Pagina 1 van 1

Cura - synchroniseren van profielen naar meerdere Computers

Geplaatst: 21/10/22, 23:15
door iPadawan
Hoi allemaal,

Als ik teken, hetzij in Fusion, SU of sinds kort in FreeCAD doe ik dat op of mijn Laptop (MBP) of Desktop ( iMAC ). Ik wil dan ook vanuit die computer mijn werk via Cura Slicen.
Ik loop dan tegen het probleem aan dat mijn lijstje met profielen niet gelijk zijn op beide computers. Ik dacht eigenlijk dat via je Ultimaker account je gegevens, profielen en instellingen gesychroniseerd werden. Zie n.l. soms na een software update dat er 'iets' gesynchroniseerd wordt, maar schijnbaar niet mijn instellingen, profielen en materialen.

Hoe moet of kan ik de data synchroniseren tussen beide computers zodat ik mijn profielen op beide kan gebruiken?

Suggesties?

Re: Cura - synchroniseren van profielen naar meerdere Computers

Geplaatst: 23/10/22, 11:41
door 3DWim
Ik heb al een tijdlang niet meer in cura gehackt. Maar ergens staan die profielen gewoon genoemd. Daar waar je je cura geinstalleerd hebt.
Bij voorkeuren kan je profielen exorteren en importeren.

Automatisch kan alleen als je de profielen en instellingen op een centrale plek neerzet waarnaar alle gebruikte versie naar verwijzen.
Ik weet niet of je bij de huidige versie van Cura al persoonlijke instellingen als paden kan beheren of instellen.

Beetje reverse engineering zeg maar ;-)
Zo heb ik ooit BigRed als achtergrond printer in cura gezet:

Afbeelding

Re: Cura - synchroniseren van profielen naar meerdere Computers

Geplaatst: 08/01/23, 13:23
door ksch57
niet bekend met deze specifieke situatie, maar mijn suggestie zou zijn om deze Profielen om een netwerk share the plaatsen.

Re: Cura - synchroniseren van profielen naar meerdere Computers

Geplaatst: 08/01/23, 20:19
door Ch3vr0n
Ik denk niet dat cura overweg kan met netwerkshares, laat staan dat de OP zelfs maar weet hoe een netwerkshare op te zetten.