Z offset probleem endler 3 v2 Onderwerp is opgelost

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 202
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#11

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

> M119 Reporting endstop status
x_min: open
y_min: open
z_min: TRIGGERED
z_probe: open
filament: open
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#12

Bericht door Wim62 »

Als deze geen uitkomst geeft dan weet ik het ook niet meer suc6 .

https://www.smith3d.com/ender-3-v2-blto ... ith3d-com/
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 202
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#13

Bericht door PrintEngineer »

Met M119 krijg je dus een opsomming als in mijn vorige post. Het is de moeite waard om de settings even te controleren
Toledo85
Berichten: 26
Lid geworden op: 15/03/24, 09:42
Netherlands

#14

Bericht door Toledo85 »

@print engineer...
staat dat niet standaard zo in de firmware dan?
ik zou niet weten hoe ik die settings moet checken nemelijk



thnx wim hopenlijk komen we eruit

Toegevoegd in 1 uur 1 minuut 39 secondes:
Nu heb ik een of andere oudere firmware erop gezet van de site wat wim doorstuurde de v2.0.1 van jyer builds.
En dan werkt de Bltouch met homing wel zoals het hoord en drukt niet meer door het bed..kan zelfs weer printen,
Maar geen auto level functie of iets en hij meet ook maar op 1 punt het bed voor een print
Snapmaker J1
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 202
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#15

Bericht door PrintEngineer »

Het is algemeen bekend dat veel BLTouch gebruikers ermee zitten te tobben en meer dan je zou denken verwijderen hem na een tijdje weer. Zelf ben ik best wel iemand die graag met dit soort technieken experimenteert, maar voor de meeste printers houd ik het bed levelen gewoon analoog. Mijn ouwe vertrouwde voelermaat met gekalibreerd 0.1 mm blad, bewijst al jaren trouwe dienst.

Maar nog even terug naar jou probleem. Als je bijvoorbeeld Ultimaker Cura gebruikt en de printer met de meegeleverde USB kabel aan de computer of laptop verbind, zul je zien dat die op het tabblad "Controleren" zichtbaar wordt. Onderin het tabblad zie je een lege regel waarin je kunt typen. Hierme kan je g-code instructies naar de printer sturen. Maar zelf ben ik meer gecharmeerd van Pronterface, die heeft dezelfde functionaliteit, maar
heeft een overzichtelijker terminal scherm. Stuur je bijvoorbeeld de code M119 ontvang je de status van alle endstops retour. Bij de regel z_min moet TRIGGERD staan, anders reageert de firmware niet op het signaal van de BLTouch. De BLTouch stuurt namelijk pulsen en dat werkt dus weer net anders dan bij een microswitch. Een microswitch is een mechanisch contact en de BLTouch heeft een optische schakelfunctie. De firmware moet dus weten op welk soort signaal het moet reageren
Toledo85
Berichten: 26
Lid geworden op: 15/03/24, 09:42
Netherlands

#16

Bericht door Toledo85 »

oke ik zal eens even een kabel gaan zoeken...
Maar lijkt me toch dat dit in de firmware van dit moment voor de bltouch toch wel goed zou moeten staan
Snapmaker J1
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 202
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#17

Bericht door PrintEngineer »

Even hoe het eruit ziet als je Pronterface zou gebruiken om de instructie M119 te sturen. Om dit voorbeeld te kunnen genereren heb ik even een los mainboard gebruikt met deze endstop instellingen

Afbeelding

Zoals je ziet staat hierin de optie filament op TRIGGERD en niet de z_min waarde
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#18

Bericht door Wim62 »

Ik neem aan dat de instellingen gedaan moeten worden in Marlin firmware .
De vraagsteller had al aangegeven dat hij nog niet veel weet over het instellen hiervan .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Toledo85
Berichten: 26
Lid geworden op: 15/03/24, 09:42
Netherlands

#19

Bericht door Toledo85 »

Ik heb daar helaas de goede kabel niet voor..
met de kabels die ik heb (geen originele) kan ik niet verbinden.


Kun je me niet aan de juiste filmware versie helpen
Snapmaker J1
Toledo85
Berichten: 26
Lid geworden op: 15/03/24, 09:42
Netherlands

#21

Bericht door Toledo85 »

Klopt Wim...dit is nog een beetje abracadabra voor mij haha.

Vind het gewoon vreemd dat met een oude firmware versie de bltouch wel werkt en niet door het bed heen drukt,
Met de 3 en 2 polige stekker op de originele aansluiting voor de bl touch op het mainbord.
Pinnetje springt er netjes uit en hij stopt zodra die het bed raakt en meet dan nog een keer.
Als ik dan de firmware van dit moment instaleer gaat hij met homing en auto leveling niet naar beneden maar alleen omhoog.
Als ik dan de 2 polige stekker op de originele aansluiting van de z stop plaats dan gaat hij met homing en leveling wel naar beneden,
Maar springt het pinnetje van de touch niet uit en dan drukt hij door...?????

Toegevoegd in 12 minuten 35 secondes:
Begrijp ik het goed dat ik die kabeltjes moet wisselen op het 3 polige stekkertje oranje met geel?
Snapmaker J1
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten