Pagina 1 van 1

fusion 360 free license

Geplaatst: 01/10/22, 12:24
door Robbel2005
Mijn fusion 360 personal license gaf al even aan dat de termijn ging ten einde lopen.
Bij proberen de licentie te hernieuwen (wat vorige jaren steeds lukte) kon ik wel alle stappen doorlopen, maar er wijzigde niets, ook niet na af en aanmelden bij fusion 360.
Ergens las ik dat je de termijn moet laten uitlopen, en dan hernieuwen, dus dat geprobeerd.
Nu is mijn personal license gewijzigd in een trial versie 30 dagen, en nog steeds kan ik niet hernieuwen.
Ik begrijp dat ze graag wat aan hun software verdienen, maar waarom staat er dan nog steeds dat fusion 360 voor persoonlijk gebruik gratis blijft?
Iemand al tegen deze problemen aangelopen?
Kan natuurlijk hun customer service eens proberen , maar weet niet of ze voor gratis versies veel moeite gaan doen.
Alleszins doen ze moeite om de personal license instructies te verbergen. Op de Nederlandstalige site is er niks over te vinden, wel op us site in Engels.

https://knowledge.autodesk.com/support/ ... ense renew

Afbeelding

Afbeelding

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 01/10/22, 12:51
door Rob52
Ik kan het niet uitproberen aangezien de mijne een half jaar geleden opnieuw geactiveerd is. Toen ook wel aardig moeten zoeken voordat het werkte. Maar zou wel vreemd zijn als ze dit stopzetten zonder enige mededeling.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 01/10/22, 15:27
door Robbel2005
Ticket aangemaakt bij autodesk en nu 2 dagen wachten!

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 01/10/22, 20:03
door Rob52
Misschien iets anders dat je kunt proberen. Ik heb op een gegeven moment met een ander e-mail adres een nieuw account aangemaakt omdat ik er helemaal niet meer doorheen kwam. Zal misschien niet ideaal zijn, maar mogelijk een werkend (?) alternatief>

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 01/10/22, 20:22
door Puffeltje
Ik zat in het zelfde schuitje: mijn verlengde personal use licentie veranderde in een trial-licentie.

Dit is wat je moet doen:
  • laat de trial-licentie verlopen
  • log uit bij de applicatie (belangrijk!!!)
  • download een nieuwe versie van Fusion 360 personal use (let op: dit is belangrijk want hiermee wordt je bestaande licentie omgezet in een personal use versie). De gedownloade versie hoef je overigens niet te installeren.
  • wacht minimaal 30 minuten voor je weer inlogt in Fusion 360
Ze maken het er niet makkelijker op maar uiteindelijk wel weer een goed werkende licentie gekregen.

Toegevoegd in 1 minuut 1 seconde:
Rob52 schreef: 01/10/22, 20:03 Misschien iets anders dat je kunt proberen. Ik heb op een gegeven moment met een ander e-mail adres een nieuw account aangemaakt omdat ik er helemaal niet meer doorheen kwam. Zal misschien niet ideaal zijn, maar mogelijk een werkend (?) alternatief>
Een groot nadeel hiervan is dat je al je ontwerpen kwijt bent.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 01/10/22, 20:43
door Rob52
Die beschrijving klopt inderdaad, zo heb ik het toen ook moeten doen. En je hebt gelijk, dat is het nadeel bij het gebruik van een ander e-mailadres dat ik bedoelde.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 02/10/22, 14:14
door iPadawan
Puffeltje schreef: 01/10/22, 20:23 Ik zat in het zelfde schuitje: mijn verlengde personal use licentie veranderde in een trial-licentie.

Dit is wat je moet doen:
  • laat de trial-licentie verlopen
  • log uit bij de applicatie (belangrijk!!!)
  • download een nieuwe versie van Fusion 360 personal use (let op: dit is belangrijk want hiermee wordt je bestaande licentie omgezet in een personal use versie). De gedownloade versie hoef je overigens niet te installeren.
  • wacht minimaal 30 minuten voor je weer inlogt in Fusion 360
Ze maken het er niet makkelijker op maar uiteindelijk wel weer een goed werkende licentie gekregen.

Toegevoegd in 1 minuut 1 seconde:
Rob52 schreef: 01/10/22, 20:03 Misschien iets anders dat je kunt proberen. Ik heb op een gegeven moment met een ander e-mail adres een nieuw account aangemaakt omdat ik er helemaal niet meer doorheen kwam. Zal misschien niet ideaal zijn, maar mogelijk een werkend (?) alternatief>
Een groot nadeel hiervan is dat je al je ontwerpen kwijt bent.
Bedankt voor de tip; maarrrr ;)
Je hebt het hier over een trial versie, werkt dit ook met een bestaande persoonlijke/hobby versie?

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 02/10/22, 17:17
door Rob52
Zover ik me herinner staat die kreet dat je MOET wachten tot de licentie is verlopen ook bij de uitleg hoe je de personal versie moet verlengen.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 02/10/22, 18:18
door iPadawan
@Rob52

Zou kunnen. Ik heb het op andere forums ook gezien dat ze dat aan halen, maar het vreemde is dat ik van Autodesk al drie emails ontvangen heb, dat ik het nu moet doen anders....
Ik heb de dame achter de emails en op het Autodesk forum enkele personen via PM een bericht gestuurd; resultaat 1 geen antwoord, 1 nog geen antwoord, 1 weet er niets van dat het niet werkt en 1 het zou gewoon moeten werken. Maar niemand reageert met "je moet het laten verlopen".

Ik heb gisteren alle files zowel als fusion format, steps en obj gedownload voor de zekerheid.

Dat we moeten wachten, prima, dat we opnieuw moeten inschrijven, ook prima; maar onduidelijkheid en niet werkende linken is voor zo'n organisatie niet acceptabel. Zeker niet nadat er meerdere personen dit weken geleden al gemeld hebben.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 02/10/22, 19:12
door Robbel2005
iPadawan schreef: 02/10/22, 14:14 Je hebt het hier over een trial versie, werkt dit ook met een bestaande persoonlijke/hobby versie?
Mijn personal license was ten einde na 1 jaar en wijzigde spontaan in een 30 dagen trial versie....

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 07/10/22, 22:57
door Puffeltje
Bedankt voor de tip; maarrrr ;)
Je hebt het hier over een trial versie, werkt dit ook met een bestaande persoonlijke/hobby versie?
Zoals ik aangaf: "mijn verlengde personal use licentie veranderde in een trial-licentie.". Ze proberen je te verleiden tot/te strikken voor het afsluiten van een professionele versie. Dit proberen ze al jaren. Zoek maar eens goed op internet dan kom je overal tegen dat je het huidige account moet laten verlopen. Hierna kan je pas je account opnieuw in laten stellen voor personal use.

Dat ze er nu eerst een trial-versie van maken kwam ik dit jaar voor het eerst tegen. Was even met geknepen billen zitten of mijn ontwerpen na de trial-periode nog wel beschikbaar zouden zijn. Voor de zekerheid had ik elk ontwerp geëxporteerd naar mijn PC. Was even werk maar zou een probleem hebben als ik alles opnieuw zou moeten ontwerpen.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 08/10/22, 10:04
door Ballegooijen
Op zich is het natuurlijk heel logisch dat er betaald moet worden. Het is een bedrijf en die kunnen natuurlijk niet overleven van gratis licenties. Een bedrijf moet nu eenmaal geld verdienen. Ik weet ook wel dat wij Hollanders alles graag gratis hebben maar dat kan nu eenmaal niet altijd.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 08/10/22, 10:39
door Rob52
Dat is een redenatie die logisch klinkt maar niet perse noodzakelijk is voor een bedrijf. Mooi voorbeeld hiervan zijn de office programma's die er in de jaren 90 op de markt waren. En dat waren er meer dan die nu de hoofdrol spelen, denk maar eens aan een grote speler van destijds, Wordperfect. Het bestaat echter nog steeds. In die tijd waren de beveiligingen tegen kopiëren ongeveer nul. Veel particulieren kopieerden de programma's van hun werk om ook thuis te gebruiken. Toch werd daar nauwelijks tegen opgetreden. Alleen tegen illegale kopieën die bedrijfsmatig werden/worden gebruikt werd/wordt opgetreden. De reden daarachter is simpel. Door meer mensen de vaardigheden met die programma's te laten krijgen is dat een stimulans voor de werkgever om er meer gebruik van te maken omdat meer mensen er mee kunnen werken. Dat betekent dus meer legale licenties. Voor 99% van het particuliere gebruik waren en zijn er voldoende gratis of goedkope alternatieven. Het werkt dus in het voordeel van de producent om meer mensen te krijgen die met die professionele software kunnen werken. Ook al betalen ze daar niet voor.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 30/10/22, 19:18
door Robbel2005
Afbeelding

Afbeelding

Verbetering op komst voor dit probleem.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 30/10/22, 21:43
door Ch3vr0n
Zou zo lichtjes aan gaan tijd worden dat ze dat proces vereenvoudigen en vervroegd hernieuwen mogelijk maken.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk



Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 31/10/22, 08:49
door Robbel2005
Afbeelding

Het is gelukt! Wachten tot de trial afloopt wat vandaag het geval was bij mij en dan gaat het vanzelf.
Eerdere pogingen, met behulp van autodesk helpdesk die allerlei dingen voorstelden, zoals mappen en registry keys verwijderen hielpen allemaal niks. Vreemd dat het juiste advies niet kwam van de helpdesk.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 02/11/22, 13:33
door Puffeltje
Veranderingen op je werkplek heeft geen nut omdat je account bij autodesk wordt bijgehouden. Ik ga er bijna van uit dat de helpdesk geen autorisatie heeft om jouw account op hun servers aan te passen.
En geef toe, het is ook niet fijn om als servicedesk naar de gebruiker te moeten zeggen dat hun eigen proces niet goed ingeregeld is. Om de klant het gevoel te geven dat de klacht aangepakt word geven ze mogelijk advies om 'onzinnige' handelingen te verrichten.

Het word echt tijd dat ze hun proces van licentieverlenging eens tegen het licht houden. Als programmeur zou ik echt mijn ogen uit mijn kop schamen.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 20/12/22, 20:15
door Hardy
Ik gebruik al een aantal jaren de Free-Licence versie van fusion360, en elk jaar in December moest ik het weer opnieuw activeren, hier kreeg ik dan al een tijdje van te voren een melding links boven te zien met het aantal dagen dat het nog duurde voordat het afgelopen was, maar we zitten nu al eind december en alles werkt nog steeds zonder melding, officieel zou ik het nu al niet meer kunnen gebruiken, weet iemand misschien of er iets veranderd is in regels bij autodesk?

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 28/12/22, 09:30
door henryschippers2023


Om fusion 360 levenslang te krijgen

Toegevoegd in 56 secondes:

Om fusion 360 legaal levenslang te krijgen

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 28/12/22, 12:24
door Hardy
Dit is dus precies zoals ik het elk jaar moest doen, alleen dit jaar loopt het schijnbaar gewoon door zonder weer opnieuw te moeten aanmelden.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 28/12/22, 12:55
door henryschippers2023
Als u hem de instaleerd en dan de instructies volgt moet het goed komen

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 28/12/22, 13:13
door Hardy
Hoef ik toch niet te doen? werkt toch gewoon, ik vroeg mij alleen af waarom ik nu geen melding meer kreeg dat het binnen een aantal dagen afgelopen zou zijn en ik het opnieuw moest aanmelden, zo was het in ieder geval bij mij elk jaar altijd half december, in het filmpje kun je ook zien dat het daar ook maar voor een jaar geldig is.
Wat die meneer daar laat zien dat hij op die manier de 30 dagen versie omzeild, en dus direct naar jaarlijkse versie gaat, wat ik dus ook altijd deed.

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 31/12/22, 00:19
door Ch3vr0n
 ! Bericht van: Ch3vr0n
@Henry schippers, graag zou ik je vriendelijk willen verzoeken om de officiële kanalen te gebruiken waar mogelijk om te verwijzen naar het licentiëren van software en niet zomaar naar eender welk YouTube kanaal. Vooral niet als de videos waarnaar je gaat linken meerdere jaren oud zijn en dus mogelijk verouderd. Video's kunnen een welkom hulpmiddel zijn, mits de correcte context. Het is echter niet de bedoeling dat dit forum een sitedump wordt voor video's.

Dank voor je medewerking! 👍

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 31/12/22, 10:59
door henryschippers2023
Ok

Re: fusion 360 free license

Geplaatst: 08/01/23, 13:43
door ksch57
Professioneel heb ik veel met autodesk en hun software te maken. Ze hebben een hele goede knowledgebase en service, echter alles is in het engels.

toch hier maar even een link gezet naar het betrekkende topic.

https://knowledge.autodesk.com/support/ ... n-360.html