Print ideeën voor Kerst.

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 3 months en 6 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#11

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ziet er goed uit.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 74
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#12

Bericht door Robbel2005 »

Afbeelding

https://www.thingiverse.com/thing:563396

Met glitterspray van lidl behandeld.
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#13

Bericht door Rob52 »

En dit jaar voor de vereniging alweer 45 stuks geprint. Privé nog eens bezig met zo'n 20~25 stuks. Het is deze uitvoering, maar dan verkleind naar 60%. 60% is mooi als presentje en in deze aantallen nog een beetje behapbaar qua totale printtijden. Daarbij heb ik dan een ondergrond gemaakt met een tekst waarop ik het geheel (met 10 seconden lijm) vastlijm. Om de rendieren goed te kunnen vastlijmen heb ik een mal gemaakt waarmee ik ze op de juiste plek lijm. Na uitharding kan dan het harnas erin lijmen zonder dat de rendieren verplaatsen. Zonder mal is dat echt een crime, zeker bij grote aantallen. (De tekst bij dit voorbeeld is niet optimaal, die is later in de definitieve versie bijgesteld. Bleek dat voor de tekst de doorvoer naar 90% moest om scherper te worden.) Het kerstboompje is een gekocht artikel. Bleek bij 1 winkel (Tedi) in Duitsland verkrijgbaar te zijn. Toen ik later bij wilde kopen ben ik 6 van hun filialen langs geweest maar kon ze nergens meer krijgen. Uiteindelijk in 1 winkel nog de laatste kunnen bemachtigen. Maar je kunt er natuurlijk ook iets anders in zetten, als het maar een beetje in verhouding is.

Kerst vvg kl.jpg

VvG Kerst 2023 1 kl.jpg
Laatst gewijzigd door Rob52 op 18/10/23, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 313
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#14

Bericht door Wim62 »

Je bent er bijtijds bij , maar je hebt er een mooi werk van gemaakt .
Ik dacht al wat is Rob stil , nu is het wel duidelijk waarom 👍👌
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#15

Bericht door Rob52 »

Ik ben er telkens op tijd bij voor het geval iets niet goed lukt en er een alternatief moet komen. Beter wat te vroeg dan op het laatste moment moeten stressen. Totale tijd voor 1 zo'n print is inclusief nabewerking om het goed te laten passen en snel 2 uur. Dus mocht het fout gaan dan heb je toch wel wat tijd nodig. Er met uiteindelijk nog heel wat aan worden nabewerkt om het goed te laten passen en goed te kunnen lijmen. En het is dan wel 10 seconden lijm maar het duurt een stuk langer voordat het PLA echt vast zit. Je vingers lijmt het in een paar seconden maar PLA kan zomaar een half uur duren.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 313
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#16

Bericht door Wim62 »

Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#17

Bericht door Rob52 »

Ziet er heel netjes uit. Ik ga hem ook eens proberen.

Toegevoegd in 21 uren 21 minuten 11 secondes:
Leuk idee, en ook gelukt. Alleen is het wat gepruts om het theelichtje erin en eruit te halen. Ik heb alles wel vastgelijmd dus dan valt de boel in ieder geval niet uit elkaar.

Kerst lantaarn.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 313
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#18

Bericht door Wim62 »

Ik zie dat het gelukt is , ik had wel moeite om die dunne vellen van het printbed af te krijgen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#19

Bericht door Puffeltje »

Ziet er mooi uit. Denk dat ik hem ook ga printen.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#20

Bericht door Rob52 »

Wim62 schreef: 02/12/23, 22:11 ik had wel moeite om die dunne vellen van het printbed af te krijgen .
Je kunt eventueel de vellen ook wat dikker printen. Wel even de z-hoogte in Cura vergroten (uniform schalen uitvinken). De sleuven zijn namelijk ruim genoeg voor een dikker vel. Bij het origineel 1 mm. Beide deze remix 1,2 mm. Enige is dat de doorschijnendheid iets kan afnemen, maar dat zal niet zo'n vaart lopen. Er is ook een remix met 0,4 mm dikke vellen. Is natuurlijk weinig remix aan als je alleen de z-hoogte verandert, maar goed het is maar voor het idee.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 313
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#21

Bericht door Wim62 »

Zo ik kon weer eens niet stilzitten , dus hebt ik mijn bedslinger weer aan de gang gezet .

Afbeelding
Ik dat ergens nog wat mini led lichtjes liggen en een lipo 3.7v 240mAh.

Afbeelding

https://www.printables.com/model/648007 ... stmas-star
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten