Welke printer zal ik halen? Onderwerp is opgelost

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 4 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Danieldewit
Berichten: 1
Lid geworden op: 15/12/23, 23:09
Netherlands

Welke printer zal ik halen?

#1

Bericht door Danieldewit »

Goedendag

Ik bezit op dit moment een prusa mk3s printer, echter begint deze wat kuren te krijgen en wil ik sneller/stiller printen.
Ik heb de volgende printers in mijn hoofd als opties

-Creality K1
-Ankermake M5
-Bambulab A1

Ik zou graag jullie mening willen over welke ik het best kan halen, of eventueel een voorstel voor een andere printer die hier niet tussen staat.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 565
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

De eerste is een core-xy, de andere 2 'bed flingers', een tegenhanger van de K1 is de Bambu P1P/P1S (P1S is de verbeterde p1p) of de X1C mits deze in het budget past

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#3

Bericht door 3DWim »

Welkom Daniel,

Grappig dat je niet verteld wat je wilt gaan printen noch wat het mag kosten.
Hoe handig ben je, wil je een bouw pakket, kleuren printer, productie draaien???
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#4

Bericht door Wim62 »

Ik zou de prusa mk3s een upgrade geven naar prusa mk4 .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#5

Bericht door Hardy »

Welkom hier Daniël, staar je niet blind op sneller printen, hogere snelheid gaat meestal toch gepaard met kwaliteit verlies, maar de Creality K1 is op dit moment wel een erg mooie printer voor zijn geld, maar net zoals de bambo's niet erg stil, maar ik zou zelf toch ook nog eens kijken naar de upgrade naar de MK4, zoals Wim ook al aangeeft, want de Prusa's kunnen nog altijd wedijveren wat print kwaliteit betreft en wat lawaai betreft maak er dan gewoon een dichte behuizing omheen.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Banditoz
Berichten: 135
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#6

Bericht door Banditoz »

Ik heb een K1 en die bevalt me goed maar als je stiller wilt kom je wel bedrogen uit denk ik. Soms denk ik dat hij op gaat stijgen. Wel kant en klaar in de doos. Even door het menu voor de laatste calibratie en de wifi. Ik denk dat dit bij bambulab ongeveer net zo is. Snel printen betekend extra koeling en dat maakt geluid. Als je niet voluit print kun je via je slicerprofile de max fan naar 60 procent doen en dan is hij een stuk stiller. Hie de prusa is na een upgrade wat betreft geluid weet ik niet. Misschien een mede-lezer die er een heeft?
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Wim62
Berichten: 331
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#7

Bericht door Wim62 »

Ik hebt hier een Prusa mk4 draaien , en ik kan wel zeggen dat deze aardig stil is .
Maar het licht eraan wat je print en met welke snelheid , maar hij is beduidend stiller als een Anet A6 met een 32bit board of een ender 3 .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#8

Bericht door Barbara »

Welkom Daniel,

Ik heb het idee dat op dit moment in de 3D-printer wereld stil en snel 2 tegenovergestelde polen zijn.
Zodra een printer sneller kan printen zal er onherroepelijk (nu in ieder geval nog) meer geluid worden gemaakt.

Zelf ben ik een paar maanden geleden overgestapt van een Ender 3 naar een Bambu Lab P1P en inderdaad, deze maakt een stuk meer geluid (of je dit herrie vind is subjectief). Maar met het gemak van de bediening EN de snelheidswinst neem ik dat voor lief. De printkwaliteit is prima, nee ik print niet op de supersonische snelheid van 500 mm/s. Dat heb ik 1x voor de lol gedaan, maar dan staat het apparaat zowat te dansen. Maar de 'standaard snelheid van dit ding is 200 mm/s en dat is nog steeds verrassend snel.

Ik woon alleen en stoor dus niemand met overmatig geluid..
Wat jouw woonsituatie is weet ik niet, maar als je huisgenoten hebt zou ik meer aandacht aan (minder) geluid geven dan aan snelheid.
En zoals altijd speelt de inhoud van je portemonnee ook een grote rol :D

Succes met de keuze.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 199
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#9

Bericht door PrintEngineer »

Als geluidsniveau het belangrijkste argument is kan je m.i. beter geen printer kopen omdat ze op hoge snelheid allemaal luidruchtiger worden. Daarom heb ik een aantal jaren geleden een nagenoeg geluidsdichte kast gebouwd en dan maakt het niet meer uit
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3DWim en 4 gasten