software voor ender 3 neo?

beginner met 3D printen

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen
3DRob
Netherlands

software voor ender 3 neo?

Bericht door 3DRob »

Een gekregen Ender 3 neo vraagt:

welke software te gebruiken als beginner? ( Tis voor een Colega die nog niks heeft! )
de printer heb ik op de zaak voor hem aan het draaien gekregen met mijn Cura maar moet strakjes bij hem draaien,
ik dacht de software van Creality Print??? of zo beter? ik wil hem proberen klein te beginnen, kleine printjes bedoel ik.

Het nare is software matig ben ik echt geen held ook! en met veel gepruts...

dit is bereikt met MIJN Cura (zie afb.) maar das mijn software op een andere laptop.

Gezonde en Vriendelijke Groet!
Rob
Bijlagen
2e print.jpeg
1e print.jpeg
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

Ik begrijp niet zo goed wat je wilt vragen. :oops:
Je wilt een collega die een, die een Ender-3 printer heeft, aan een slicer programma helpen?
Volgens mij draait Cura op elke laptop en met bijna elke printer.
Waarom heb jij een 'Mijn Cura' ? Afbeelding
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Als het om de slicer gaat, dan is het zoals Frits ook al zegt met Cura geen probleem, die draait op elke PC. En voor een beginner goed te gebruiken. Desnoods zet je hem in de beginners modus en niet in de gevorderden modus, dan zijn er maar een beperkt aantal instellingen beschikbaar. Als het om de firmware gaat dan gewoon de standaard van Ender-3 toepassen. Voorkomt problemen en compatibiliteit.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
3DRob
Netherlands

Bericht door 3DRob »

Hallo Frits en Rob,

ja een Ender 3 neo als ik het goed heb Frits en nu heb ik de printer nog op de zaak waar ik op een laptopje de software heb,
nu is het de bedoeling dat mijn colega strakjes thuis kan printen maar weet niet wat nu goed beter of beste is.
Dus ik dacht het is een Ender en dus dan neem je ook die software omdat daar misschien ook het juiste profiel al in staat? (hoopte ik?)
ik heb inderdaad ook nog even geprobeerd om in mijn software een andere printer te creëren maar mislukte bij mij.
( het zal ongetwijfeld mijn schuld/fout zijn geweest! ) Maar hij deed het toch ook met mijn settings!?!?!? zie foto's
maar hij moet strakjes dus op een….? Misschien een laptop of Pctje toch software gaan zetten om de boel aan te sturen via zo’n SD kaartje.
.
Was ook nog zo iets een kaartje van de Action wou het niet doen was geloof ik 32GB klasse 10 maar moet nog eens proberen op andere manier formatteren of zo iets… ( ik had snel gedaan! )
je schijnt ook langzaam te hebben?
.
Maar goed, ja op die Ender zit ook zo’n… CR Touch en dacht daar ook aan om de Creality Print te gebruiken?
.
ik bedoelde met mijn cura de cura op mijn laptop.
.
MAAR, al bij al zijn jullie dus nogal van de Cura???
.
Zelf heb ik een zelfbouw Prusa i3( niet een gekochte Prusa ) als ik het nog goed heb met M5 schroefdraad/draadend nog! ( heb er zelfs 2 )
ik denk geef hem die Ender die is natuurlijk mooier/strakker dan mijn zelfbouw printertjes.
.
Heel ff tot zo ver.
VrGr Rob
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Je hoeft in Cura geen nieuwe printer te creëren, je kunt gewoon de Ender-3 of de Ender-3 Pro uit het lijstje van vooringestelde printers gebruiken. Als je die gebruikt kun je meteen op elke willekeurige PC aan de slag. En de Ender-3 kan maximaal 8 of 16 gig sd kaartjes behappen die als FAT32 zijn geformatteerd. 32 gig is dus veel te groot. 8 gig is ruim voldoende voor printwerk.

ender-3 cura.png
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in