Te koop: complete Resin printset Anycubic Photon M3  [VERKOCHT]

3D printers of andere 3d hardware gezocht en te koop.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 4 months en 4 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

Te koop: complete Resin printset Anycubic Photon M3

#1

Bericht door Rob52 »

Ik heb het bijna een jaar op m'n bureau gehad en heb me wezenloos gezocht naar dingen om ermee te printen. Maar uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het dus niet aan mij besteed is. Hetgeen ook te zien is aan de hoeveelheid resin die ik uiteindelijk verbruikt heb, namelijk een schamele 330 gram. En dat is dan nog inclusief alle verliezen.

Het gaat om een complete set waarmee je meteen aan de gang kunt, inclusief reserve onderdelen.

1 Resinprinter Anycubic Photon M3. Geheel gaaf zonder beschadigingen. Geen gemorst resin op het LCD screen. Originele screenprotector zit er nog op. Om vuile vingers op de UV-kap te voorkomen zitten er 2 geprinte handvatten met dubbelzijdig tape op gemonteerd.

1 Anicubic Wash & Cure 2.0. Deze komt met 3 liter Ethanol die nog zo goed als schoon is. (Kan gereinigd worden met UV lamp en geprinte trechter zie onder.) Ik heb bij alles een voorspoelbakje gebruikt. Er zijn ook hiervoor 2 handvatten geprint, maar er nog niet opgezet. Ook heb ik er een rooster voor ontworpen zodat er grotere voorwerpen in zijn te spoelen.

1 set van 2 stuks Anycubic AirPure luchtreinigers die in de printer kunnen worden gezet. Voor deze heb ik ook vervangende filterhuizen ontworpen en geprint waardoor je geen originele filters hoeft te gebruiken, maar gebruik kunt maken van aquarium koolstof korrels. Zit ook een hele pot van bij.

7 flessen Resin, waarvan 4 nog onaangebroken. Is bijna 7 kilo.
Resin 3DJake Jet Black vol onaangebroken 1 kilo.
Resin 3DJake Tranparent Green vol onaangebroken 1 kilo.
Resin 3DJake Trafic Red vol onaangebroken 1 kilo.
Resin 3DJake Transparent Blue aangebroken 890 gram.
Resin 3DJake Light Grey aangebroken 790 gram.
Resin 3DJake Anthracite Gray aangebroken 990 gram.
Resin Sunlu Grijs vol onaangebroken 1 kilo.

Alles is nog goed bruikbaar. Gedurende de tijd elke 14 dagen ruim omgeschud, een nacht op z'n kop laten staan en daarna weer geschud en weer terug gezet.

1 geprinte uitlekhaak voor het printbed na beëindiging print. Doordat het printbed dan onder een hoek hangt lekt het beter uit.

1 Magnetisch printbed. Om de print eenvoudiger te kunnen verwijderen en niet te hoeven schrapen is er een magnetisch printbed gemonteerd.

1 Geprint deksel voor het printbad. Wanneer je niet direct de resin uit het bad haalt is er een deksel voor geprint.

6 Stuks FEP. 3 dozen met ieder 2 stuks reserve FEP inclusief frame. Dus je hoeft deze niet zelf te spannen. Frame vervangen en klaar. De FEPs hebben maar een beperkte levensduur en is afhankelijk van diverse factoren. Het originele zit nog in de printer.

1 Doos met 5 stuks screenprotectors. Op het printscreen zit standaard een screenprotector voor het geval er FEP zou gaan lekken of als je er resin op zou morsen. Het originele zit nog onbeschadigd op de printer, dit zij 5 stuks reserve.

1 UniTak 3D beschermhoes. Om de printer te beschermen, maar ook om 100% UV bescherming te bieden een UniTak 3D beschermhoes. Aan de binnenzijde voorzien van aluminiumfolie.

1 Siliconenmat. Om als onderlegger te gebruiken tijdens nabewerking.

1 Set herbruikbare handschoenen maat L. En een zakje met wegwerphandschoenen.

3 Scrapers.

2 Stuks resin trechters met filter. Te gebruiken om het gebruikte resin te filteren voor het weer terug in de fles gaat.

1 Geprinte standaard en houder om de resin bak na gebruik in te hangen en met het filter de resin terug te gieten in de fles.

200 stuks (verf)filters. Te gebruiken om resin te filteren of om spoelvloeistof zoals ethanol te filteren voor hergebruik.

1 Geprinte trechter voor het terugwinnen van gebruikte spoelvloeistof. Hierin past een standaard koffiefilter. Door de dubbele wand met gaten blijft de vloeistof toch doorstromen ondanks dat het filter tegen de wand plakt.

1 Grote UV-lamp. Te gebruiken om o.a. spoelvloeistof te reinigen door het met UV licht te beschijnen waardoor het aanwezige resin verhardt en daarna kan worden uitgefilterd. Ook te gebruiken om afvalresten en schoonmaaklappen en -papier eerst uit te harden voor het in de kliko als restafval kan.

Deze hele set heeft ruim 800 euro gekost. Vraagprijs is 450 euro. Bieden via PB vanaf 400 euro. Alleen ophalen in Gendringen.

Resin1.jpg

Resin2.jpg

Resin3.jpg

Resin4.jpg

Resin5.jpg
Laatst gewijzigd door Rob52 op 25/11/23, 19:44, 3 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Resin6.jpg

Resin7.jpg

Resin8.jpg

Resin9.jpg

Resin10.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Resin11.jpg

Resin12.jpg

Resin13.jpg

Resin14.jpg

Resin15.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#4

Bericht door Rob52 »

Resin16.jpg

Resin17.jpg

Resin18.jpg

Resin19.jpg

Resin20.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#5

Bericht door Rob52 »

Resin21.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

Een net bod mag via PB gedaan worden. Maar ik heb geen haast met de verkoop en koopjesjagers zullen ergens anders moeten gaan shoppen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#7

Bericht door Rob52 »

Prijs aangepast. Vraagprijs 450 euro, bieden via PB vanaf 400 euro.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#8

Bericht door Wim62 »

De markt is verzadigd , hoop wel dat je een koper vind , maar het is niet mijn ding .
Suc6
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#9

Bericht door Rob52 »

Als het te weinig oplevert dan blijft het gewoon hier staan. Ik ben geen filantroop of sponsor van koopjesjagers. In dat geval verhuist het geheel naar zolder en gebruik ik het wel als er zich een gelegenheid voordoet waar de resin printer meer geschikt voor is. Dan schrijf ik hem 100% af in 1 jaar, jammer dan, maar het zij zo. Maar ik vermoed dat er nog zat gamers zijn die weleens een gokje willen wagen, maar er niet de hoofdprijs voor willen betalen. Dan is het nu hun kans om toe te slaan.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 567
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#10

Bericht door Ch3vr0n »

Mijn set staat (M3 Plus + Wash & Cure 2.0) staat ook ongebruikt aan de kant. Als dat ding tot nu toe misschien een 5-10x gebruikt is zal het veel zijn. Misschien weer eens aansteken of inderdaad ook van de hand doen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten