Pagina 1 van 1
Gestart met ontwerpen cube printer
Geplaatst: 25/08/26, 15:43
door PrintEngineer
Al jaren loop ik met het idee om zelf een printer van A tot Z te ontwerpen. Dat moment is na 7 jaar eindelijk aangebroken. Het wordt een cube printer met de afmetingen 580 x 500 x 540 mm. De basis-cube is inmiddels getekend, en nu moet ik gaan nadenken over de plaatsing van alle componenten. Een mooie uitdaging waar ik absoluut voldoende tijd voor wil gaan nemen. Het bouwen mag wat mij betreft rustig twee jaar duren, zolang het maar een goedwerkend ontwerp wordt. Want wie mij kent weet ook dat ik er soms hele tijden niet aan toe kom en zijn 2 jaar zelf wel optimisch gesteld. Maar hoe dan ook, de uitdaging is gestart en we gaan zien waar het schip strand

Re: Gestart met ontwerpen cube printer
Geplaatst: 25/08/26, 15:51
door Wim62
Het is nu wel te hopen dat dit ontwerp wel slaagt en dat je een goede werkende printer krijgt , en dat het cube project met succes afgerond gaat worden in de toekomst .
Geplaatst: 25/08/26, 16:35
door Frits
Met zo'n kubus kun je zes kanten op.

Geplaatst: 25/08/26, 16:50
door rjmulder
Heel veel succes en plezier met het ontwerpen en de bouw van de printer.
Ik ontwerp tijdens het bouwen. misschien niet altijd handig maar vind het altijd erg prettig om iets in handen te hebben en echt te kunnen zien.
Geplaatst: 25/08/26, 23:31
door PrintEngineer
Mijn voorkeur heeft het om te proberen een ontwerp eerst helemaal uit te denken en dan pas te gaan bouwen. Nu denk ik in deze richting, maar het kan ook nog veranderen

Geplaatst: 26/08/26, 06:47
door Frits
Zolang je geen diagonale verbindingen of beplating in 2 richtingen hebt, blijft het een relatief zwakke constructie.