Pagina 1 van 1

Meer kleuren printen

Geplaatst: 23/01/24, 17:43
door Wim62
Ik hebt een bestand binnengehaald om een toolbox te printen .
Het gaat over dit bestand .
Prusa_Prusa MK4 Tools Box Lid.3mf
(317.42 KiB) 22 keer gedownload
.
Het gaat om 4 kleuren in een laag in een deksel .
Ik hebt geprobeerd om dit in prusaslicer te printen , kon het niet via een usb , maar via prusa connect .
Dat ging wel tot een bepaalde moment .
De eerste laag met kleurenwissel gingen perfect . maar daarna met de tweede laag gaat het mis .
De printer stopt in ik krijgt een foutmelding dat de nozzle teveel is afgekoeld .
Dat was op dit punt .
20240123_160247 bewerkt.jpg
.

Naderhand hebt ik een ander bestand met meerdere kleuren binnengehaald en ook via pruse connect geprint , en dat ging perfect .
20240123_173247.jpg
.

Nu mijn vraag waar zit het probleem ?
Ik denk niet in de software van de printer , omdat het andere bestand wel goed is afgedrukt .
Zou er iemand eens een kritische blik over dit bestand willen doen ?

https://www.printables.com/model/545197 ... -parametri

Re: Meer kleuren printen

Geplaatst: 25/01/24, 09:57
door Rob52
Helaas heb ik geen ervaring met meer kleuren printen binnen 1 laag op deze manier. Ben wel benieuwd of dit ook werkt met mijn printer en gebruikmakend van de Prusaslicer.

Re: Meer kleuren printen

Geplaatst: 25/01/24, 10:52
door Ch3vr0n
Ik heb al een paar prints in Multi-Kleur gedaan met m'n x1c via bambu-/orcaslicer maar ben ook verre van een expert. Prusa slicer gebruik ik niet, als ik tijd heb kan ik misschien eens loeren naar dat bestand

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Meer kleuren printen

Geplaatst: 25/01/24, 19:45
door Wim62
Ik denk dat ik het probleem hebt gevonden .
Doordat de Heating Cartridge naar mijn menige niet goed functioneert en de part koeler 100% draait koelt deze teveel al en schakelt de printer in een beveiliging .
Laat ik de part koeler op 10% draaien dan blijft de nozzle mooi op temperatuur , maar dat is niet de bedoeling .
Dus het kunnen een paar onderdelen niet goed functioneren N.L. Heating Cartridge , tempsensor of het loveboard .
We gaan het zien , Alle tips zijn natuurlijk welkom .

Re: Meer kleuren printen

Geplaatst: 26/01/24, 09:39
door 3DWim
Wim62 schreef: 25/01/24, 19:45loverboard
????

Re: Meer kleuren printen

Geplaatst: 26/01/24, 11:51
door Wim62
Een loveBoard is een Boardje waar alle componenten bij elkaar komen van de extruder , en daarna met een central LoveBoarde kabel naar het MotherBoard .
LoveBoard.jpg

Re: Meer kleuren printen

Geplaatst: 26/01/24, 12:05
door 3DWim
Interessant: dus je hebt twee temp. voelers in je printkop zitten en een druksensor?
Waar zit die loadcell op aangesloten?

Re: Meer kleuren printen

Geplaatst: 26/01/24, 12:10
door Rob52
Eigenlijk dus een soort van multiplexer. Ik zie wel dat hij is uitgerust met een extra thermistor voor de heatsink, iets wat bij de doorsnee printer niet het geval is.

Re: Meer kleuren printen

Geplaatst: 01/02/24, 19:32
door Wim62
Als het goed is hebt ik het probleem getackeld , ik hebt er een nieuwe hotend heater er in gezet , en het werkt weer .
De nozzle blijft nu mooi op de ingesteld temp , dus tot zover hoop ik dat het opgelost is .
Toch altijd leuk dat ik het zelf kan oplossen , dat ik het voordeel als je een printer zelf in elkaar moet zetten van A t/m Z .