Pagina 1 van 1

STL file ERROR

Geplaatst: 13/02/24, 19:50
door Dako
Hallo, ik ben nieuw met het 3d printen en dan zeker met het designen. Heb dus nog geen of te weinig kennis om het volgende probleem op te lossen. Daarom ook de vraag kan iemand me hiermee kan helpen. Het probleem is dat ik een STL file heb gevonden op internet, gratis. Alleen van de bestanden die ik heb gedownload geven een viertal de volgende error aan non-manifold edges.
Ik heb een van de vier bestande bijgevoegd.

Hoe los ik dit op of is iemand hier handig mee?
Front_bumper_5023_-repaired.stl
(136.51 KiB) 21 keer gedownload
Alvast hartelijk dank voor het lezen.

Gr. Dako

Re: STL file ERROR

Geplaatst: 13/02/24, 19:55
door Ch3vr0n
Je slicer zoals Cura, prusaslicer, orcaslicer heeft meestal een 'repair' functie.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: STL file ERROR

Geplaatst: 13/02/24, 20:24
door Rob52
Ik heb het gedownload, maar in Cura zie ik geen enkele foutmelding. Maar je kunt altijd een online STL reparatie service gebruiken om een bestand te repareren. Zal niet altijd werken maar vaak wel. Dit is er eentje die ik regelmatig gebruik.

Het bestand dat je hebt bijgevoegd heb ik er doorheen gehaald en daar zit een rapport met gevonden fouten bij.

STL repair.jpg


Bijgevoegd het gerepareerde bestand.
Front_bumper_5023_-repaired_fixed.stl
(136.51 KiB) 11 keer gedownload

Re: STL file ERROR

Geplaatst: 13/02/24, 20:30
door Ch3vr0n
Windows heeft er trouwens ook eentje ingebouwd in hun "3D builder"

Re: STL file ERROR

Geplaatst: 13/02/24, 21:16
door Wim62
Ik hebt hem ook even door de prusaslicer gehaald en die vond er 7240 errors .
Misschien komt hij op het zelfde neer als van Rob52 maar hoe meer zielen hoe meer vreugde .
Front_bumper_5023_-repaired (1).stl
(136.51 KiB) 11 keer gedownload

Re: STL file ERROR

Geplaatst: 13/02/24, 21:26
door Ch3vr0n
Ik dan ook maar even voor de gezelligheid. :) OrcaSlicer en Bambu Studio vonden er 3954. Vreemd dat er zo'n groot verschil zit tussen OS en BS and PS. Die 1e 2 zijn (her)gebaseerd op PrusaSlicer

Re: STL file ERROR

Geplaatst: 13/02/24, 21:37
door Wim62
Zo zie je maar dat er veel verschil tussen de slicers zitten .
Nu kan Dako kiezen welke bestand hij wil gebruiken .
Met mijn printer met standaard instellingen zou hij er ongeveer 1H 14min over doen .

Re: STL file ERROR

Geplaatst: 15/02/24, 11:36
door Dako
Hoi,
Dank voor de feedback.
Ik gebruik de Bambu Studio op een Mac. Ik vond het vreemd dat andere op die website wel konden printen met de bestanden. De foutmelding van Bambu Studio geeft aan dat op een windows machine de error wel te fixen valt.

Ik heb die van Rob52 gedownload en dat gaat goed. Thanks.

Ik heb nog een drietal files met dit soort error's, ik heb ze in de bijlage staan. Mocht iemand voor me ze willen fixen dan graag.

Vriendelijk groet,

Dako

Toegevoegd in 7 minuten 21 secondes:
Hoi,

De andere twee bestanden worden door Bambu Studio nu ook goed verwerkt. Dank.

Ik ben bezig met een body te maken voor een RC crawler, het is een Unimog body. Wordt geprint op een Bambu Lab P1S en ik print met HIPS. Licht materiaal en goed bewerkbaar (schuurbaar).

Dako

Re: STL file ERROR

Geplaatst: 15/02/24, 17:27
door Rob52
Dako schreef: 15/02/24, 11:43 Ik heb nog een drietal files met dit soort error's, ik heb ze in de bijlage staan. Mocht iemand voor me ze willen fixen dan graag.
Zoals in mijn eerdere bericht al aangegeven kun je dat gemakkelijk zelf doen als het online programma gebruikt waar ik de link ook van deelde, namelijk deze -> https://www.formware.co/onlinestlrepair Dan ben je niet afhankelijk van derden.

Re: STL file ERROR

Geplaatst: 15/02/24, 18:59
door Dako
Iets te snel gelezen, dank voor de link.
Ik ga ermee aan de slag.

Gr. Dako