dubbele temperatuur extruder? in grafiek
spook grafiek
dubbele temperatuur extruder? in grafiek
Iemand dit al eens meegemaakt?
Creality Ender3 pro, E3D Hemera Revo en BTT Manta M4P, CB1 Ender3, E3D Hemera Revo en BTT Manta M4P/ CB1
Lijkt meer op een stoorsignaal. De fluctuatie per tijdseenheid is namelijk best groot terwijl de temperatuur van de extruder glad en stabiel is. Ook start hij meteen op 205 graden i.p.v. geleidelijk op te lopen. Waarna hij dan weer inzakt naar ca. 120 graden. Maar dat is ook maar een gok mijnerzijds.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Je kunt het op verschillende manieren bekijken. M.i. toont de tweede grafieklijn het inschakelen van de heater die een tijdje vol vermogen geeft om de nozzel snel naar 180°C te brengen (dit is meestal ook de minimum extrusie-temperatuur) en duikt op het moment dat de eindtemperatuur bijna is bereikt naar beneden. En het vervolg zijn waarschijnlijk de fluctuaties (de PID regeling) van het toegevoerde vermogen om de nozzel op een stabiele temperatuur te houden
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Precies wat PrintEngineer zegt.
Bij Klipper is dit een 'normaal' scherm.
De ene lijn is de gemeten temperatuur, en de andere is de procentuele uitsturing van het verwarmingselement.
Aan de linkerkant van de grafiek staat de temperatuur in °C, en aan de rechterkant staat de uitsturing in %.
Als er al iets vreemd is, zou dat die dip naar 0 bijna aan het eind zijn.
Maar ik vermoed dat daar de printer even uitgezet is, terwijl het softwarepakket wat deze grafiek bijhoud doorgedraaid heeft.
Bij Klipper is dit een 'normaal' scherm.
De ene lijn is de gemeten temperatuur, en de andere is de procentuele uitsturing van het verwarmingselement.
Aan de linkerkant van de grafiek staat de temperatuur in °C, en aan de rechterkant staat de uitsturing in %.
Als er al iets vreemd is, zou dat die dip naar 0 bijna aan het eind zijn.
Maar ik vermoed dat daar de printer even uitgezet is, terwijl het softwarepakket wat deze grafiek bijhoud doorgedraaid heeft.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
De Ark door amateurs!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in