Pagina 1 van 1

Wanhao D12 Err3

Geplaatst: 04/11/22, 21:33
door Ballegooijen
Ik heb een Wanhao D12-400 en zo af en toe stopt hij er mee en staat er een error3 in het scherm. Nu heb ik kunnen vinden dat dit waarschijnlijk een probleem is met het verwarmde bed, of althans met de thermistor.

De eigenlijke vraag is of je de print kunt hervatten na deze foutmelding?

Groet,
Johan

Re: Wanhao D12 Err3

Geplaatst: 04/11/22, 21:52
door Rob52
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik vermoed van niet. Zeker niet als de fout in de firmware wordt behandeld als een thermal runaway. Maar dat laatste weet ik dus niet. Maar aangezien het een error is en geen Power Loss heb je kans dat de printer blokkeert en je opnieuw moet opstarten. Nu heb ik weleens een beschrijving gemaakt hoe je uiteindelijk een afgebroken print met wat geduld toch weer kunt oppakken, maar daar komt toch nogal wat bij kijken. En de print moet dan nog vastzitten op het bed, wat na een te lange afkoel periode vaak niet het geval meer is. En je moet de G-code ervoor aanpassen op het punt waar de print weer moet beginnen en het voorgaande grotendeels verwijderen.

Maar ik zou die moeite er niet voor doen als je een probleem hebt met de thermistor omdat de printer zomaar een paar minuten later weer in storing kan gaan. Ik zou gewoon het probleem oplossen en de thermistor vervangen. Dan kun je weer zorgeloos printen.

Re: Wanhao D12 Err3

Geplaatst: 05/11/22, 09:16
door Ballegooijen
Dank voor je reactie Rob. Ik was er ook wel een beetje bang voor. De laatste keer was de plaat al helemaal afgekoeld en lag de print los op het bed. Ik ga er dan toch maar een nieuwe thermistor inzetten in de hoop dat dit idd het probleem is.