Prints worden op halve hoogte afgedrukt na installatie van BL touch

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 6 months en 4 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
WillemS
Berichten: 4
Lid geworden op: 28/09/23, 21:22
Netherlands

Prints worden op halve hoogte afgedrukt na installatie van BL touch

#1

Bericht door WillemS »

Hoi, na een tijdje niks met m´n printer gedaan te hebben wilde ik weer wat gaan doen met de ender 5. Jammer genoeg had mijn hotend het begeven, lekte aan de bovenkant dus een nieuwe besteld. Na montage van hiervan en een hoop geklooi om de BLtouch weer goed te krijgen blijkt de print er veel te laag uit te komen. Nu staat mij iets bij dat toen ik de eerste keer de BLtouch erop gezet had hetzelfde probleem had, stelde volgens mij niet veel voor was een waarde die aangepast moest worden (meen ik) ik weet alleen niet meer welke, iemand op het forum die mij verder helpen kan?
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 477
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Z-offset zul je waarschijnlijk bedoelen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Banditoz
Berichten: 134
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#3

Bericht door Banditoz »

Of de steps/mm van de z as. Dat lijkt me waarschijnlijker als de prints precies 50% van de hoogte worden. Heeft alleen niet met de bltouch te maken maar misschien met de gebruikte firmware.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
WillemS
Berichten: 4
Lid geworden op: 28/09/23, 21:22
Netherlands

#4

Bericht door WillemS »

Ik denk dat ik het lek boven heb. Banditoz zit op het goede spoor. Zijn de steps/mm in de Z waarde. Toen ik het vond op het www herkende ik het meteen! Zit 'm in M92 daar stond de Z waarde op 400.00 moet echter 800.00 zijn. Probleem had ik bij de eerste keer ook.

Toegevoegd in 1 minuut 26 secondes:
PS schijnt vaker voor te komen nadat je een BLtouch installeerd (moet wel zeggen dat ik nog een 8 bits bordje heb V1.1.4)
Banditoz
Berichten: 134
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#5

Bericht door Banditoz »

Dat heeft te maken dat ze bij de ender 5 en ender 5 pro 2 verschillende leadscrews gebruikt hebben. De firmware staat denk ik standaard goed voor de 5 pro en dus niet voor de 5. Volgens mij is dat veranderd omdat bij de gewone 5 het bed naar beneden zakte als de stroom van de steppermotor af was. Bij de 5 pro gebeurd dat niet.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten