De verwarming maak ik zelf en direct tegen de metalen drager waar het magneet-bed op ligt. Daar heb ik al weerstandsdraad, kapton tape, thermistors en giethars voor besteld. Het is wel wat meer werk maar geeft stukken minder bombarie als met losse adapters en snoeren. Persoonlijk ben ik van de nette en onzichtbare oplossing(en) als die te realiseren zijn. En bij de Nano gaat dat prima
Toegevoegd in 7 uren 9 minuten 45 secondes:
Om te visualiseren hoe ik het printbed van de Nano van verwarming wil voorzien heb ik een simpel tekeningetje gemaakt. Het is dus een kwestie van weerstandsdraad onder het printbedje bevestigen en aansluiten op het mainboard.
1: Eerst gaat er een kapton sticker op de metalen drager en daar overheen wordt in een zigzag patroon het weerstandsdraad op de kapton sticker bevestigd.
2: In het midden komt nog de thermistor die de bed temperatuur meet.
3: Als alles goed op z 'n plek zit wordt het geheel in hitte bestendige hars (geschikt tot max 165°C) gegoten.
4: En dan is het originele printbed van verwarming voorzien
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43