Pagina 1 van 1
Spuitdop voor lijmfles
Geplaatst: 22/05/24, 08:58
door henryschippers2023
Ben voor op de dagbesteding waar ik werk een limonade fles aan het “aanpassen” naar een lijmfles voor houtlijm;
Het 3d bestand komt van thinginverse
Re: Spuitdop voor lijmfles
Geplaatst: 22/05/24, 12:29
door Puffeltje
heb je een speciale reden dat je hem op deze wijze hebt geprojecteerd? Persoonlijk zou ik hem printen met de grote opening op het printbed. je hebt dan mogelijk geen ondersteuning nodig.
Geplaatst: 22/05/24, 14:17
door Frits
Misschien eist de schroefdraad toch enig support, maar het is het proberen waard.
Met een beetje geluk kun je hem zo van de plaat schroeven.

Geplaatst: 22/05/24, 20:11
door PaulM
Inderdaad, zonder support, grote opening op de tafel. En je snelheid niet te hoog.
Mocht je printer toch problemen hebben met de schroefdraad eventueel plaatselijk "tree" support voorzien op de schroefdraad.
Geplaatst: 23/05/24, 12:25
door henryschippers2023
Frits schreef: ↑22/05/24, 14:17
Misschien eist de schroefdraad toch enig support, maar het is het proberen waard.
Met een beetje geluk kun je hem zo van de plaat schroeven.
Hij is inmiddels opnieuw geprint;
Zie foto’s
Geplaatst: 23/05/24, 12:57
door PrintEngineer
Het ziet er naar uit dat niet alles helemaal lekker loopt. Naast een dop ligt een hoopje gesmolten materiaal waarvan mij niet duidelijk is waar het bij hoort. En ook de nozzel is behoorlijk vervuild. Dus m.i. zijn er wat aandachtspuntjes
Geplaatst: 23/05/24, 15:10
door Wim62
Ik vermoed dat dat de nozzle niet goed tegen de throat aan zit , en dat deze dan langs het haetblock en nozzle lekt .
Geplaatst: 23/05/24, 16:19
door Frits
Bij zo'n groot voorwerp heb je die brim ook niet nodig. Ik zou hem uitschakelen in Cura.