Baidu X1, Wie o wie

start up, lidar, kleuren printer

Alles behalve 3D printen of gerelateerde onderwerpen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#11

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ik denk dat het even langs elkaar heen praten is geweest. 3Dwim refereerde aan het NL forum waar iemand zich voor die Bumbu printer had ingeschreven via een Start Up. Ik weet dat ook nog wel maar weet zijn naam ook niet meer. Het antwoord dat 3Dwim kreeg houdt alleen meer info in over de desbetreffende printer. Hetgeen niet het antwoord op zijn vraag was. Maar ach die dingen komen nu eenmaal voor.

Ik vind er ook niks mis mee om info van andere fora hier te delen. Het gaat tenslotte om informatie vergaren en delen. En daar horen eigenlijk alle beschikbare bronnen toe.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#12

Bericht door Ch3vr0n »

Dat kan ook goed zijn, en dan komen we terug full-circle over het niet reageren van JP over een overname van het .nl domein maar da's beetje off-topic hiervoor.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#13

Bericht door 3DWim »

Goede avond,

Allereerst: mijn opmerking over afmelden was bedoeld voor het topic niet het forum.
Maar ik snap niet helemaal waar de 3D scanner nu vandaan komt. Ik melde scanner in het algemeen maar bedoelde o.a. de lidar techniek voor de eerste laag detectie.

Wat ik altijd wel jammer vind zijn verwijzingen naar elders. Ja dat weet ik, ik ken google, YT, etc. maar het is toch een nl 3D printforum?
Op het oude forum werd dat ook een gewoonte: doorverwijzen naar YT. Daar heb ik het forum niet voor nodig toch.

Vandaar mijn reactie: als men het niet weet zeg dan niets maar ga niet naar andere platforms verwijzen.
Die ken ik, ook in dit geval.

Maar misschien wel goed om even stil te staan waarom ik bij het 3D forum zit:
ik hou van persoonlijke 3D ervaringen van mensen die al dan niet een eigen printer in elkaar gezet hebben.
Op internet staat verder alles wel vermeld maar vaak alleen de "juich" verhalen en dan vaak gesponsoord. Dus daar naar verwijzen is voor mij wel (ver)wijzen naar de "uitgang".
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#14

Bericht door Ch3vr0n »

3DWim schreef: 15/10/22, 22:25 Maar ik snap niet helemaal waar de 3D scanner nu vandaan komt. Ik melde scanner in het algemeen maar bedoelde o.a. de lidar techniek voor de eerste laag detectie.
Da's misschien een beetje mijn fout gezien ik effectief 2 3 scanners heb, en dus je vraag automatisch zodoende interpreteerde.
3DWim schreef: 15/10/22, 22:25 maar het is toch een nl 3D printforum
Daar heb je resoluut gelijk in!
3DWim schreef: 15/10/22, 22:25 ik hou van persoonlijke 3D ervaringen van mensen die al dan niet een eigen printer in elkaar gezet hebben.
Net als ik, je kan soms veel meer leren van een persoon die een toestel effectief heeft, dan van gesponsorde reviews.
3DWim schreef: 15/10/22, 22:25 Dus daar naar verwijzen is voor mij wel (ver)wijzen naar de "uitgang".
Dat is/was voor mij in ieder geval niet de bedoeling! Was uitsluitend bedoeld aanvullende bron, niks meer. Ik heb die video van een uur helemaal bekeken en op 11:45min gaat die dieper in op het hele scanning/lidar systeem. Was interessant om te zien, maar nog ruimte voor verbetering! Lijkt volgens de video "spaghetti" te detecteren als er geen is, en omgekeerd. Scanning systeem zou het begin van 1e laag (primen) wat praktisch altijd niet helemaal perfect is te detecteren als "mogelijke fouten" en dus voor manuele input vragen. Video was trouwens van Uncle Jessy en niet 3D printing nerd zoals eerder vermeld. Even hieronder gelinked, stukje dat specifiek op jouw vraag ingaat zit denk ik op 11:45min



Suggestie om de topic titel te hernoemen naar iets meer relevant omtrent de effectieve vraagstelling (vb Baidu X1 Lidar ervaringen? ofzo iets. Misschien komt er dan iemand nu of in de toekomst af die hier specifiek op kan ingaan). Niet verplicht om te doen uiteraard.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#15

Bericht door 3DWim »

hhhmm, ik herinnerde mij gewoon dat geval, die printer, dat startup project.
En nu we weer in de lucht zijn dacht ik: zou er al nieuws zijn?

Dus van de persoon die ingeschreven heeft op de startup die geen startup was (er werden al printers gemaakt) en hoe het ding nu werkt/bevalt.
Even zwart/wit, ik zoek geen YT filmpjes of gesponsorde praatjes.
Gewoon interesse in hoe een project (af)gelopen is.

Net zo goed kan ik een topic starten over een duikboot en ruimteschip. Mooie projecten waar ik graag het vervolg op gelezen had.

Niet om het na te doen, niet om te kopen, gewoon uit interesse.
Laten we proberen om dit forum vooral inhoudelijk te houden en niet een soort YT-portal.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim62
Berichten: 312
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#16

Bericht door Wim62 »

Er zullen wel meer mensen zijn die dat willen weten .
Maar als JP het forum dicht houd dan komen we er waarschijnlijk er moeilijk achten hoe het afgelopen is .
Tenzij die bewuste persoon zich hier meld .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#17

Bericht door Rob52 »

3DWim schreef: 16/10/22, 11:28 Laten we proberen om dit forum vooral inhoudelijk te houden en niet een soort YT-portal.
Helemaal mee eens. Dat is iets dat mij een beetje tegenstond dat er bij een vraag vaak als antwoord een reeks YT video's werden opgesomd.

Nu moet je dat ook weer niet al te zwart-wit zien. Want het kan weldegelijk van nut voor een vragensteller zijn om een soort van gebruiksaanwijzing in de vorm van een YT video te krijgen als daarmee zijn vraag wordt beantwoord en er hier geen ellenlange uitleg hoeft te worden gegeven. Er blijven nu eenmaal altijd mensen die niet zo handig zijn om alles op het net te vinden. Ook de verwijzing naar een website waar al een volledige beschrijving staat van wat de topicstarter vraagt kan weldegelijk nuttig zijn. En voor wie dan toevallig niet zo goed Engels of Duits spreekt is er altijd nog de rechtermuisknop met de Google vertaaloptie. Dus eigenlijk kun je stellen; alles met mate. Maar dat geldt voor veel dingen in het leven :lol:
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#18

Bericht door Ch3vr0n »

3DWim schreef: 16/10/22, 11:28 Laten we proberen om dit forum vooral inhoudelijk te houden en niet een soort YT-portal.
Helemaal mee eens, niet de bedoeling dat dit een youtube forum word, al kunnen filmpjes zoals reeds gezegd wel een aanvulling zijn. Vandaar ook in mijn geval dit keer dat ik refereerde naar een specifieke timestamp in het filmpje waar dat hele lidar/scanning wordt besproken.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#19

Bericht door 3DWim »

Ballegooijen schreef: 10/06/23, 21:52 Uiteindelijk gekozen voor de BambuLab X1 met AMS
We hebben er 1 !
Of ik heb er 1. De Bambulab printer waar ik naar benieuwd was. Misschien dat @Ballegooijen een verslag(je) kan maken over de ervaringen met foto's???
Please.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Berichten: 19
Lid geworden op: 25/09/22, 17:39
Contacteer:
Netherlands

#20

Bericht door Ballegooijen »

Ga ik proberen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten