Pagina 1 van 1

Logo designers gezocht!

Geplaatst: 11/12/22, 16:34
door Ch3vr0n
Beste Leden,

Zoals jullie misschien gaan gemerkt hebben is er bovenaan het forum wat veranderd :), er werd een extensie gevonden om snel en makkelijk een logo/banner weer te geven op het forum. Zoals beloofd, nu deze functie er is, wil ik aan de (3d) ontwerpers onder ons een warme oproep doen. Een nieuw forum vraagt om een nieuw logo. Wie voelt zich geroepen of wil er een poging wagen?

Vereisten:

* transparante achtergrond mag, maar moet niet. Oude logo op witte achtergrond past ook wel op prosilver (en dark edition)
* Uiteraard met de naarm en slogan erop van het forum
* Afmetingen 1200-1500px breed en max 250 hoog

Uit de inzendingen die worden ingestuurd tot eind januari (om jullie voldoende tijd te geven met de aankomende feestperiode) wordt dan per poll door de leden een winnaar gekozen.

Dat de beste moge winnen!

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 11/12/22, 17:37
door Rob52
Jammer dat ik niet zo creatief ben. Maar ik ben benieuwd naar wat het gaat opleveren. Wat ik wel grappig vind is dat er vaak, niet alleen hier dus, wordt verwezen naar Benelux en dat het in de praktijk dan (bijna) alleen Nederlandstalige Belgen en Nederlanders betreft die meedoen. :lol: Maar dat terzijde.

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 11/12/22, 17:40
door Robbel2005
Er bestaat niet onmiddellijk een verzamelnaam voor Belgie en Nederland samen, of je moet "de lage landen" nemen.

Het 3Dforum vd lage landen

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 11/12/22, 17:54
door Ch3vr0n
Persoonlijk zou ik Benelux behouden voor de eenvoudige reden dat het oude forum daar ook onder gekend was. Maar iets compleet anders mag ook natuurlijk, bij nieuw logo mag uiteraard een nieuwe slogan.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk


Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 11/12/22, 18:47
door Robbel2005
Afbeelding

Ben niet zo sterk in grafische programma's, maar had zoiets in mijn gedachten.
Zie wel dat met de assen erbij de tekst wat klein geworden is.

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 11/12/22, 19:39
door Rob52
Ik denk dat je de naam/logo "3DPrintForum" apart moet houden van de slogan of tekst die erna komt. Eigenlijk zoals het in de kop al staat. Als je het allemaal in hetzelfde lettertype en grootte doet dan verdwijnt het logo in het geheel. Nu nog de kunst om dar iets origineels van te maken.

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 12/12/22, 17:51
door Robbel2005
Voor prosilver zou het groen beter vervangen worden, en zo is het niet identiek meer aan het oude forum...


Afbeelding

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 13/12/22, 19:04
door Robbel2005
Afbeelding

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 17/12/22, 22:12
door Hardy
Afbeelding

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 20/12/22, 21:33
door Hardy
En nog weer een beetje gefreubeld, ik kon het niet laten😉

Afbeelding

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 07/01/23, 12:46
door 3DWim
Het winnende ontwerp: ;-))

Afbeelding

Don't change a winning team, zou ik zeggen.
ik ben geen voorstander van ingewikkelde 3D animaties, daat is het forum ook niet voor.
Gewoon een simpel logo zonder opsmuk met een zo laag mogelijke impact op performance (animaties) als "beeldschermhoogte inpikkers".

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 07/01/23, 15:56
door Rob52
Plus 1.

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 07/01/23, 20:36
door Hardy
Was ook maar een idee waar ik even mee wilde stoeien om o.a. het versterken van het 3D print gevoel 😁 en de beeldhoogte is gelijk aan het logo zoals het nu ook is, maar inderdaad wat overkill ook wat betreft performance (11Mb gif).
Ik ben zelf ook wel voor eenvoud, maar het jonge publiek spreekt beweging misschien wel meer aan, wie weet.😉

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 08/01/23, 11:20
door 3DWim
@hardy, geen verwijt of negatieve reactie van mij uit hoor. Maar gewoon eerlijke mening hoe ik het zie.

En ja ik wordt wat ouder en heb niet zo veel op met snelle jeugdige forum leden die niet kunnen schrijven (interpunctie), de moeite niet nemen om zich voor te stellen (geld voor jong en oud) en/of zich nooit meer melden en/of niet terugkoppelen of iets werkt of niet.
Voor mij zijn dat de normale omgangsvormen die wederom voor mij ook op gaan voor een forum.

Wat ik dan weer wel leuk vind is 3D print gerelateerde emoticons, als die al bestaan.

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 08/01/23, 12:05
door Hardy
👍

Re: Logo designers gezocht!

Geplaatst: 08/01/23, 13:26
door ksch57
van zo'n bewegend logo zou ik knettergek worden.....

maar dat kan heel goed door mn OCD komen