EasyThreed E3D nano geen USB communicatie

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 2 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 200
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#51

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Dat is idd ook een optie, maar zou het graag goed laten werken in de originele configuratie. Het kan alleen een parameter setting in Marlin zijn die anders moet worden ingesteld. Iets met software endstops of zoiets bedenk ik mij nu. Ga daar vanavond nog eens mee stoeien
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#52

Bericht door Puffeltje »

Gaat de Z-motor wel de goede kant op als je de opdrachten geeft om het bed/kop in hoogte te wijzigen? In dat geval heb je nog ergens iets gemist in de firmware. Ben alweer even een tijdje uit Marlin (overgestapt naar Klipper) kan je dus helaas niet helpen.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 200
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#53

Bericht door PrintEngineer »

Het issue wat er was met de draairichting van de stappenmotor is opgelost. Hoe dom ook was ik vergeten om de // te verwijderen.

Waar ik nu nog geen oplossing voor heb gevonden is de " Start print " button. In de originele firmware kon je die gebruiken als je vanaf de mini SD kaart wil afdrukken. Hij pakt dan automatisch het meest recente bestand en begint eerst met het opwarmen van de extruder, dan gaat hij nog een keer naar HOME en begint met printen. Hoe dit trucje werkt heb ik nog kunnen ontdekken. Tijdens het opwarmen van het hotbed en de extruder knippert de LED in deze knop wel, maar de print laat zich er niet meer mee starten. Heeft iemand misschien de ervaring met hoe het vanuit Marlin werkt met zo 'n start knop?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#54

Bericht door Puffeltje »

Lijkt mij geen standaard optie in Merlin. Als je het voor elkaar krijgt in Merlin dat bij het bedienen van de knop er een opdracht naar de printer gestuurd word kan je zelf mogelijk een macro schrijven. Of dat uberhaupt in Merlin mogelijk is weet ik niet.

Een optie is om over te stappen op klipper. Hier kan je zelf op een makkelijke manier je macros schrijven. Ontbrekende functionaliteit van Klipper kan je dan makkelijk zelf toevoegen. Hier uiteraard wel de kanttekening dat ik niet weet of de bediening van de knop daadwerkelijk door Klipper gedetecteerd word. In het ergste geval zou je dan de knop aan moeten sluiten op je raspberry pi (waar klipper meestal op draait) waarna Klipper hier wel iets mee kan.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 477
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#55

Bericht door Rob52 »

Puffeltje schreef: 11/12/23, 12:42Merlin
Ter info; de firmware heet Marlin ;)
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#56

Bericht door Wim62 »

Puffeltje schreef: 11/12/23, 12:42 Een optie is om over te stappen op klipper. raspberry pi (waar klipper meestal op draait) waarna Klipper hier wel iets mee kan.
Als je gaat kijken wat het kost om de EasyThreed E3D nano op Klipper te laten draaien , kun je beter een nieuwe EasyThreed E3D nano kopen , tenzij je het maar al te leuk vind .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#57

Bericht door Banditoz »

Soms heb je van die projectjes die meer gaan "omdat het kan" en niet om we kopen wel een nieuwe 🙂. Ik ben ook weleens aan het prutsen met iets terwijl ik weet dat het makkelijker is om het te vervangen maar zelf oplossen geeft dan toch weer meer voldoening.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#58

Bericht door Wim62 »

Maar er zijn er ook die voor een kwartje op de eerste rij willen zitten , en daar knelt het het meest .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 200
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#59

Bericht door PrintEngineer »

Laat ik nu denken dat het voor een dubbeltje op de eerste rang is. Dat is voor mij zeker niet het geval. Toen ik dit ding in handen kreeg was hij defect en vond het een uitdaging om hem te repareren. Dat is technisch gezien wel gelukt, alleen ligt het kwaliteitsniveau van dit printertje op een laag niveau en blijkt de techniek erg kwetsbaar. Maar voor mij is het een leerzaam project geworden. Het ontwerp is eigenlijk zo slecht nog niet, alleen de gebruikte materialen zijn slecht gekozen. Had men bijvoorbeeld wat meer aluminium voor de constructie gebruikt zou het een heel acceptabel apparaatje kunnen zijn. Nu met al het zachte plastic en te licht uitgevoerde mechanische delen gaat het dus snel stuk. Dus kort samen gevat een goed ontwerp met de kwaliteit en duurzaamheid van papier mache
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#60

Bericht door Banditoz »

Als je kijkt wat ik al in mijn ender 3 pro gestopt heb aan upgrades. Heb ik een aardige zak dubbeltjes nodig gehad.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#61

Bericht door Puffeltje »

Rob52 schreef: 11/12/23, 13:19 Ter info; de firmware heet Marlin
Kan je na gaan dat ik na de overstap naar Klipper Marlin al aan het vergeten ben
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 7 gasten