Krijg mijn printer niet aan de gang

Resin Printers

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ik denk dat je jezelf weinig zorgen hoeft te maken. Het Ender 3 Pro en Ender 5 Pro display zijn voor zover mij bekend (hardwarematig) hetzelfde. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je voor het display de Ender 5 firmware op de EEPROM moet flashen, maar dat is een actie van slechts een paar seconden. Het gaat er veel meer om hoe handig je hiermee bent, en of begrijpt wat je aan het doen bent. Trial and Error is natuurlijk ook een methode, die in de praktijk wel vaak leidt tot ernstige defecten en/of frustraties
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

Als je googled naar ender 5 pro vs ender 3pro screen vindt je dat deze hetzelfde zijn. Op deze achermen hieft ziver ik weet geen firmware geflashed te worden. Op het mainboard natuurlijk wel. In princioe hebben beide printers dezelfde aansluitingen (hotend, heatbed, 3 motoren, 2 temp sensors,3 homing switches en 3 fans. Dus mainboards zijn in principe uitwisselbaar met de juist gecompileerde firmware. Ik heb een 3 en een 5 pro en in beide zit een bigtreetech manta e3ez met een cb2 vanwege meer mogelijkheden tot uitbreiding zoals bedlevelsensor wat ledverlichting en vooral ipv marlin firmware, klipper firmware. Het grootste verschil in de firmware van beide printers is de richting van de motoren. Printafmetingen zijn vrijwel gelijk en de originele hotends zijn ook identiek volgens mij.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
dirk1947
Netherlands

Bericht door dirk1947 »

Waar kan ik de EEPROM firmware vinden als het nodig is?
Het updaten naar Ender-5 Pro is geen probleem. alleen welke versie moet ik nemen, want er zijn er diverse en ik heb begrepen dat ze niet allemaal optimaal werken?
Sorry voor de vele vragen, maar dit is voor mij nog een vrij nieuw onderwerp.
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Het eerste wat je moet controleren is de mainboard versie. Die is waarschijnlijk 4.2.7 of anders 4.2.2. Beide kan je vinden op Deze pagina. Voor beide versies, of het nu de 4.2.7 of de 4.2.2. is, staat er eentje met release datum 28 jan 2021. Kies degene die past bij de mainboard versie, en je kan de firmware update er zo inschieten m.b.v een SD kaart of via USB in combinatie met bijvoorbeeld Ultimaker Cura of Pronterface
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in