Hoe kan ik dit het beste printen ?

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
PaulM
Belgium

Bericht door PaulM »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Inderdaad, wat Hardy zegt. En sterkte krijg je door walls op 4 of 5 te zetten en inner naar outer wall te printen.
Meeste mensen denken dat door infill % te verhogen je de sterkte vergroot, wat gedeeltelijk klopt. Maar echte sterkte krijg je door wall number te verhogen.
Creality K1 Max / Ultimaker 2+
Creality Space Pi dual filament dryer
Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure UW-001 en UW-003
Revopoint Range
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / CrealityPrint 6.x / Chitubox Pro / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
MB512
Netherlands

Bericht door MB512 »

PaulM schreef: 26/04/25, 09:22 Misschien een domme vraag, maar heb je al geprobeerd rechtstaand te printer ZONDER supports? Ik heb al regelmatig zeer goede resultaten gehaald met op deze manier te printen, waarvan ik eerst dacht dat het nooit ging lukken....
Jazekers heb ik dat geprobeerd met het resultaat dat ook in deze topic te aanschouwen is :)
Moet ik er wel bij vermelden dat die op een Ender 3 S1 pro geprint werd en de print die wel lukte op een High Combo.
Op zich zou dat niets uit moeten maken,maar toch.
Creality Ender 3 S1 pro en Sunlu filament droger.
Creality High Combo ( met CFS ).
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

In theorie maakt het niet uit, maar de extruder van de high combo is wel anders opgebouwd. En dat kan absoluut van invloed zijn op het eindresultaat. Maar ook de Ender 3 zou dit ontwerp goed moeten kunnen printen. Waarschijnlijk heb je dan andere parameters nodig dan bij de high combo. Want het is zelden zo dat twee verschillende printers met dezelfde parameters een gelijk resultaat leveren
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in