EasyThreed E3D nano geen USB communicatie

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 5 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

PrintEngineer schreef: 06/11/23, 17:02 Denk daar nog even over na, want dat bordje is groter dan de ET-4000 V2 en dan past het niet in de behuizing van de Nano printer
Misschien aanpassen door er een "bakje" onder te creëren waar de nieuwe print inkomt? Of kun je iets wegsnijden in de behuizing. Het MKS bordje meet 85x110 mm. Met drivers erop 22 mm hoog inclusief de koelblokjes. Main connectors zijn trouwens even hoog.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
henryschippers2023
Netherlands

Bericht door henryschippers2023 »

De driver van easy threed hep ik meerdere keren met succes gebruikt en geïnstalleerd: zip uitpakken en de .exe uitvoeren, en op instal klikken
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Ben er nog wat dieper in gedoken en heb o.a. de multimeter ter hand genomen. Het IC dat de instructies die via de USB poort (CH340G chip) worden gestuurd en moet verwerken is defect. Dat is dus de reden waarom de stappen motoren en extruder niet meer in beweging komen. De bewuste chip draagt een onleesbare type nummer en dus wordt het moeilijk om er eentje te bestellen. Dus heb ik contact gezocht met EasyThreed en de vraag gesteld om welke chip het gaat. In het antwoord kreeg ik heel verrassend het bericht dat ik mijn adresgegevens kan doorgeven en er dan kosteloos een nieuwe bordje zal worden opgestuurd. Dat heb ik dus maar snel gedaan. Het bordje moet binnen 15 dagen hier arriveren. Ben erg benieuwd
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

Mooie service. Meteen op het nieuwe bordje kijken of je daar wel de chip-info kan lezen.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
PrintEngineer
Netherlands

Dat ga ik zeker doen. Mocht de chip los te bestellen zijn repareer ik het huidige bordje. Of ik de printer zelf ga houden weet ik nog niet. Hij is erg klein van formaat en heeft dus ook een klein bouwvolume. Maar eerst reparen en dan besluiten wat ik ermee wil

Toegevoegd in 22 uren 3 minuten 20 secondes:
Voordat het nieuwe mainboard binnen is duurt het zeker nog een week. Een goede reden om de rest van de printer eens goed onderhanden te nemen. Inmiddels heb ik de nano helemaal uit elkaar gehad en alle mechanische delen schoongemaakt. Op de assen zat een half droog smeermiddel wat de soepelheid van de beweging niet ten goede komt. Verder zat alles onder een flink laagje stof en ook de extruder had wat liefde nodig. Dit is een plaatje van na de schoonmaak. Ziet er toch bijna weer als nieuw uit

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PrintEngineer op 09/11/23, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Stijgt gelijk weer in waarde :D
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
PrintEngineer
Netherlands

Een waardevermeerdering is niet waar ik het voor doe maar is uiteraard wel een leuke bijkomstigheid. Eigenlijk is dit printertje bedacht om naar mijn broer te gaan zodat hij zelf onderdeeltjes voor zijn modelbouw hobby kan gaan printen. Dat deed ik natuurlijk voor hem totdat de energieprijzen de pan uit vlogen en ik besloot om te stoppen met printen tot er weer betere tijden zouden aanbreken. En beter dan nu gaat het niet meer worden en zijn de huidige energieprijzen wat het is. Groot voordeel van de Nano is dat hij een zeer laag energieverbruik heeft omdat er standaard geen verwarmd bed op zit. Het bed ga ik nog wel van verwarming voorzien om ook met een warm bed te kunnen printen. En je kunt er zelfs ruitjes voor kopen zodat je er een gesloten behuizing van kunt maken. Dus dit project heeft potentie voor allerlei verbeteringen

Afbeelding
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Het is toch wel jammer dat je daardoor niet meer print , hebt je wel eens berekend hoeveel kWh een printer gebruikt .
Dat valt best wel mee , er zijn apparaten in huis die je niet direct nodig hebt die meer stroom verbruiken .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
henryschippers2023
Netherlands

Bericht door henryschippers2023 »

PrintEngineer schreef: 09/11/23, 10:25 Een waardevermeerdering is niet waar ik het voor doe maar is uiteraard wel een leuke bijkomstigheid. Eigenlijk is dit printertje bedacht om naar mijn broer te gaan zodat hij zelf onderdeeltjes voor zijn modelbouw hobby kan gaan printen. Dat deed ik natuurlijk voor hem totdat de energieprijzen de pan uit vlogen en ik besloot om te stoppen met printen tot er weer betere tijden zouden aanbreken. En beter dan nu gaat het niet meer worden en zijn de huidige energieprijzen wat het is. Groot voordeel van de Nano is dat hij een zeer laag energieverbruik heeft omdat er standaard geen verwarmd bed op zit. Het bed ga ik nog wel van verwarming voorzien om ook met een warm bed te kunnen printen. En je kunt er zelfs ruitjes voor kopen zodat je er een gesloten behuizing van kunt maken. Dus dit project heeft potentie voor allerlei verbeteringen

Afbeelding

Een verwarmd bed kost op aliexpress zon 25-30€

Let wel op dat blanke draaden aan het bed geen sluiting maken
PrintEngineer
Netherlands

De verwarming maak ik zelf en direct tegen de metalen drager waar het magneet-bed op ligt. Daar heb ik al weerstandsdraad, kapton tape, thermistors en giethars voor besteld. Het is wel wat meer werk maar geeft stukken minder bombarie als met losse adapters en snoeren. Persoonlijk ben ik van de nette en onzichtbare oplossing(en) als die te realiseren zijn. En bij de Nano gaat dat prima

Toegevoegd in 7 uren 9 minuten 45 secondes:
Om te visualiseren hoe ik het printbed van de Nano van verwarming wil voorzien heb ik een simpel tekeningetje gemaakt. Het is dus een kwestie van weerstandsdraad onder het printbedje bevestigen en aansluiten op het mainboard.

1: Eerst gaat er een kapton sticker op de metalen drager en daar overheen wordt in een zigzag patroon het weerstandsdraad op de kapton sticker bevestigd.
2: In het midden komt nog de thermistor die de bed temperatuur meet.
3: Als alles goed op z 'n plek zit wordt het geheel in hitte bestendige hars (geschikt tot max 165°C) gegoten.
4: En dan is het originele printbed van verwarming voorzien

Afbeelding
Afbeelding
PrintEngineer
Netherlands

Het begin is gemaakt met het verwarmde bed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toegevoegd in 12 uren 8 minuten 7 secondes:
De thermistor en bedrading zijn aangebracht en ik heb het ook al even getest. Met het bed plat op de werkbank kom ik tot 101°C, dus vrijliggend op de veren gaat hij over de 110°C. Dat is ruim voldoende om mee te kunnen printen. Al met al ben ik hier best tevreden mee. Rest alleen nog het verwerken van het giethars

Afbeelding
Afbeelding

Toegevoegd in 8 uren 11 minuten 59 secondes:
De laatste fase is ook voltooid. Alles afgewerkt met de giethars

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in