Pagina 1 van 1

Anet a6 minder luidruchtig maken😎

Geplaatst: 04/12/23, 20:03
door henryschippers2023
Om te beginnen, mijn anet a6 draait als een zonnetje!

Nu woon ik in een woon groep en dacht de printer in de openbare fitnes ruimte td zetten voor een 1dag durende print… als snel begon de leiding te zeiken dat dat niet mag… een heel gezijk waarbij ik bijna de neiging had m uit het raam te pl*r*n😡😡 vervolgens had er eentje de stekker uit gestrokken…en dus einde oefening😵‍💫

Ben dus maar uit pure ellende aan het kijken hoe de prin silence te maken en dmv een upgrade en om hem in een van denk ik karton met geluids werend schuim toch snachts te kunnen gebruiken

Heeft er iemand een idee of zulk soort aansturings borden te koop zijn?

Re: Anet a6 minder luidruchtig maken😎

Geplaatst: 04/12/23, 20:20
door Banditoz
Ik denk dat je een 8bits moederbord hebt. Bij vrijwel alle nieuwere printers zit nu standaard een 32 bits moederbord in met "silent stepper drivers" dit zijn de chips die je motoren aansturen. Mijn ender 3 pro had dit ook niet toen ik hem kocht, je hebt dan een heel raar geluid uit de motoren. Dit is zogoed als weg als je een moderner moederbord gaat gebruiken. Je moet dan wel goed kijken naar de juiste firmware voor jouw printer.

Geplaatst: 04/12/23, 20:24
door Rob52
Aliexpress heeft er zat. Belangrijker nog, is dat je er stille stepper drivers inzet, het bordje maakt verder niet zoveel uit, mag een 32 bit zijn maar hoeft niet perse. Je kunt met een Anet A6 ook gemakkelijk een RAMPS boardje erin zetten. Misschien nog ergens goedkoop aan te komen.

Geplaatst: 04/12/23, 20:31
door 3DWim
Maar laten we eerlijk blijven naar elkaar: horen doe je het ding altijd. En en kartonnen doos er omheen gaat niet helpen.
Als dat ding weer in de fitness ruimte staat dan krijg je weer problemen. Ook al hoor je niets.

Geplaatst: 04/12/23, 20:49
door Rob52
Denk dat je daar wel gelijk in hebt.

Geplaatst: 04/12/23, 21:10
door PrintEngineer
Zoek simpelweg een andere plek voor je printer. Ook ik heb een Anet A6 die prima draait maar wel van zich laat horen. Dus staat hij in de berging waar het niet uitmaakt dat de printer luidruchtig is. En het is hier al gezegd, ook met stille stepper drivers blijf je de printer horen

Geplaatst: 04/12/23, 21:21
door Wim62
Ik neem aan dat je slaapvertrek wel voor je zelf is .
Zet daar dan de printer neer en lekker laten draaien .