CFS (YES) maar doet het nog niet

Creality K1C - CFS

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
B.S.
Netherlands

CFS (YES) maar doet het nog niet

Bericht door B.S. »

Goedemiddag allemaal,

Na veel bloed,zweet,werk en tranen heb ik de CFS +K1 Upgrade kit voor mijn printerT. :mrgreen:
Nou heb ik zelf de upgrade kit van het weekend gemonteerd en ik krijg op dit moment twee soorten errors. :|

De error: CM2852: Filament detector triggered abnormally, possible due to an external material rack being used by the CFS. :|

En de welbekende: Filament detected in extruder (Nieuwe extruder van de kit) please unload before print/calibrate/factory reset. :|

Na anderhalf dagje spenderen om de extruder los te koppelen en in te schroeven en meerdere malen erin te hebben gekeken( new skill unlock) zie ik helemaal niks van filament of dergelijk in de extruder en ben ik op dit moment einde raad.

Ik hoor heel graag van iemand wat ik nu op dit moment verder zou kunnen doen om de CFS en mijn printfabriek aan de praat te krijgen.
Printer:
Creality K1C :geekgr:
Bijna werkend CFS ▒▒▒▒▒▒▒███
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

De afkorting CFS+K1 zegt mij totaal niets en over welke printerT :? heb je het hier? Je hebt een Creality K1C begrijp ik.
Groeten uit Hoogeveen.

2 Printers: Artillery Genius en een JGmaker Artist-D PRO duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

Ik heb zelf op mijn k1 ook deze ombouw gedaan. Het lijkt erop dat je filamentsensor een foute registratie doet. Wat sowieso moet is de bestaande ("oude") filamentsensor loskoppelen. De nieuwe sensor wordt in je printkop aangesloten. Verder werkte alles na de firmware update meteen bij mij. Ik heb gewoon het installtiefilmpje van creality zelf gevolgd.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
B.S.
Netherlands

Bericht door B.S. »

Frits schreef: 28/07/25, 19:59 De afkorting CFS+K1 zegt mij totaal niets en over welke printerT :? heb je het hier? Je hebt een Creality K1C begrijp ik.
Hey Frits,

Het gaat inderdaad om de multi-colour element dat sinds kort ook voor de K1 series is uitgerold, zodat je multikleuren kunt printen :D

Toegevoegd in 1 minuut 52 secondes:
Banditoz schreef: 28/07/25, 20:17 Ik heb zelf op mijn k1 ook deze ombouw gedaan. Het lijkt erop dat je filamentsensor een foute registratie doet. Wat sowieso moet is de bestaande ("oude") filamentsensor loskoppelen. De nieuwe sensor wordt in je printkop aangesloten. Verder werkte alles na de firmware update meteen bij mij. Ik heb gewoon het installtiefilmpje van creality zelf gevolgd.
Hey Banditoz, Ik had inderdaad ook dat filmpje met alle stappen van Creality gevolgd, maar tevergeefs, geeft die nog steeds aan dat mijn extruder is gejamd met filament, heb heel dat ding losgepeuterd, en tot op heden, heb ik nog steeds dezelfde melding. Iets geeft mij ook rillingen dat wellicht mijn filament sensor in de nieuwe extruder kaduuk is geleverd...
Printer:
Creality K1C :geekgr:
Bijna werkend CFS ▒▒▒▒▒▒▒███
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Draait de extruder als je hem met de hand probeert te verdraaien? M.a.w is het mechanisme gangbaar?
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in