Welke resin printer heb jij en waarom die keuze?

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 4 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#11

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Onderhand heel wat informatie voorbij zien gaan. Uiteindelijk heb ik alles op een rijtje staan in een spreadsheet en ik kan het zo gaan bestellen.

MAAR, nu loop ik uiteindelijk toch aan tegen het belangrijkste punt. En dat is, WAT ga je er nu uiteindelijk mee printen dat ik niet met de huidige FDM printers kan printen. Eventueel na het aanpassen van de nozzle kan veel ook met de FDM printer worden geprint. Daar zijn ook veel meer kleuren en materialen voor beschikbaar.

Na veel zoekwerk kom ik eigenlijk voor 95% alleen maar het printen van miniaturen tegen. En afgezien van een enkel object heb ik daar niet zoveel mee. Ik heb geen treintjes of andere miniatuurhobby en (war)games heb ik al helemaal niks mee. Dus wat blijft er dan nog over? Een heel enkel ding dat toch wat meer detail had mogen hebben dan met de filamentprinter, of iets dat met de filamentprinter bijna onmogelijk te printen valt vanwege de complexe en moeilijk te verwijderen ondersteuning. Maar dat komt niet zo vaak voor.

Dus zoals ik het nu zie heb ik een leuke tijd gehad met het uitzoeken, maar heb er uiteindelijk dus nauwelijks of geen doel voor om het te gebruiken. Wel jammer want ik blijf het nog steeds een fascinerend alternatief voor de FDM printer vinden.

Of zie ik iets over het hoofd?
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 312
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#12

Bericht door Wim62 »

Het zou zeker jammer zijn dat hij dan niet gebruikt wordt .
Als je net als je al zij , voor miniatuur werk en kleine poppetjes en al dat kleine spul daar zijn resin printers goed voor .
Dan moet je hem ook regelmatig gebruiken , het zou zonde zijn om z'n ding te laten verstoffen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#13

Bericht door Puffeltje »

Als je niet echt gedetailleerde prints nodig hebt, of niet met verf en dergelijke aan de gang wilt om de gewenste kleurschakering te verkrijgen is het daadwerkelijk zonde om een resin printer aan te schaffen. Je kan je geld dan beter gebruiken voor andere hobbies, anders staat hij er op den duur alleen voor de sier.

Aan de andere kant: als je hem eenmaal hebt en er mee aan de gang gaat kom je op den duur steeds meer mogelijkheden tegen om hem in te zetten, tenminste, dat was mijn ervaring met mijn ender 5 pro (geen resin)

Misschien wel fijn om je opgebouwde overzicht hier te plaatsen voor de mensen die mogelijk overwegen om ook een resin printer aan te schaffen (ik ben er ook een van voor in de toekomst, als mijn treintafel eindelijk eens opnieuw opgebouwd gaat worden..... druk, druk, druk, druk......)
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#14

Bericht door Rob52 »

Puffeltje schreef: 17/11/22, 13:23 Misschien wel fijn om je opgebouwde overzicht hier te plaatsen voor de mensen die mogelijk overwegen om ook een resin printer aan te schaffen
Ik ben bezig met het e.e.a. op te schrijven. Je kunt dat binnenkort tegemoet zien.

Toegevoegd in 4 uren 18 minuten 56 secondes:
Zie hier het topic.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#15

Bericht door Rob52 »

Zoals net ook in het ervaringen topic betreffende mijn zoektocht naar een resin printer gemeld. Toch maar over stag gegaan na een Black Friday aanbieding van 3DJake. Ik zal wel zien wat het nu uiteindelijk gaat worden in de praktijk. Toen ik de Anet A8 aanschafte had ik ook geen idee wat ik ermee zou gaan doen. En daar heb ik ook geen moment spijt van gehad. Vaak ontwikkelt het zich vanzelf wel, en verkopen kan uiteindelijk altijd nog. Maar zover zie ik het nu nog niet komen. Eerst maar eens lekker gaan experimenteren. En bij 123 3D de aanvulling nog maar even aangeschaft die bij 3DJake weer duurder is.

Kan je wel aanraden even op 3DJake te gaan kijken. Veel dingen met korting tot 27 november.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 312
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#16

Bericht door Wim62 »

Gefeliciteerd met de in de toekomstige resin printer .
Ik wacht met spanning af wat je bevindingen zijn .
Black Friday is altijd een verleiding , alleen ik geloofd er niet erg in . (kunstmatig de prijs aanpassen)
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#17

Bericht door Rob52 »

Wim62 schreef: 18/11/22, 21:01 Black Friday is altijd een verleiding , alleen ik geloofd er niet erg in . (kunstmatig de prijs aanpassen)
Dat klopt soms, of misschien vaak wel. Ik had echter de prijzen goed genoteerd voordat de Black Friday deals werden aangekondigd, en die zijn nu in de meeste gevallen echt een stuk lager. Een enkel ding heb ik alsnog bij 123-3D gekocht omdat dat daar weer aantrekkelijker was, ook zonder BF deal.

Nu een Anycubic Photon M3 voor € 247,49 tegen € 299 bij 123-3D. En wat resin voor € 20,99 per liter. Dus het scheelt nu toch echt wel.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten