Pagina 1 van 1

Problems with the ender 3 s1 pro

Geplaatst: 29/05/24, 15:10
door 3Dprinternoobiee
Hello everyone,
I recently bought the ender 3 S1 pro, the first two prints (benchy, bunny) we're pretty good.
After that prints the quality dropped drasticly, I can't get my prints to stick.
I tried a lot of things (glue stick, leveling again, changing Z- offset etc...)
can anyone pleas help me out cause I really want to start printing again...

regards

Re: Problems with the ender 3 s1 pro

Geplaatst: 29/05/24, 15:51
door Ch3vr0n
NL mag ook hoor

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Geplaatst: 29/05/24, 15:59
door 3Dprinternoobiee
Sorry 😉
Ik heb onlangs de ender 3 S1 pro gekocht, de eerste twee afdrukken (benchy, bunny) zijn vrij goed.
Daarna is de kwaliteit drastisch gedaald, ik krijg mijn prints niet meer vast op het printbed.
Ik heb van alles geprobeerd (lijm, opnieuw levellen, Z-offset veranderen enz...).
Kan iemand me alsjeblieft helpen, want ik wil echt weer beginnen met printen...

Groeten

Geplaatst: 29/05/24, 16:36
door henryschippers2023
Misschien handig om een foto van het probleem te plaatsen?
@3Dprinternoobi?

Geplaatst: 29/05/24, 17:09
door Vink
Hi,
Ik heb dezelfde printer en bij mij hechtte de standaard Pei plaat niet zo best..
Het lijkt drastisch maar je kunt de Pei plaat enigszins opruwen met een staalborstel.. Pei plaat is enorm hard materiaal.
Ook een Brim instelling in Cura helpt veel.

Geplaatst: 29/05/24, 17:34
door 3DWim
@3Dprinternoobiee ,

En een beetje voorstellen mag ook hoor, je hoeft geen adres en pincodes te geven maar voor de rest willen we graag alles weten ;-)

Geplaatst: 29/05/24, 18:31
door Banditoz
Pei sheet kun je ook met dreft en heet water wassen en dan drogen met keukenpapier. Niet meer met de vingers eraan komen en dan het bed op 60 graden tijdens het printen. Zo plakt bij mij op al mijn printers alles goed. Na afkoelen even de sheet flexen en alles komt los.

Geplaatst: 29/05/24, 19:00
door PrintEngineer
Twee prints hebben wel voldoende gehecht en daarna kwam alles los? Dan ben ik benieuwd wat er na de tweede print is gebeurd?

Geplaatst: 29/05/24, 20:05
door Rob52
Vink schreef: ↑29/05/24, 17:09 Het lijkt drastisch maar je kunt de Pei plaat enigszins opruwen met een staalborstel.. Pei plaat is enorm hard materiaal.
Dat lijkt me een tikkeltje overdreven. Ik heb het ook veel gebruikt, maar wel opgeruwd met staalwol, dat is wel iets verfijnder dan een staalborstel. Zo hard is PEI nu ook weer niet.

Geplaatst: 29/05/24, 20:16
door Vink
.. ieder zijn meug. Ik zag na flink borstelen met een staalborstel niet eens verschil met waar ik niet geborsteld had.. ook niet van dichtbij.
Precies dezelfde print die los was gekomen bleef nu wel zitten.