Oplossen min temp error in Marlin

Nieuwe thermistor gaf ERROR MIN TEMP

Handleidingen m.b.t het gebruik van 3D printers of randapparatuur horen hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#11

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Dat had ik ook toen ik de mijne upgradede naar bondtech ddx ph4 met slice engineering mosquito Magnum hotend en thermistor. Print temps gingen makkelijk met 15° naar beneden.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 74
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#12

Bericht door Robbel2005 »

61 : 100kΩ Formbot/Vivedino 350°C Thermistor - beta 3950
Heb deze eens geactiveerd, als je googled op afbeeldingen formbot vivedino thermistor, kom je op afbeelding van die thermistor van Ali...
Blijkt overigens ook te werken. Bekijk het even.
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Raum
Berichten: 4
Lid geworden op: 14/03/23, 19:48
Netherlands

#13

Bericht door Raum »

Heb 13 en 61 gebruikt met de thermistor van Aliexpress, maar het werkte niet. Soms geeft ie alsnog een error en dan moet ik mijn 3d printer (sovol sv03) weer uit doen. Het gebeurt vooral rond de 280c als ik bijvoorbeel 295c wil gaan printen, dan gaat het opeens omlaag en omhoog. Heb ook al een PID gedaan. Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#14

Bericht door 3DWim »

Hallo Raum,
Welkom, een beetje voorstellen wordt op prijs gesteld.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 202
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#15

Bericht door Hardy »

Hallo Raum, lijkt mij eerder ergens een verbindings/kabelbreuk probleem of je hebt toevallig een corrupte sensor te pakken gekregen.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#16

Bericht door Ch3vr0n »

3DWim schreef:Hallo Raum,
Welkom, een beetje voorstellen wordt op prijs gesteld.
*Modhat on*
 ! Bericht van: Ch3vr0n
Klopt, maar de forum regels zijn daarover zeer duidelijk. Het is NIET verplicht. Daarover was frequent veel gedoe op het forum, en dat gedoe wil ik hier niet.

*Modhat off, userhat on*

Al is in het geval van Raum way meer info rond het type printer, gebruikte moederbord en AliExpress sensor, OS (Marlin, klipper,...) en hoe die is aangesloten wel belangrijke info om te weten.

Nu kan het zowat overal aan liggen


Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Raum
Berichten: 4
Lid geworden op: 14/03/23, 19:48
Netherlands

#17

Bericht door Raum »

3DWim schreef: 14/03/23, 22:06 Hallo Raum,
Welkom, een beetje voorstellen wordt op prijs gesteld.
Jazeker, Ik ben Raum en ben al een jaar of 3 aan het 3d printen heb een ender 3 pro (stock) en een sovol sv03 (all metal hotend en nieuwe thermistor). Ik wil vooral met pacf te werk gaan na heel wat ervaring met pla+ en redelijk wat ervaring met petg.

Toegevoegd in 8 minuten 6 secondes:
Al is in het geval van Raum way meer info rond het type printer, gebruikte moederbord en AliExpress sensor, OS (Marlin, klipper,...) en hoe die is aangesloten wel belangrijke info om te weten.

Nu kan het zowat overal aan liggen


Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Alles is stock behalve all metal v6 (geharde stalen nozzle, titanium heabreak en copper heatblock) en de thermistor (https://nl.aliexpress.com/item/32832743 ... AEytko1jbH ). Stock onderdelen en aangepaste marlin: 350 meanwell psu, bl touch, creality v2.2.1 moederbord. Ik wil graag pacf printen het is mij eerder gelukt, maar er zijn erg grote temperatuur verschillen (+-10c) hierdoor vind er soms een error plaats waardoor mijn printer stopt met printen. Ik heb meerdere PID gedaan en mijn printer is enclosed. wat ik wel merk is dat wanneer ik 300c pid doe dan blijft het een stuk stabieler (+-4c) dan wanneer ik een PID doe bij 295c. Trouwens ik heb gisteren mijn thermistor eruit gehaald en een nieuwe van hetzelfde erin geplaatst en er vind nog steeds hetzelfde plaats.
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 202
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#18

Bericht door Hardy »

Een moeilijk probleem, de thermistors zijn in ieder geval dezelfde die ik ook gebruik in mijn printers, in marlin gebruik ik nr.13 (zelf uitgemeten) en in klipper heb ik de waarde bepaalt door het meten van weerstand waarden bij verschillende temperaturen, temperatuur wordt hier mooi strak aangehouden, maar ben nog nooit hoger gegaan dan 250ºC.
Blaast de partcooler niet te veel direct tegen de nozzle, want dat heb ik in het verleden al eens gehad waardoor de temperatuur ook niet stabiel te krijgen was.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Raum
Berichten: 4
Lid geworden op: 14/03/23, 19:48
Netherlands

#19

Bericht door Raum »

Ik gebruik geen part cooling voor pacf (moet 0 zijn), dat is het dus niet. Tot 280c werkt het inderdaad stabiel maar daarna is het een probleem. Het kan hoger dan 300c maar het is niet stabiel.
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 202
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#20

Bericht door Hardy »

Ik ken Pacf (PA-CF) verder niet, maar wat ik o.a. bij diverse leverancier aangegeven zie is dat de print temperatuur tussen 250ºC en 280°C ligt en de partcooler op 50% zou moeten kunnen, dus zou het bij jou ook moeten onder de 300°C.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Raum
Berichten: 4
Lid geworden op: 14/03/23, 19:48
Netherlands

#21

Bericht door Raum »

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten