Pagina 1 van 1

Shapr3D

Geplaatst: 15/02/26, 19:44
door Rob52
Aangezien ik bij Sketchup regelmatig tegen wat problemen aanloop (zal ongetwijfeld aan mijzelf liggen) was ik opzoek naar andere ontwerpsoftware. Nu had ik Shapr3D al eens voorbij zien komen op wat platforms en heb deze maar eens geïnstalleerd. Er zijn aan de gratis versie wat beperkingen, maar die zijn voor het tekenen van 3D onderwerpen geen echt struikelblok. Je kunt gewoon alles ontwerpen en opslaan. Het blijkt al ruim 10 jaar te bestaan, maar heb er hier nog niemand over gehoord. Ik heb de eerste dingetjes eens uitgeprobeerd en het is best vrij eenvoudig en intuïtief. Al moet je soms even zoeken naar de juiste functie. Er zitten ook wat tutorials bij de start extra gemakkelijk maken.

Het feit dat er hier nog niemand over heeft gesproken wil natuurlijk niet zeggen dat er al niet mensen zijn die het al (lang) gebruiken. Zijn er hiier gebruikers van Shapr3D?

Re: Shapr3D

Geplaatst: 15/02/26, 20:01
door Frits
Nee, ik niet. Nooit van gehoord. Ik houd het bij DesignSpark Mechanical van RS. Gratis en makkelijk in het gebruik, tenminste voor mij.
Maar dat Shapr3D maakt wel een goede indruk. Toch eens proberen. :)

Geplaatst: 15/02/26, 21:17
door Ch3vr0n
Al meermaals van gehoord via m'n 3D youtube streamers, gaat al zeer lang mee. Een (browser based) alternatief is OnShape.

Geplaatst: 15/02/26, 21:31
door Wim62
We gaan een poging wagen , ik hebt tijd zat en mocht het niets worden kan ik het nog altijd verwijderen .
Niet geschoten is altijd mis .👍