bijlage draaien

Heb je een opmerking rond het beheer van het forum, suggesties, of aankondigingen of wil je gewoon je ongezouten mening kwijt? Dan kan je dat hier doen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 5 months en 3 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Wim62
Berichten: 328
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

bijlage draaien

#1

Bericht door Wim62 »

Hoe kan ik een bijlage die ik horizontaal gefotografeerd hebt verticaal in de bijlage krijgen .
B.V.
Bijlagen
20231116_160200.jpg
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 476
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Ik weet niet wat de oorzaak ervan is. Ik vermoed echter dat als de verhouding verticaal een bepaalde waarde overstijgt ten opzichte van de horizontale waarde dat de foto geforceerd 90 graden geroteerd wordt. Wanneer je de foto echter wat bijsnijdt en de overtollige onder- en bovenkant er afhaalt dan staat hij wel recht zoals hieronder.

Wim62 hzt-vrt 1.jpg
Wim62 hzt-vrt 1.jpg (13.77 KiB) 597 keer bekeken
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 328
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#3

Bericht door Wim62 »

Ik hebt van alles geprobeerd .
Waar ik normaal met bijlage afbeeldingen toevoeg werkt het niet zoals het moet .
Maar als ik een afbeelding via postimage doe gaat het wel rara.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 476
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#4

Bericht door Rob52 »

Waarschijnlijk zit het hem dus in de forum software, externe links worden daar niet door beïnvloed. Maar Postimage werkt hier niet meer.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 328
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#5

Bericht door Wim62 »

Rob52 schreef: 23/11/23, 19:02 Postimage werkt hier niet meer
Bij mij nog wel , gelukkig .😉
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 476
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

Vreemd, want het volgende schreef Ch3vr0n nog niet zo lang geleden:
Ch3vr0n schreef: 08/11/23, 13:35 De PostImages forum extense die ook werkte bij 'snelle reactie' heb ik een paar weken geleden besloten uit te schakelen en te verwijderen. Deze was al 3+ j niet meer geüpdatet en was een potentieel veiligheidsrisico. Ook was het niet mogelijk om er ook maar enige configuratie aan te doen (max bestandsgrootte, resolutie etc...)
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#7

Bericht door Ch3vr0n »

Zelf uploaden naar postimg en dan link embedden werkt uiteraard wel nog, dat kan en ga ik niet blokkeren :) T'is enkel hun native phpbb extensie die ik heb uitgeschakeld en verwijderd. Die foto is toevallig niet genomen met een iPhone is ie? Want als dat zo is, dan is dit een jaren oud gekend probleem over ALLE forum software. Iets met iphones die de rotatie verkeerd rapporteren? Een andere optie is em ook gewoon in Windows image viewer roteren en dan uploaden.

https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2434416

Toegevoegd in 14 minuten 32 secondes:
Fixed. Extensie gevonden die dit probleem oplost.

Na het uploaden komt er links naast de bestandsnaam een rotatie icoontje te staan. Klik je daarop verschijnt een popup. Op de foto klikken om de foto te roteren (heb ik voor die bovenstaande foto even voor je gedaan). Daarna op "Save" klikken (ik kijk nog om te vertalen), en de nieuwe oriëntatie wordt opgeslagen.

Bij het donkere forum template is die popup wat moeilijk zichtbaar en de knoppen, maar het werkt wel. Feedback gerapporteerd aan ontwikkelaar.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Berichten: 328
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#8

Bericht door Wim62 »

Nee deze is genomen met een Samsung s10 .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#9

Bericht door Ch3vr0n »

Dan kan het inderdaad met de resolutie te maken hebben dat die wordt geroteerd om binnen de maximum hoogte en breedte te passen. Ik kijk later (na het weekend, vertrek morgenochtend voor weekendje Ardennen) wel even in de instellingen, in tussentijd kan je het oplossen via die extensie

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten