Sunlu FilaDryer S4

M'n nieuwe aankomende speeltjes

Algemeen forum
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 5 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 569
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

Sunlu FilaDryer S4

#1

Bericht door Ch3vr0n »

Sunlu heeft weer wat nieuws in kickstarter staan voor nog een kleine 2 weken!. Een 4 dubbele 1kg filament droger, via DIY STL models te upgraden naar compatibel met 3kg rollen (mits ze binnen de afmetingen passen) en ik heb ze gepolst om XXL modellen zodat ze "Real Filament" 5kg rollen van 123-3d ook zouden erin passen.

Ideaal voor printfarms of wie aan multicolor printing doet met bvb de Prusa MMU maar geen drybox functie erin zoals die MMU van Bambulab's AMS. Ik heb erop gesprongen voor 2, en m'n oude S2's zet ik mogelijk in der verkoop eens de S4's zijn aangekomen. 8 rollen drogen voor de prijs van 2. Gedaan met je partner's voedsel droger of de oven te gebruiken! Mooie vormgeving, een 2e nieuwe modus (storage mode die permanent werkt op basis van gedectecteerd en ingesteld RH %tage, en meer. Kwaliteit zoals altijd, en het werkt. Ik kan zeker niet klagen van m'n 2 S2's!

Opgelet: Kickstarter is Crowdfunding, en crowdfunding is GEEN winkel! Je ondersteunt een idee en hoopt dat dit tot ontwikkeling komt. Al gebruiken bekende merken zoals Sunlu dit ook veel meer als een extra marketing tool om interesse te peilen. Ik heb iig de S2 en bijhorende filament rollen destijds netjes op tijd geleverd!!

Bijkomend, voor de EEA (European Economic Area) waaronder BE en NL hoort, hebben ze gezegd vanuit hun depot in Duitsland te zullen versturen, dus GEEN IMPORT kosten en gratis verzending. Mijn pledge was iig 0 shipping fees. Dus dubbel plezier.

Uit een eerdere comment, maar van toepassing gezien Duitsland in de EU ligt en directe buur is van NL. Dus Sunlu China warehouse > Sunlu Duitsland Warehouse > Backers
sunlus4.png
Meer details op de kickstarter campaign, deze loopt nog tot 13/10:

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Angel P. Thomas
Berichten: 1
Lid geworden op: 17/11/23, 19:24
Angola

#2

Bericht door Angel P. Thomas »

Bedankt voor het delen van deze spannende vondst! De Sunlu 4-in-1kg-filamentdroger op Kickstarter klinkt als een game-changer, vooral met zijn uitbreidbare functie voor rollen van 3 kg. De DIY STL-modellen voor compatibiliteit met rollen van 5 kg van 'Real Filament' zijn een leuke bijkomstigheid en voorzien in diverse filamentbehoeften.

Gezien het potentieel voor printfarms en meerkleurige printopstellingen zoals de Prusa MMU, lijken het ontwerp en de functionaliteit goed doordacht. Het toevoegen van een bewaarmodus op basis van gedetecteerd en ingesteld RV-percentage is een slimme toevoeging.

Voor gebruikers in de EER voegt de verzendregeling vanuit het Duitse depot, zonder importkosten en gratis verzending, extra waarde toe. Het is goed om te zien dat bedrijven zich bezighouden met logistiek voor internationale geldschieters.

Als suggestie kunt u het gebruik van https://abhi3d.com/gyroid-infill/ verkennen voor sommige van de afgedrukte componenten. Het gyroid-patroon biedt een goede balans tussen sterkte en materiaalgebruik, wat gunstig kan zijn voor onderdelen van de filamentdroger.

Veel succes met je belofte, en ik hoop dat de Sunlu 4-in-1kg filamentdroger de verwachtingen overtreft wanneer hij arriveert
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten