Pagina 1 van 1

Inactieve gebruikers in afwachting van verwijdering

Geplaatst: 31/05/25, 18:29
door Ch3vr0n
Om het forum zo performant mogelijk te houden werd een controle gedaan op inactieve gebruikers. Onderstaande gebruikers lopen het risico om de account te zien verdwijnen bij een volgend onderhoud. Deze controle werd in 2 delen gedaan
  • Gebruikers geregistreerd vóór 1/1/24 EN 0 berichten op het forum
  • Geregistreerd vóór 1/1/25 EN account nog niet gedeactiveerd
Geregistreerd en inactief

Wie zijn account west te behouden dient vóór het volgend onderhoud minimaal 1 bericht hebben geplaatst

» @jakse
» @Mark
» @Lodeficus
» @Caribou
» @BorS
» @oprelo
» @Molybdeen
» @Qurzo
» @salautom
» @waussie3d
» @mika
» @fredlekx
» @rodneydeboer
» @jvt
» @Boluzz
» @nwpvr
» @Diorama-Ronald
» @Thad
» @Poxell
» @corne-1981
» @knooien
» @bloodsport21
» @SjaakB
» @GraveDigger
» @albertomb19051966
» @drejansen
» @keesk
» @3dst
» @ron273
» @Tjiepke
» @Lorenzo01
» @Petjepet
» @Coikes
» @Mars61
» @Maarten_V88
» @hlawithaar
» @JG7Dutch
» @Johan
» @Bob@1980
» @Wachttoren
» @PHD1954
» @Marnix
» @Redrooster
» @Bertje
» @een ander
» @filo
» @abs02
» @PME-printing
» @KrisVH
» @You_go
» @eussie
» @Speleonaut
» @Mcpp
» @RoKno71
» @nmnoztrk

Inactief en in afwachting van activatie

@Focuspzg@
@Ford 1974@
@Waxflax@
@pvtexhaikoo@
@Hans Verkerk@
[smention u=291]Ragesquid[smention]
[smention u=280]3Dprinternoob[smention]

Wie iemand op bovenstaande lijst kent, wordt vriendelijk aangespoord om deze persoon eens wakker te schudden :)

Feedback rond deze lijst is welkom

Re: Inactieve gebruikers in afwachting van verwijdering

Geplaatst: 31/05/25, 23:05
door MB512
Holy Crap Ch3vr0n.
Dat zijn er nogal wat.

Geplaatst: 31/05/25, 23:09
door Rob52
Dit is vrij normaal bij forums hoor.

Geplaatst: 31/05/25, 23:18
door Ch3vr0n
Een 60 tal. Da's nog niet de helft van wat ik er technisch gezien kan uit flikkeren als ik de vereisten voor inactieve accounts aanpas

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Geplaatst: 01/06/25, 08:44
door Lourens
Ch3vr0n schreef: 31/05/25, 18:29 ...
  • Gebruikers geregistreerd vóór 1/1/24 EN 0 berichten op het forum
  • Geregistreerd vóór 1/1/25 EN account nog niet gedeactiveerd
...
Ik snap wat je bedoeld hoor.
Maar als we dit letterlijk zouden nemen, staat er héél iets anders :lol: .

Geplaatst: 01/06/25, 13:26
door PrintEngineer
Deze hoeveelheden inactieve gebruikers ontstaat mede door aanmelders die een snelle oplossing zoeken. Die dumpen op meerdere fora tegelijk een vraag en gaan daar verder waar de eerste reactie is gegeven. En vervolgens hoor of zie je nooit meer iets en blijft de registratie uiteraard bestaan. M.i. kunnen dat soort accounts ongevraagd worden verwijderd, en zeker als het oude aanmeldingen zijn met hooguit 10 berichten van de aanmelder. En ook als je er zo mee om zou gaan houd je nog altijd een stukje vervuiling over. Een duidelijk bericht bij aanmelding over hoe je er als forum admin mee omgaat is natuurlijk ook niet verkeerd. Dan weet je bij aanmelding al dat je account wordt verwijderd als je na laten we zeggen een jaar niet opnieuw hebt ingelogd uit de gebruikerslijst verdwijnt

Geplaatst: 01/06/25, 13:59
door Ch3vr0n
Alleen is dat hier niet het geval, bovenstaande accounts hebben 0 berichten of zelfs account nog niet zelf geactiveerd

Geplaatst: 01/06/25, 14:45
door PrintEngineer
Lijkt mij een eenvoudige keuze. Wie de registratie binnen 3 maanden niet heeft voltooid kan je m.i. rustig verwijderen. Kans dat die alsnog wordt voltooid is minimaal. En van accounts die wel zijn voltooid en verder niets posten zijn mee lezers of komen ook niet meer terug omdat het forum niet bied wat ze zoeken. Je kunt vast wel ergens in een logbestand zien wie de mee lezers zijn

Geplaatst: 01/06/25, 15:12
door Ch3vr0n
Ik kan enkel zien wanneer ze laatst ingelogd hebben. Die datum heb ik dus geprikt op 1/1/24 (dan is nog nog anderhalf jaar geleden, man wat gaat de tijd snel), en 0 berichten. Wie voor volgend onderhoud geen enkel bericht geplaatst heeft vliegt eruit. Dat bestaande leden er geen problemen mee hebben wou ik ff zeker weten.

Zoals in bij de opstart gezegd, ik ging een andere aanpak hanteren dan de .nl admin, hier hebben leden inzicht/inspraak :)

Geplaatst: 01/06/25, 15:48
door Rob52
Ik ben het helemaal met PrintEngineer eens. Als je echt interesse hebt dan activeer je je account en doe je, in ieder geval een beetje, mee. Als je alleen maar wilt lezen hoef je je niet aan te melden, er zit hier niks achter een gesloten deur. Dus wat mij betreft ook gewoon zonder pardon verwijderen. Het geeft meteen een iets realistischer beeld van het aantal leden. Als iemand redelijk wat posts heeft en ineens een lange tijd niks meer van zich heeft laten horen of heeft ingelogd kan daar natuurlijk een logisch verklaring voor zijn. Maar die kunnen eventueel eenmalig met een e-mail worden benaderd.

Geplaatst: 01/06/25, 22:17
door 3DWim
Als je niet eens de moeite neemt om je account te activeren dan zou ik er geen forum ruimte mee verspillen.
Gewoon deleten na 3 maanden. Wat al lang is want de meeste fora hanteren tegenwoordig een code die beperkt (uren) geldig is om te activeren.

Geplaatst: 03/06/25, 06:55
door PrintEngineer
Lijkt mij prima om ook hier in te voeren dat je binnen een bepaalde tijd je account geactiveerd moet hebben. Dat voorkomt in ieder geval een stukje vervuiling van de database

Geplaatst: 03/06/25, 09:29
door Wim62
Niet geactiveerde account na 24 uur automatisch verwijderen M.Z. Makkelijk zat .

Geplaatst: 03/06/25, 10:54
door Ch3vr0n
Zo makkelijk gaat het niet. Der is geen zo'n automatische functie die ik zie. En anders zou ik elke dag op het forum moeten kijken. Ga wel eens zien of dit op een of andere manier geautomatiseerd kan worden.

Geplaatst: 03/06/25, 19:52
door Wim62
Op een of andere manier moet dat automatisch kunnen . Ik moet ook weleens bij een of andere instantie inloggen , daar krijgt je dan een inlogcode van die maar een bepaalde tijd geldig is .
Dat zou voor jou ook goed zijn hoef je niet elke dag te controleren . :D

Geplaatst: 04/06/25, 12:34
door Puffeltje
Wim, moet het wil in phpBB beschikbaar zijn.

Geplaatst: 04/06/25, 15:20
door Rob52
Staat volgens mij wel als mogelijkheid genoemd. (KLIK)

User Registration Time Limit
Setting: Time duration (e.g., 5 minutes, 30 minutes, etc.)
Description: This setting limits how long users have to complete their registration. If they don’t finish within the allotted time, the process will be cancelled.
Why it matters: This prevents bots or malicious users from starting registration processes that they never complete. It can also help reduce unnecessary load on the server by automatically rejecting incomplete registrations.

Geplaatst: 04/06/25, 17:09
door Ch3vr0n
Ze beschrijven die functie wel, maar in hun eigen screenshot bovenaan de pagina, als op admin level "user registration settings" bestaat die functie zelf niet.

Geplaatst: 04/06/25, 22:57
door Rob52
Als ik het (elders) goed zie staat het in het bijbehorende keuzemenu als optie. Ik neem aan dat als je die keuze hebt gemaakt er dan pas de optie voor mogelijke extra instellingen verschijnt. Ik kan het zelf niet controleren want ik heb momenteel geen werkende versie geïnstalleerd op 1 van m'n pc's of NAS.

OIP.jpg

Geplaatst: 05/06/25, 10:41
door Ch3vr0n
Daar staat die inderdaad op. Die bovenstaande optie is niet beschikbaar.