Ombouw CR10 Max naar klipper!

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ch3vr0n schreef: 29/11/24, 18:42 Dan was er ook nog het feit dat het originele bordje ene 8 bit bordje was, en de laatste keer dat ik tinyautomation contacteerde om de weten of de CR10 ooit G2-G3 (arc's) of pressure advance ging ondersteunen was het antwoord heel eenvoudig "nee, pakt firmware ruimte in die helaas niet beschikbaar is op het creality bordje"
Volgens mij had je die gewoon kunnen blijven gebruiken, het geheugen heb je niet nodig, alles gebeurt op de Raspberry, het bordje is alleen nog maar een doorgeefluik naar de steppers en heaters en terug van de sensoren, dus je gebruikt het interne geheugen helemaal niet.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Klopt, alleen wou ik zoals in het begin aangegeven, het originele bordje als fallback behouden voor het geval de klipper mod niet werkte, of ik sloot een draad verkeerd aan dat kortsluiting veroorzaakte. Ti's ook gewoon een leuk experimentje maar het schiet goed op. Eens dit allemaal werkt, zou het plan zijn om te kijken of ik die 750W heated bed voeding niet kan vervangen door een wat stiller exemplaar :)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

220v heatbed misschien? heb ik inmiddels ook mijn mijn beide printers zitten, lekker snel opwarmen en de rest kan met een veel kleinere voeding toe en zonder lawaaierige fan.
Groeten Hardy

Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Volgens mij heb ik dat al, aangezien die 750w PSU enkel voor het heatbed is, alleen zijn die fans er in mega luid, en dit gedurende de ganse print. Maar da's voor later. 1 mod per keer

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Nee, die 750 Watt PSU is 24 volt uitgang.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Iets als dit dan?

Voor alle duidelijkheid, dat het wat tijd neemt om op te warmen maakt me niet uit. Gaat gewoon om het lawaai van de PSU fans.

Bambulab X1C + 4 AMS

Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Bijvoorbeeld, je voeding hoeft gewoon veel minder te doen en kan eventueel kleiner, dus wordt veel minder warm waardoor de kans op storing ook minder wordt en dan is de snelle opwarming als extra mooi meegenomen, wel zijn er wat extra veiligheid maatregelingen nodig, omdat je direct aan het net zit met het bed, dus goede aarding en thermo zekeren is wel extra belangrijk.
Groeten Hardy

Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Dit laat zien hoe je de 230 volt versie correct aansluit. Alleen denk ik dat je dan nog steeds met het geluidsprobleem blijft zitten als je die PSU blijft gebruiken. Voor het vermogen heb je die 750 Watt niet meer nodig aangezien de stroomafname buiten het bord omgaat en rechtstreeks van het net wordt afgenomen. Dus misschien kan die 750 Watt er dan gewoon uitgeknikkerd worden, maar dat hangt er vanaf hoe groot die andere is en of die genoeg levert voor de rest. Maar misschien kun je ook gewoon stillere fans in de PSU zetten. En soms wordt het lawaai veroorzaakt door de instroom of de weg die de lucht aflegt, bijvoorbeeld een rooster of een duct. Aanpassing daarvan kan soms ook helpen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

da's toekomst muziek. Eerst dat ding werkend krijgen. EBB42 is geflashed en gekoppeld, alleen

Klipper reports: SHUTDOWN

MCU 'EBBCan' shutdown: Thermocouple reader fault
Once the underlying issue is corrected, use the
"FIRMWARE_RESTART" command to reset the firmware, reload the
config, and restart the host software.
Printer is shutdown

Toegevoegd in 1 uur 10 minuten 14 secondes:
We maken vorderingen. Dat probleem is ook opgelost? Mijn EBB42 is er een met een speciale temp sensor MAX31865 omdat ik dacht die nodig te hebben met m'n bondtech thermistor. Is waarschijnlijk niet zo. Na verwijderen van

Code: Selecteer alles

sensor_type:MAX31865
sensor_pin: EBBCan: PA4
spi_bus: spi1
rtd_nominal_r: 100
rtd_reference_r: 430
rtd_num_of_wires: 2
Startte alles terug op als normaal. Ondertussen is het ook gelukt om onder de temperaturen de temp van de rpi en EBB weer te geven! Ook orcaslicer is ondertussen geconfigureerd voor wifi upload. Ik denk dat we er qua communicatie en test bedrading wel zowat zijn. Nu alles monteren in de voorlopige controlbox, en de ebb42 op de extruder tot ik een betere oplossing heb gevonden.

Ik denk dat ik voorlopig iig de klipper conversion als operationeel mag beschouwen
Schermafbeelding 2024-12-01 012900.png

Bambulab X1C + 4 AMS

Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

👍👍
Groeten Hardy

Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

En we zijn weer een stapje verder. Een grote week geleden kreeg ik bericht op Reddit van iemand die exact hetzelfde wou doen als ik en m'n post daar had gevonden. Kerel gebruikt iets andere hardware (skr E3 V3, 5" scherm) maar verder ook een pi4b.

Vroeg me of ik al een echt geschikte control box had gevonden, zei dat er een paar 'losse' opties waren, maar die konden niet aan een aluminium profiel worden bevestigd en dat m'n primaire keuze was om alles in het originele frame te houden (op het scherm na).

Een eerste succesvol model is daar nu uit gekomen. Een adapter backplate die de pi4 monteert op de plaats waar het originele scherm zat, met cutout voor HDMI en stroom kabel voor het scherm, en USB kabel naar de SKR en Beagle V2 webcam. Dezelfde backplate heeft ook een blockout om het gat waar het scherm zat te 'dichten'.

Er is ook al een backplate voor de skr in ontwerp maar die is nog niet helemaal perfect. We gaan er nog komen!
RDT_20241207_2327137830023422311068686.jpg

Bambulab X1C + 4 AMS

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in