Adapter actieve koolstofpellets Anycubic AirPure

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 3 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

Adapter actieve koolstofpellets Anycubic AirPure

#1

Bericht door Rob52 »

Ik heb weliswaar nog niets geprint met de Anycubic resinprinter, maar heb intussen wel wat zaken voor de printer geprint zoals een resintankdeksel en een buildplate drip adapter. De resintankdeksel heb ik van Printables. De 2 andere heb ik zelf gemaakt. Ze staan op Thingiverse. Koolstofadapter. Uitdruiphaak.

De drip adapter is specifiek voor de Photon M3, maar de Anycubic Airpure wordt in diverse printers gebruikt. (Misschien dat hij ook past op de Elegoo variant, dat weet ik niet. Ze gebruiken wel dezelfde koolstoffilters. Edit; de Elegoo gebruikt een andere bevestigingsmethode, deze adapter past daar niet op.) En om die filters ging het me nu net. Die zijn wel te koop als vervanging. Ze kosten dan ca. 15 euro voor 4 stuks. Je gebruikt 2 van die filters in je printer. Ik heb geen idee hoelang ze meegaan en het hangt natuurlijk ook af van de hoeveelheid die je print. Maar ik wilde daar niet van afhankelijk zijn en heb er de adapter voor gemaakt zodat je er nu actieve koolstofpellets in kunt gebruiken. Ik heb ca 2 kilo (voor aquaria) voor nog geen 10 euro. Dus ik kan de komende jaren wel vooruit.

Hieronder links een aangepaste versie met ook een adapter ernaast en rechts de originele met ook het koolstoffilter en de deksel ernaast.

AirPure 5.jpg

AirPure 1.jpg

AirPure 2.jpg
Laatst gewijzigd door Rob52 op 30/11/22, 10:03, 5 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

En dit zijn de 2 kilo actieve koolstofpellets. Amazon.

AirPure 3.jpg

AirPure 4.jpg


En dit is de afdruiphaak.

Afdruiphaak.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#3

Bericht door Ch3vr0n »

Enig idee of die drip adapter ook zou werken op de m3 plus? Die filter dingen heb ik ook. Niet dat ik er last van had maar je merkt toch een verschil met en zonder die dingen.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#4

Bericht door Rob52 »

Ik zal er even eentje met wat maten posten, dan kun je het nameten.

De bovenste rechthoek is precies passend waar origineel de build plate bevestigd zit. De onderste rechthoek is ruimer met wat speling om er gemakkelijker op en af te schuiven.

Afdruiphaak1.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#5

Bericht door Ch3vr0n »

Zal ik dan begin volgend jaar ff printen. Eerder gaat echt niet. Paar maand geleden huisbaas m'n huurwoning te koop gezet, en dus halsoverkop nieuwe stek mogen zoeken. Intrekken daar is per 1/1 (misschien al laatste week december) gepland. Dus 3d printen ligt nu ff noodgedwongen stil ^^ maar opmeten moet wel lukken. Wel benieuwd hoe je zo'n ding dan monteert/laat druipen.

Die kleine M3, die heeft normaal ook die auto-pump en wifi niet? Wat ik wel gemerkt heb, zelfs met mijn grotere broertje is dat er weinig plek is om (naast die wifi, want ik heb ook de cloud cam) die dingen te zetten. Ik heb de kennis niet om te ontwerpen maar idealiter zie ik een klein platformpje voor me dat je op die autopump schuift waar je dan die filter op kan zetten zodat ze niet naar beneden kunnen vallen in het vat door eventuele trillingen of terugplaatsen van het UV schild.

Ik kan je misschien wel een 3d scan van de pomp bezorgen? tenzij je de jouwe natuurlijk even opmeet ^^
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

De M3 heeft geen autopump, als je daar tenminste mee bedoelt de resinpomp om automatisch bij te vullen. En de M3 heeft geen wifi, maar daar zit ik persoonlijk niet mee.

En hierbij nog een foto van de gemonteerde uitdruiphaak.

Afdruiphaak2.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#7

Bericht door Ch3vr0n »

Dan moeten er modellen zijn bijgekomen in de m3 reeks. Toen ik de mijne kocht waren er maar 3 modellen en behalve de grootste (max) hadden de 2 andere lan en wifi, en alle 3 autofill pomp.

Die tray haal je dit eraf voor het printen of kan die bevestigd blijven?

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#8

Bericht door Rob52 »

Je kunt die haak bij dit model niet laten zitten. Die zet je erop na het printen om beter te laten afdruipen. Maar het het is geen noodzakelijk artikel.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten