32 bit besturing - wat is momenteel de beste keuze

Wil je zelf een printer bouwen, heb je er eentje gebouwd en zit je met een vraag. Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 6 months en 1 day old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

32 bit besturing - wat is momenteel de beste keuze

#1

Bericht door PrintEngineer »

Afgelopen weekend heb ik de Orcabot v0.43 vanonder een dikke laag stof gehaald. Het plan is steeds geweest om de 8 bit besturing voor een 32 bits te vervangen. Maar omdat ik er best even tussenuit ben geweest en niet meer op de hoogte ben met de huidige stand van zaken, weet ik ook niet wat actueel de beste keuze(s) in 32 bits besturing is/zijn? Wie heeft er tips en/of ervaringen die mij kunnen helpen bij het vinden van de best besturing voor de inmiddels toch wel gedateerde Orcabot?
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Zelf nog niks gedaan van dergelijke dingen, maar je hoort toch wel regelmatig goeie dingen over de BTT (BigTreeTech) SKR Mini E3 (v3.0 ondertussen) en hun Octopus Pro
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#3

Bericht door PrintEngineer »

De BigTreeTech SKR 1.4 Turbo heb ik met succes een paar jaar geleden gebruikt bij de ombouw van de CTC A13. Die printer heb ik nog steeds staan maar wil ik graag functioneel houden. Anders zou ik nog wel een 32 bit stuureenheid hebben liggen. Zal mij dus eens verdiepen in de BTT SKR Mini E3
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#4

Bericht door Puffeltje »

Mocht je van plan zijn om Klipper te gaan gebruiken kijk dan ook eens naar de kaarten waarop een CM4 op kan. Scheelt weer bedrading.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#5

Bericht door Banditoz »

Ik heb al verschillende bigtreetech bordjes gebruikt en ze bevallen allemaal prima. Heb skr mini e3 v1, v2 en v3 en de skr mini e3 ez. De laatste 2 gebruik ik nogsteeds. Bij geen enkele ooit problemen gehad. De mini e3 ez kan een cm4 of cb1 minicomputer op voor klipper. Voor de e3v3 heb ik een los raspberry alternatief ook een cb1 met een houder voor klipper gebruikt. Mocht je voor klipper gaan met een cb1 dan zou ik daar wel de bijbehorende koeling bij bestellen. Op deze koeler kun je met wat gefreubel een extra koelertje maken, dat scheelde meer dan 15 graden bedrijfstemperatuur.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten