Pagina 1 van 1

Logo van print op usb stick

Geplaatst: 14/02/24, 17:33
door marssssssie
Goedemiddag,

Als ik nu usb stick inplug in printer, zie een een G-code met desbetreffende print (het bootje), maar ik zie ook en G-code staan zonder print, dus alleen de file.

Als ik dan ga printen herkent de printer hem niet, klik ik op de print het bekende bootje die op usb staat, dan print hij hem in no time.

Hoe kan ik er nou achter komen of d G-code goed is?
Ik heb 2 foto's .

Bdankt iig

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 14/02/24, 19:22
door Wim62
Het kan zijn dat de file naam te lang is .
Anders kan je ook een g-code viewer programma kunnen proberen .
https://gcode.ws/ , dat weet je tenminste wat het is .

Maar even een vraag , hebt je zelf die file op de USB gezet of stond deze er al op ?
En als je er niet uitkomt zet dan die file hier neer , dan kunnen we er even naar kijken hoe we hem naar een leesbare file te maken .

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 14/02/24, 19:41
door marssssssie
Wim62 schreef: 14/02/24, 19:22 et kan zijn dat de file naam te lang is .
Anders kan je ook een g-code viewer programma kunnen proberen .
https://gcode.ws/ , dat weet je tenminste wat het is .

Maar even een vraag , hebt je zelf die file op de USB gezet of stond deze er al op ?
En als je er niet uitkomt zet dan die file hier neer , dan kunnen we er even naar kijken hoe we hem naar een leesbare file te maken .

De een met logo stond erop, de andere van internet gepakt en had er zelf een gemaakt, maar ja het is weer een printje goed gegaan en nu werkt het weer niet.

Zo blijf je bezig.

Bedankt iig

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 14/02/24, 20:05
door Wim62
Hebt je dat ene bestand wel door een slicer heen gehaald ?
En wat voor type bestand is het ? , een stl , obj of 3mf ?
En het kan zijn dat jou printer bepaalde file's niet kan lezen , dan moet je die naar een leesbare bestand maken .

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 15/02/24, 14:50
door 3DWim
1) misschien de tekst van dit topic even aanpassen naar iets wat de inhoud weergeeft ?
2) ik snap de foto's niet.
3) met @Wim62 eens, graag wat meer info.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 18/02/24, 16:23
door marssssssie
Wim62 schreef: 14/02/24, 20:05 Hebt je dat ene bestand wel door een slicer heen gehaald ?
En wat voor type bestand is het ? , een stl , obj of 3mf ?
En het kan zijn dat jou printer bepaalde file's niet kan lezen , dan moet je die naar een leesbare bestand maken .
Dat heb ik gedaan, is ook gewoon een G-code. Hij herkent heet niet..wat ik ook probeer

Toegevoegd in 6 minuten 1 seconde:
3DWim schreef: 15/02/24, 14:50 1) misschien de tekst van dit topic even aanpassen naar iets wat de inhoud weergeeft ?
2) ik snap de foto's niet.
3) met @Wim62 eens, graag wat meer info.
Als ik wil gaan printen, dan geeft hij aan dat er iets niet gaat. Dat is dan op foto het bestand wat geen afbeelding heeft, hete bootje is op de usb stick komt van Creaty zelf, het afbeelding loze bestandje heb ik zelf gemaakt en door Slicer heen gehaald, als ik hem omzet in programma geeft di dan geen fouten aan.

Doe ik usb stick in printer dan krijg ik het te zien zoals op foto bovenstaande.
Ga ik printen dan zeg printer dat het niet lukt..

Dus ik vraag mij af ho dat kan?
Kan ik zelf als superleek zo'n g-code controleren en waar mot ik in hemelsnaam naar kijken?

Toegevoegd in 1 minuut 50 secondes:
3DWim schreef: 15/02/24, 14:50 1) misschien de tekst van dit topic even aanpassen naar iets wat de inhoud weergeeft ?
2) ik snap de foto's niet.
3) met @Wim62 eens, graag wat meer info.
Wil ik wel doen maar weet niet hoe?

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 18/02/24, 17:23
door Ch3vr0n
Beginnen bij het begin. Je bron bestand, wat is dat? Een stl? 3mf? Wat is je slicer? Om welke printer gaat het hier, en welke staat ingesteld in je slicer? Wat zijn je instellingen. Bij cura bvb moet je een post-processing script activeren om de thumbnail van de print in de gcode te zetten.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 18/02/24, 17:56
door marssssssie
Ch3vr0n schreef: 18/02/24, 17:23 Beginnen bij het begin. Je bron bestand, wat is dat? Een stl? 3mf? Wat is je slicer? Om welke printer gaat het hier, en welke staat ingesteld in je slicer? Wat zijn je instellingen. Bij cura bvb moet je een post-processing script activeren om de thumbnail van de print in de gcode te zetten.
bron: stl Slicer: Lyche Slicr Printer: Creaty K1 : maar ik koppel printer met Creaty Print

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 18/02/24, 18:31
door PrintEngineer
Probeer eens een andere dan LYCHEE SLICER. Bijvoorbeeld Ultimaker Cura of Prusa slicer

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 18/02/24, 18:53
door marssssssie
PrintEngineer schreef: 18/02/24, 18:31 Probeer eens een andere dan LYCHEE SLICER. Bijvoorbeeld Ultimaker Cura of Prusa slicer
Ik probeer het nu via Ultimaker Cura

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 18/02/24, 23:10
door Ch3vr0n
Lychee is meer voor resin, daar is het goed in. De FDM implementatie met dat ding staat nog in de kinderschoenen. Cura's post processing script zou moeten werken.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 20/02/24, 20:36
door marssssssie
PrintEngineer schreef: 18/02/24, 18:31 Probeer eens een andere dan LYCHEE SLICER. Bijvoorbeeld Ultimaker Cura of Prusa slicer
Nou geprobeerd met ander maar gaat ook niet, dus ik ga weer verder rommelen en zoeken.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 20/02/24, 21:09
door Wim62
Als je nu die bewuste file met ons deel , dan kunnen we kijken hoe we deze voor jou zichtbaar en leesbaar kunnen maken met uitleg hoe je het zelf kunt of moet doen .
En als je zelf verder wil rommelen is ook goed , maar vraag dan hier niet om raad .😁

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 20/02/24, 21:15
door PrintEngineer
M.i. zijn er nog twee zaken verdacht. De memory stick zelf of de firmware. Van welk merk en type is de printer? Mogelijk heeft de fabrikant wel een nieuwere versie firmware online staan

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 20/02/24, 21:27
door Wim62
Volgens mij heeft hij een Creaty K1 .

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 13:48
door henryschippers2023
Welicht is converteren een optie

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 17:19
door marssssssie
Banditoz schreef: 21/02/24, 22:36 Een gcode kun je niet meer slicen, dat is al gedaan. Een stl bestand moet je nog slicen. Ik heb de print na een aantal lagen gestopt maar hij was netjes opweg met laag 5 inmiddels.
ja die wist ik wel, maar als ik stl bestand door slicer haal, zeg die voor die begint dat het waarschijnlijk geen goede print wordt omdat er iets niet goed is. zon beetje bij alles, behalve de dingen die op stick staan, die print die feilloos in no time (de boot, de kat en een test)

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 19:54
door Rob52
Het bestand geeft inderdaad fouten aan wanneer ik het in Cura zet. Maar het is ook niet meteen een echt 3D-print object om met een filamentprinter te maken. Het is oorspronkelijk ook een houtfrees werkstukje. Moet je ook wel een minimale frees gebruiken. Bij de normale grootte zoals gedownload is dit maar ongeveer 2,5 cm rond en 3 mm hoog. Maar de details lenen zich niet om op dat formaat met een 0,4 nozzle te worden geprint. Als ik hem vergroot tot 500% dan zijn de details ineens goed zichtbaar. Het lijkt er ook op dat, tenminste een deel van, de fouten wordt veroorzaakt door het idiote meegestuurde tekstdeel van de website waar het vandaan komt dat mee print in het object. Maar hij zou het zo te zien bij mij wel gewoon printen. Ik zou eerst eens wat onderwerpen kiezen die echt geschikt zijn voor filament printen. Jouw onderwerp zou het trouwens wel goed doen met een resin printer. Die geeft daarvoor uitstekende details, voor een filamentprinter alleen indien je hem op bijvoorbeeld de door mij gebruikte 500% zou printen.


100%
woodcarve 100 prct.jpg


500%
woodcarve 500 prct.jpg

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 20:00
door Hardy
marssssssie schreef: 22/02/24, 19:05 Deze geeft hij ook melding dat er iets is meet bestand
Dit zijn ontwerpen die gemaakt zijn om CNC te frezen en daardoor vermoedelijk minder geschikt om te printen (zou eigenlijk niet echt iets uit moeten maken), en is tevens ook wel erg klein om met deze details nog te printen, het heeft ook te maken met welk ontwerp programma ze gemaakt zijn.
De door anderen gemaakte ontwerpen zitten toch ook wel vaak fouten in is mijn ervaring.
Neem gewoon eens de moeite om zelf iets eenvoudigst te tekenen, b.v. met Tinkercad, en kijk of je dat wel kun slicen en printen.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 20:05
door marssssssie
Rob52 schreef: 22/02/24, 19:54 Het bestand geeft inderdaad fouten aan wanneer ik het in Cura zet. Maar het is ook niet meteen een echt 3D-print object om met een filamentprinter te maken. Het is oorspronkelijk ook een houtfrees werkstukje. Moet je ook wel een minimale frees gebruiken. Bij de normale grootte zoals gedownload is dit maar ongeveer 2,5 cm rond en 3 mm hoog. Maar de details lenen zich niet om op dat formaat met een 0,4 nozzle te worden geprint. Als ik hem vergroot tot 500% dan zijn de details ineens goed zichtbaar. Het lijkt er ook op dat, tenminste een deel van, de fouten wordt veroorzaakt door het idiote meegestuurde tekstdeel van de website waar het vandaan komt dat mee print in het object. Maar hij zou het zo te zien bij mij wel gewoon printen. Ik zou eerst eens wat onderwerpen koezen die echt geschikt zijn voor filament printen. Jouw onderwerp zou het trouwens wel goed doen met een resin printer. Die geeft daarvoor uitstekende details, voor een filamentprinter alleen indien je hem op bijvoorbeeld de door mij gebruikte 500% zou printen.


100%
woodcarve 100 prct.jpg


500%
woodcarve 500 prct.jpg
Hoe kan ik nou zien of en 3d voorbeeld voor filament is? Misschien heb ik overal de verkeerde voorbeelden.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 20:19
door Ch3vr0n
In vele gevallen gaat het om het detail niveau. Da's meestal een les die de praktijk je gaat moeten leren. Neem nu die afbeelding geschaald op 500%. Daar zit gigantisch veel klein detail in, als je dat dan op normale grootte gaat schalen (100%, 5x kleiner) dan zijn die minime details nog 5x kleiner. Dat haalt zelfs de beste filament 3D printer niet met een 0.15mm fine detail nozzle (van E3D) niet . Een resin printer gaat dat probleem dan normaal weer niet hebben en zou dat ding moeten kunnen printen, maar een resin printer is dan weer compleet andere koek dan een FDM printer.

Maar simpele les is VEEL klein detail = meestal ongeschikt voor FDM tenzij je het object opschaalt. Een miniatuur printje is daar een goed voorbeeld van, al lijkt de X1C daar afhankelijk van het model wel redelijk weg mee kunnen. Zie regelmatig mini's in de bambulab subreddit passeren.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 20:20
door Wim62
BIJLAGEN
Aries - Zodiac pattern T0005742 download free stl files 3d model for CNC wood carving.stl
(20.74 MiB) 4 keer gedownload

Het staat er toch bij (3D model for CNC) En een CNC is geen 3D printer .

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 20:22
door Hardy
Hier nog even de gerepareerde file.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 20:26
door marssssssie
Ch3vr0n schreef: 22/02/24, 20:19 In vele gevallen gaat het om het detail niveau. Da's meestal een les die de praktijk je gaat moeten leren. Neem nu die afbeelding geschaald op 500%. Daar zit gigantisch veel klein detail in, als je dat dan op normale grootte gaat schalen (100%, 5x kleiner) dan zijn die minime details nog 5x kleiner. Dat haalt zelfs de beste filament 3D printer niet met een 0.15mm fine detail nozzle (van E3D) niet . Een resin printer gaat dat probleem dan normaal weer niet hebben en zou dat ding moeten kunnen printen, maar een resin printer is dan weer compleet andere koek dan een FDM printer.

Maar simpele les is VEEL klein detail = meestal ongeschikt voor FDM tenzij je het object opschaalt. Een miniatuur printje is daar een goed voorbeeld van, al lijkt de X1C daar afhankelijk van het model wel redelijk weg mee kunnen. Zie regelmatig mini's in de bambulab subreddit passeren.
Top, dank je wel voor uitleg en meekijken, heb weer wat geleerd.

Toegevoegd in 1 minuut 45 secondes:
Wim62 schreef: 22/02/24, 20:20 BIJLAGEN
Aries - Zodiac pattern T0005742 download free stl files 3d model for CNC wood carving.stl
(20.74 MiB) 4 keer gedownload

Het staat er toch bij (3D model for CNC) En een CNC is geen 3D printer .
Ja, nu ik dit weet zie ik het ook, ik dacht het goed te doen, maar deed dit duidelijk niet, weet nu dat ik iig ven verder moet kijken..

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 20:30
door Rob52
marssssssie schreef: 22/02/24, 20:05 Hoe kan ik nou zien of en 3d voorbeeld voor filament is? Misschien heb ik overal de verkeerde voorbeelden.
Ik zou om te beginnen eens naar objecten kijken die op Thingiverse staan. Dat zijn heel veel dingen die hoofdzakelijk voor filamentprinters zijn. Er zitten wel wat ander dingen bij maar het gros is filament.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 20:35
door Ch3vr0n
Staat veel op thingiverse maar die zoekfunctie werkt voor geen meter lol. Nog een paar alternatieven

* Printables (uit de Prusa Stal)
* Makerworld (nog relatief nieuw, Bambu Labs stal)
* Thanks
* Cults3d
* Yeggi (maar da's meer een zoekmachine die andere echte model sites doorzoekt)

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 21:47
door Rob52
Ch3vr0n schreef: 22/02/24, 20:35 Staat veel op thingiverse maar die zoekfunctie werkt voor geen meter lol.
Ik vind dat tegenwoordig wel meevallen. Vroeger was dat inderdaad erg slecht, maar ze hebben veel verbeterd.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 22/02/24, 22:04
door Ch3vr0n
That moet 'thangs' zijn lol, niet thanks

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 23/02/24, 10:34
door 3DWim
hhhm rechter muisknop, inpakken als zip bestand en dan posten??
Beetje creatief nadenken.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 23/02/24, 17:56
door Ch3vr0n
Het blijft vaag waarom dat logo niet verschijnt op je printer. Mogelijk is er zoals reeds vermeld iets niet helemaal in orde met dat bestand.

Download ergens een bestand van een van de vermelde slicers, Activeer dan even de thumbnail plugins in je slicer (zie video) en probeer dan even opnieuw.
 ! Bericht van: Ch3vr0n
De off-topic berichten (gcode upload lukt niet) werden gesplitst. Helaas is daardoor hier en daar de discussie misschien niet 100% meer continue.

Back on topic :)

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 23/02/24, 20:17
door Wim62
Maar wat is het probleem dan ? dat er geen voorbeeld van je te printen onderwerp niet op het scherm te zien is .
Bij oudere printers was dat ook niet het geval , en die printe ook gewoon .
Je weet toch wel wat je door een slider haalt en wat het bestand naam daarvan dan is , en die vind je dat terug als text op het scherm van je printer .
MZ, Makkelijk zat .

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 23/02/24, 20:28
door Ch3vr0n
Wim62 schreef: 23/02/24, 20:17 dat er geen voorbeeld van je te printen onderwerp niet op het scherm te zien is .
Da's volgens mij inderdaad exact het probleem. Als je naar de (vage) afbeeldingen kijkt van het 1e bericht zie je dat het voorbeeld van een 3DBenchy duidelijk zichtbaar is (dus zijn printer ondersteunt het), maar van zijn eigen bestand "CE3E3V2...." staat daar gewoon een kubusje op een "velletje papier". Dus der klopt ergens iets niet met dat bestand qua thumbnail tonen. Kan zijn dat het bestand zelf perfect print baar is, maar qua thumbnail voorbeeld op het LCD klopt er iets niet.

Re: Logo van print op usb stick

Geplaatst: 24/02/24, 21:09
door Banditoz
Het bestand van de telefoonhouder kon ik in ieder geval gewoon printen. Preview is niet van invloed op de kwaliteit en kun je niet achteraf toevoegen zonder overnieuw te slicen met een slicer die daar de plugin voor heeft.