begrijpt je de printer .
Een Anet A8 of een creality zou ik links laten liggen .
Waarom zou u die links laten liggen? Ik gebruik al eenige tijd een anet a6 en deze werkt 👌 evenals de creality…
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#20

Bericht door Banditoz »

Dat snap ik ook niet helemaal. Ik heb 2 creality printers. Beide werken gewoon prima. Andere merken bieden tegenwoordig meer opties die bij creality vaak later als upgrade werden gedaan. Maar ook bij creality is dat tegenwoordig meer standaard aan het worden. Ik ben mezelf alweer aan het verdiepen in de K1 van creality. Als deze opensourced wordt gaat die waarschijnlijk de ender 3 pro vervangen ( of ik heb gewoon 3 printers over een tijdje 😁). Bambulabs kojk ik ook naar maar die zijn ook niet opensourced en gaan dat ook niet worden volgens mij. Ik denk dat de keuze voor een printer per persoon heel verschillend is. Ik vindt het aanpassen en ombouwen leuk maar als je dat niet wilt kom je wel snel bij prusa of bambulabs uit. Ieder zijn voorkeur.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#21

Bericht door Wim62 »

De vraagsteller had zijn keuze laten vallen op een Prusa mk4 kit of een Bambu lab p1p .
En dan moet je niet van allerlei andere merken erbij halen want dat vroeg hij niet .
Als ik een keuze moet maken tussen een Volkswagen en een Opel , dan komen jullie toch ook niet aan met een Fiat , of zie ik dat verkeerd .
Dus we moeten wel bij de les blijven 😉
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten