fusion 360 free license

hernieuwen fusion 360 lukt dit jaar niet meer

Zit je met een vraag rond het gebruik van de ontwerpsoftware, die horen hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 2 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 74
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#11

Bericht door Robbel2005 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

iPadawan schreef: 02/10/22, 14:14 Je hebt het hier over een trial versie, werkt dit ook met een bestaande persoonlijke/hobby versie?
Mijn personal license was ten einde na 1 jaar en wijzigde spontaan in een 30 dagen trial versie....
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#12

Bericht door Puffeltje »

Bedankt voor de tip; maarrrr ;)
Je hebt het hier over een trial versie, werkt dit ook met een bestaande persoonlijke/hobby versie?
Zoals ik aangaf: "mijn verlengde personal use licentie veranderde in een trial-licentie.". Ze proberen je te verleiden tot/te strikken voor het afsluiten van een professionele versie. Dit proberen ze al jaren. Zoek maar eens goed op internet dan kom je overal tegen dat je het huidige account moet laten verlopen. Hierna kan je pas je account opnieuw in laten stellen voor personal use.

Dat ze er nu eerst een trial-versie van maken kwam ik dit jaar voor het eerst tegen. Was even met geknepen billen zitten of mijn ontwerpen na de trial-periode nog wel beschikbaar zouden zijn. Voor de zekerheid had ik elk ontwerp geëxporteerd naar mijn PC. Was even werk maar zou een probleem hebben als ik alles opnieuw zou moeten ontwerpen.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Berichten: 19
Lid geworden op: 25/09/22, 17:39
Contacteer:
Netherlands

#13

Bericht door Ballegooijen »

Op zich is het natuurlijk heel logisch dat er betaald moet worden. Het is een bedrijf en die kunnen natuurlijk niet overleven van gratis licenties. Een bedrijf moet nu eenmaal geld verdienen. Ik weet ook wel dat wij Hollanders alles graag gratis hebben maar dat kan nu eenmaal niet altijd.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#14

Bericht door Rob52 »

Dat is een redenatie die logisch klinkt maar niet perse noodzakelijk is voor een bedrijf. Mooi voorbeeld hiervan zijn de office programma's die er in de jaren 90 op de markt waren. En dat waren er meer dan die nu de hoofdrol spelen, denk maar eens aan een grote speler van destijds, Wordperfect. Het bestaat echter nog steeds. In die tijd waren de beveiligingen tegen kopiëren ongeveer nul. Veel particulieren kopieerden de programma's van hun werk om ook thuis te gebruiken. Toch werd daar nauwelijks tegen opgetreden. Alleen tegen illegale kopieën die bedrijfsmatig werden/worden gebruikt werd/wordt opgetreden. De reden daarachter is simpel. Door meer mensen de vaardigheden met die programma's te laten krijgen is dat een stimulans voor de werkgever om er meer gebruik van te maken omdat meer mensen er mee kunnen werken. Dat betekent dus meer legale licenties. Voor 99% van het particuliere gebruik waren en zijn er voldoende gratis of goedkope alternatieven. Het werkt dus in het voordeel van de producent om meer mensen te krijgen die met die professionele software kunnen werken. Ook al betalen ze daar niet voor.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 74
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#15

Bericht door Robbel2005 »

Afbeelding

Afbeelding

Verbetering op komst voor dit probleem.
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#16

Bericht door Ch3vr0n »

Zou zo lichtjes aan gaan tijd worden dat ze dat proces vereenvoudigen en vervroegd hernieuwen mogelijk maken.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk


Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 74
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#17

Bericht door Robbel2005 »

Afbeelding

Het is gelukt! Wachten tot de trial afloopt wat vandaag het geval was bij mij en dan gaat het vanzelf.
Eerdere pogingen, met behulp van autodesk helpdesk die allerlei dingen voorstelden, zoals mappen en registry keys verwijderen hielpen allemaal niks. Vreemd dat het juiste advies niet kwam van de helpdesk.
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#18

Bericht door Puffeltje »

Veranderingen op je werkplek heeft geen nut omdat je account bij autodesk wordt bijgehouden. Ik ga er bijna van uit dat de helpdesk geen autorisatie heeft om jouw account op hun servers aan te passen.
En geef toe, het is ook niet fijn om als servicedesk naar de gebruiker te moeten zeggen dat hun eigen proces niet goed ingeregeld is. Om de klant het gevoel te geven dat de klacht aangepakt word geven ze mogelijk advies om 'onzinnige' handelingen te verrichten.

Het word echt tijd dat ze hun proces van licentieverlenging eens tegen het licht houden. Als programmeur zou ik echt mijn ogen uit mijn kop schamen.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 203
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#19

Bericht door Hardy »

Ik gebruik al een aantal jaren de Free-Licence versie van fusion360, en elk jaar in December moest ik het weer opnieuw activeren, hier kreeg ik dan al een tijdje van te voren een melding links boven te zien met het aantal dagen dat het nog duurde voordat het afgelopen was, maar we zitten nu al eind december en alles werkt nog steeds zonder melding, officieel zou ik het nu al niet meer kunnen gebruiken, weet iemand misschien of er iets veranderd is in regels bij autodesk?
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
henryschippers2023
Berichten: 60
Lid geworden op: 30/06/23, 19:35
Netherlands

#20

Bericht door henryschippers2023 »



Om fusion 360 levenslang te krijgen

Toegevoegd in 56 secondes:

Om fusion 360 legaal levenslang te krijgen
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 203
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#21

Bericht door Hardy »

Dit is dus precies zoals ik het elk jaar moest doen, alleen dit jaar loopt het schijnbaar gewoon door zonder weer opnieuw te moeten aanmelden.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten