Pagina 1 van 1

hoe printen?

Geplaatst: 16/02/26, 18:46
door Ronaldp
Hoe zet je de fifi monitor neer in de resin printer om deze te printen
Staand...liggend.
De binnenkant wordt hol geprint...zodat die echt water kan spuiten.
Op de foto zie je hoe de print wordt.

Mvg

Re: hoe printen?

Geplaatst: 16/02/26, 19:40
door Rob52
Ik had geen idee wat een fifi monitor is, maar kennelijk staat dat voor Fier Fighter. Maar los daarvan. Ik heb beperkte ervaring met resin printen. Maar als ik het zo zie dan gaat staand een hele langdurige print worden, want dat zijn veel meer lagen dan liggend en elke laag duurt even lang, dit in tegenstelling tot een filamentprinter waarbij de tijdsduur van een laag afhangt van de hoeveelheid oppervlak er te valt. Daarbij komt dat je vreselijk veel ondersteuning nodig hebt om het ding "staande" te houden en niet te laten vervormen of afbreken. Liggend is hij veel sneller klaar en kun je dus eventueel ook kleinere laaghoogtes gebruiken voor een nauwkeuriger print. Maar ook deze heeft liggend de nodige ondersteuning nodig. Heb je de automatische plaatsing al geprobeerd? Die hoeft niet ideaal of perfect te zijn, maar het geeft je een idee hoe de slicer denkt dat het zou "moeten". Je kunt dan altijd nog instellingen handmatig aanpassen.

Maar misschien handig als je vertelt wat je eigen ervaring tot nu toe is met 3D-printen.

Re: hoe printen?

Geplaatst: 16/02/26, 20:11
door Ronaldp
Mijn ervaring op dit moment is nul.
Ga het printen met een elegoo saturn 4 ultra 12k.

Fifi monitor.....is een brandblus monitor.