fusion 360 free license

hernieuwen fusion 360 lukt dit jaar niet meer

Zit je met een vraag rond het gebruik van de ontwerpsoftware, die horen hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 2 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 73
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

fusion 360 free license

#1

Bericht door Robbel2005 »

Mijn fusion 360 personal license gaf al even aan dat de termijn ging ten einde lopen.
Bij proberen de licentie te hernieuwen (wat vorige jaren steeds lukte) kon ik wel alle stappen doorlopen, maar er wijzigde niets, ook niet na af en aanmelden bij fusion 360.
Ergens las ik dat je de termijn moet laten uitlopen, en dan hernieuwen, dus dat geprobeerd.
Nu is mijn personal license gewijzigd in een trial versie 30 dagen, en nog steeds kan ik niet hernieuwen.
Ik begrijp dat ze graag wat aan hun software verdienen, maar waarom staat er dan nog steeds dat fusion 360 voor persoonlijk gebruik gratis blijft?
Iemand al tegen deze problemen aangelopen?
Kan natuurlijk hun customer service eens proberen , maar weet niet of ze voor gratis versies veel moeite gaan doen.
Alleszins doen ze moeite om de personal license instructies te verbergen. Op de Nederlandstalige site is er niks over te vinden, wel op us site in Engels.

https://knowledge.autodesk.com/support/ ... ense renew

Afbeelding

Afbeelding
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Ik kan het niet uitproberen aangezien de mijne een half jaar geleden opnieuw geactiveerd is. Toen ook wel aardig moeten zoeken voordat het werkte. Maar zou wel vreemd zijn als ze dit stopzetten zonder enige mededeling.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 73
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#3

Bericht door Robbel2005 »

Ticket aangemaakt bij autodesk en nu 2 dagen wachten!
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#4

Bericht door Rob52 »

Misschien iets anders dat je kunt proberen. Ik heb op een gegeven moment met een ander e-mail adres een nieuw account aangemaakt omdat ik er helemaal niet meer doorheen kwam. Zal misschien niet ideaal zijn, maar mogelijk een werkend (?) alternatief>
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#5

Bericht door Puffeltje »

Ik zat in het zelfde schuitje: mijn verlengde personal use licentie veranderde in een trial-licentie.

Dit is wat je moet doen:
  • laat de trial-licentie verlopen
  • log uit bij de applicatie (belangrijk!!!)
  • download een nieuwe versie van Fusion 360 personal use (let op: dit is belangrijk want hiermee wordt je bestaande licentie omgezet in een personal use versie). De gedownloade versie hoef je overigens niet te installeren.
  • wacht minimaal 30 minuten voor je weer inlogt in Fusion 360
Ze maken het er niet makkelijker op maar uiteindelijk wel weer een goed werkende licentie gekregen.

Toegevoegd in 1 minuut 1 seconde:
Rob52 schreef: 01/10/22, 20:03 Misschien iets anders dat je kunt proberen. Ik heb op een gegeven moment met een ander e-mail adres een nieuw account aangemaakt omdat ik er helemaal niet meer doorheen kwam. Zal misschien niet ideaal zijn, maar mogelijk een werkend (?) alternatief>
Een groot nadeel hiervan is dat je al je ontwerpen kwijt bent.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

Die beschrijving klopt inderdaad, zo heb ik het toen ook moeten doen. En je hebt gelijk, dat is het nadeel bij het gebruik van een ander e-mailadres dat ik bedoelde.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
iPadawan
Berichten: 17
Lid geworden op: 27/09/22, 15:39
Micronesia

#7

Bericht door iPadawan »

Puffeltje schreef: 01/10/22, 20:23 Ik zat in het zelfde schuitje: mijn verlengde personal use licentie veranderde in een trial-licentie.

Dit is wat je moet doen:
  • laat de trial-licentie verlopen
  • log uit bij de applicatie (belangrijk!!!)
  • download een nieuwe versie van Fusion 360 personal use (let op: dit is belangrijk want hiermee wordt je bestaande licentie omgezet in een personal use versie). De gedownloade versie hoef je overigens niet te installeren.
  • wacht minimaal 30 minuten voor je weer inlogt in Fusion 360
Ze maken het er niet makkelijker op maar uiteindelijk wel weer een goed werkende licentie gekregen.

Toegevoegd in 1 minuut 1 seconde:
Rob52 schreef: 01/10/22, 20:03 Misschien iets anders dat je kunt proberen. Ik heb op een gegeven moment met een ander e-mail adres een nieuw account aangemaakt omdat ik er helemaal niet meer doorheen kwam. Zal misschien niet ideaal zijn, maar mogelijk een werkend (?) alternatief>
Een groot nadeel hiervan is dat je al je ontwerpen kwijt bent.
Bedankt voor de tip; maarrrr ;)
Je hebt het hier over een trial versie, werkt dit ook met een bestaande persoonlijke/hobby versie?
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#8

Bericht door Rob52 »

Zover ik me herinner staat die kreet dat je MOET wachten tot de licentie is verlopen ook bij de uitleg hoe je de personal versie moet verlengen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
iPadawan
Berichten: 17
Lid geworden op: 27/09/22, 15:39
Micronesia

#9

Bericht door iPadawan »

@Rob52

Zou kunnen. Ik heb het op andere forums ook gezien dat ze dat aan halen, maar het vreemde is dat ik van Autodesk al drie emails ontvangen heb, dat ik het nu moet doen anders....
Ik heb de dame achter de emails en op het Autodesk forum enkele personen via PM een bericht gestuurd; resultaat 1 geen antwoord, 1 nog geen antwoord, 1 weet er niets van dat het niet werkt en 1 het zou gewoon moeten werken. Maar niemand reageert met "je moet het laten verlopen".

Ik heb gisteren alle files zowel als fusion format, steps en obj gedownload voor de zekerheid.

Dat we moeten wachten, prima, dat we opnieuw moeten inschrijven, ook prima; maar onduidelijkheid en niet werkende linken is voor zo'n organisatie niet acceptabel. Zeker niet nadat er meerdere personen dit weken geleden al gemeld hebben.
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 73
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#10

Bericht door Robbel2005 »

iPadawan schreef: 02/10/22, 14:14 Je hebt het hier over een trial versie, werkt dit ook met een bestaande persoonlijke/hobby versie?
Mijn personal license was ten einde na 1 jaar en wijzigde spontaan in een 30 dagen trial versie....
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten