Pagina 1 van 1
Raar probleem met de wanden
Geplaatst: 07/11/24, 16:14
door MartijnBerghuis
Ik ben al een tijdje aan het printen en ik loop tegen een gek probleemje aan, zie bijlage. Het gekke is dat dit soms gebeurt, niet altijd. Heef iemand een idee wat dit is en hoe dit wordt veroorzaakt? Welke instellingen moet ik veranderen om dit niet meer te krijgen?
Ik print PLA met een Ender 3 V3 SE op 205°. De slicer die ik gebruik is Cura.
Alvast bedankt voor je reactie!
Re: Raar probleem met de wanden
Geplaatst: 07/11/24, 16:28
door Ch3vr0n
Lijkt gedeeltelijke nozzle clog of under extrusion specifiek waar de z-seam is? Is je filament gekalibreerd?
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Geplaatst: 07/11/24, 18:08
door Hardy
Denk ik ook, nozzle/extrusion pad even goed reinigen, dit lijkt in ieder geval op "soms" underextrusion doordat het filament op een enkel moment niet goed wordt doorgevoerd.
Geplaatst: 08/11/24, 07:50
door MartijnBerghuis
Okay ik ga de extruder wel even reinigen. Wat bedoel je met of je filament gekalibreerd is? Het filament is van Real (gekocht bij 123dprinter.nl)
Geplaatst: 08/11/24, 09:32
door Rob52
MartijnBerghuis schreef: ↑08/11/24, 07:50
Wat bedoel je met of je filament gekalibreerd is?
Klik
Geplaatst: 08/11/24, 13:57
door PrintEngineer
Het lijkt mij meer een slicer issue. Dit verschijnsel heeft zich bij ook wel eens voorgedaan, en als ik hetzelfde ontwerp dan door een andere slicer haalde ging het wel goed. Bij mij deed het zich destijds voor in Ultimaker Cura 4.8 en de andere slicer was die van Prusa. Dus zou ik zeggen probeer het (ook) eens met een andere slicer om te zien of het dan beter gaat