Temperatuur filament

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 2 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Johang
Berichten: 24
Lid geworden op: 10/01/23, 23:22
Locatie: Slagharen
Netherlands

Temperatuur filament

#1

Bericht door Johang »

Ik heb plotseling een probleem in de setting van de temperatuur van het filament.
Ik heb een Ender 3 pro met Marlin software. Ik werk al twee jaar met dezelfde configuratie.
Sinds twee maanden gaat kort na het start commando de setting van de filament temperatuur van 275 °C naar 175 °C. Hij blijft ongeveer twee minuten hierop staan en gaat dan weer naar 275 °C.
Ik heb alle temperatuur setting in Cura geopend en zie deze allemaal op 275 °C staan.
Op zich is het geen ramp omdat deze verlaging ruim binnen de wachttijd valt voordat de printer begint met printen.
Ik wil echter wel proberen dit probleem op te lossen.
Screenshot 2024-01-28 at 19-41-52 OctoPrint.png
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

Ik zou beginnen met de PID tuning eens (opnieuw) uit te voeren.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#3

Bericht door Puffeltje »

Kijkend naar je plaatje is de drop als je bed op temperatuur is. Volgens mij moet je het zoeken in de gcodes van bijvoorbeeld je 'start print g-code' van je slicer.