Pagina 1 van 1
Printer geeft fout op LCD
Geplaatst: 19/06/24, 08:34
door cindy.vercruysse
iemand een idee wat te doen?
ender 5 plus
Re: wat wil dit zeggen
Geplaatst: 19/06/24, 09:21
door Rob52
Precies wat de mededeling zegt; namelijk een fout in de meting van de thermistor. De thermistor is het meetelement dat de temperatuur meet in de printkop (en ook in het printbed). Mogelijke oorzaken zijn;
een los contact, of een kabelbreuk
kortsluiting, dit komt vaak voor op de plek waar het 't heatblok ingaat en de draadjes niet goed geïsoleerd zijn en dan tegen het heatblok komen. Maar kan ook ergens anders voorkomen
Deze dingen staan trouwens ook in de mededeling vermeld.
Geplaatst: 19/06/24, 11:09
door PrintEngineer
Het is mij ook wel eens overkomen dat een thermistor beschadigde bij het wisselen van een nozzel. Vaak zijn het ragdunne draden die bij lichte krachtinwerking al kunnen breken. Misschien heb je dus een nozzel vervangen en daarbij de thermistor (weerstandvoeler) beschadigd
Geplaatst: 19/06/24, 17:11
door cindy.vercruysse
Zou mss wel kunnen,wat moet ik er dan mee doen?
Kan ik dit vervangen?
Geplaatst: 19/06/24, 17:15
door Rob52
Zoek er maar naar op internet, er staan ook diverse YouTube filmpjes van, ook van jouw printer.
Geplaatst: 19/06/24, 17:33
door PrintEngineer
cindy.vercruysse schreef: 19/06/24, 17:11
Zou mss wel kunnen,wat moet ik er dan mee doen?
Kan ik dit vervangen?
Voor de Ender 5 kan je denk ik elk onderdeel nieuw bestellen. Dat kan online in de Creality webshop of bijvoorbeeld bij 123-3D.nl
Geplaatst: 20/06/24, 22:43
door Banditoz
En er dan misschien 2 bestellen aangezien ze niet heel duur zijn. Maar soms is het gewoon een kwestie van de connector van de betreffende thermistor even van het moederbord halen en weer aansluiten.