Pagina 1 van 2

ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 26/03/25, 21:46
door MB512
Zijn er mensen die ervaring hebben met het terug sturen van een product naar creality ?

Ik ben met creality bezig om of mijn nieuwe aangekochte printer retour te sturen.
Communicatie gaat tergend langzaam.
Waarschijnlijk gaat alles via een call center en die weten echt niet waar ze over praten.
Mijn printer kwam nieuw uit de doos met een defect scherm, deze geeft allen maar pixels weer en geen beeld.
WhatsApp Image 2025-03-22 at 16.23.04.jpeg
Het gaat om een high combo waarvan het scherm vast aan het frame van de printer zit en geen kabel aan de buitenkant te zien is.
Of ik de kabel even opnieuw vast wil maken....en dan ? garantie vervallen omdat je de printer open gemaakt hebt.

Maar nogmaals , wat zijn de ervaringen hiermee van de mensen ?

MB512

Re: ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 26/03/25, 22:28
door PaulM
Ik heb mijn Creality K1 Max die net uit de doos kwam teruggestuurd daar er een defect was. Een goede week later een nieuwe geleverd. Ik heb wel via 3DJake gekocht en zij hebben alles netjes afgehandeld. Altijd super support via 3DJake. Ook al is er product iets duurder bij hen (wat meestal niet zo is) koop ik toch bij hen.

Re: ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 27/03/25, 07:56
door henryschippers2023
En zoals de topic starter zij Niet zelf gaan rommelen of sleutelen aan de printer, waar is de machine overigens gekocht?

Re: ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 27/03/25, 18:49
door Ch3vr0n
Je eerste contact punt is de plaats van verkoop. Waar en wanneer is dat toestel gekocht

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 28/03/25, 21:35
door MB512
Ik heb hem bij de Creality EU shop gekocht.
Vandaag bericht gehad dat de printer omgeruild word.
Zal wel een paar weken gaan duren voor ik m`n nieuwe in huis heb.
Op zich ben ik wel te spreken over de printers van Creality.
Dit word mijn 3e en eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Laatste was de Ender 3 S1 pro en dat is nog steeds een hele goede printer.

Enfin, ik ga afwachten tot de boel omgeruild is en hopenlijk dat ik dan met multi color printen kan beginnen.

Re: ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 30/03/25, 03:50
door Ch3vr0n
Mooi zo. Nooit leuk als er iets niet werkt, maar als de support zijn werk doet is dat dan weer een plus punt. CR support is niet gekend om super goed te zijn.

Case and point, ik moet de pin out weten van m'n cr10 filament runout sensor. Support gemaild zeggen ze dat alle 3 pins 5V zijn (en der dus 15v doorheen geduwd wordt). Euh nee, want zonder Sense pin, hoe weet het control board dan dat er filament aanwezig is of niet. En geen ground? Ik dacht het niet.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 30/03/25, 12:04
door Banditoz
Pinout zou je ook vanuit het mainboard kunnen herleiden. Vannhet mainboard zijn wel pinout tekeningen te vinden lijkt me.

Re: ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 30/03/25, 14:40
door Ch3vr0n
Als je het originele bordje gebruikt wel ja. Maar zo makkelijk is het niet. CR mainboard ging naar transfer board, runout sensor was aangesloten op transfer board en van dat transfer bord geen pinout te vinden. Ik denk dat ik een reddit post heb gevonden, maar zit nog volop in het uitpakken na een verhuis. Dus ligt even stil.

Re: ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 10/04/25, 19:41
door MB512
Kleine update over mijn geval.
Na veel email verkeer en nog meer tijd ( mede door het tijdsverschil ) is mijn printer afgelopen vrijdag ( 28-3 ) weer terug in Duitsland aangekomen.
Vandaag bericht gehad na weer de nodige emails dat DHL de nieuwe printer zaterdag of begin volgende week bezorgt, de track en trace code heb ik inmiddels ook gekregen.
Nu maar afwachten of de printer ook goed is.

Heeft dan maar een maand geduurd vanaf de koop.
Ik denk dat ik dan 1 van de geluksvogels ben als het dan eindelijk afgerond kan/gaat worden.

Re: ervaringen met retour zenden van creality product

Geplaatst: 10/04/25, 21:38
door Wim62
Ik hoop dat de track&trace code up to date zijn dat je werkelijk op de aangegeven datum je nieuwe printer mag ontvangen .
Ik hebt al regelmatig mee gemaakt dat een parketje ergens blijft hangen , niet te hopen voor jou .