Pagina 1 van 1

Creality filament droger gekocht

Geplaatst: 22/09/26, 15:07
door 3DWim
Zojuist een Creality Space Pi X4L bestelt voor vier (4) rollen in twee (2) kamers.

Nodig ? Waarschijnlijk niet perse maar ik ben niet gelukkig met de huidige rollen positie op de CC2.
Rollen steken uit en kan je niet, open en bloot, laten zitten.

Nu kan ik dat gaan aanpassen maar dan nog mis ik een semi permanente opslag voor de filament rollen.
De ontbijtgranendozen hype werkt maar moeten voor de droogfunctie ook weer aangepast worden en al helemaal als je er uit wilt printen.
Deze 114euro oplossing kwam langs en maar een sprong wagen. Als ik het goed heb dan kan er ook silica in het apparaat wat dan ook gedroogd kan worden. Dus ook zonder verwarming aan blijven de rollen dan in orde.

Plaatje:
o ja dat werkt hier niet. Sorry.

Re: Creality filament droger gekocht

Geplaatst: 22/09/26, 23:07
door Rob52
3DWim schreef: 22/09/26, 15:07 Als ik het goed heb dan kan er ook silica in het apparaat wat dan ook gedroogd kan worden.
Ik heb een enkele van Creality, niet exact dezelfde maar bijna. Maar silica korrels regeneren doe je op 120 graden niet op de maximale temperatuur van de filamentdroger, die is 75 graden. Misschien dat je er wel wat vocht uithaalt maar leg het 1 รก 2 uur in de oven bij 120 graden en ze zijn weer oranje (de mijne tenminste).