Pendelende extruder motor Annet A6 Onderwerp is opgelost

Extrudermotor

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

De ontwikkelingen binnen het wereldje van de 3D printers is nog nooit zo snel gegaan als nu. Het gaat nog net niet zo snel als bij mobieltjes, maar iedere maand zijn er toch wel weer nieuwe innovaties. Dus wat je vandaag koopt is over een jaar alweer verouderd. Nu ben ik zelf niet zo van het achter de nieuwe trends aanlopen, en dat uit zich dan ook in de museumstukken die ik (nog) heb staan. Op zich vind ik het prachtig wat fabrikanten allemaal verzinnen om ervoor te zorgen dat de grootste "no no" nog een succesvolle print kan maken. Persoonlijk pruts ik liever aan een bejaard machientje
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

PrintEngineer schreef: 04/02/25, 13:06 De ontwikkelingen binnen het wereldje van de 3D printers is nog nooit zo snel gegaan als nu
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

De techniek is werkelijk fantastisch, maar voor een perfect resultaat is er duidelijk nog wel wat fine tuning nodig. Als je ziet wat het origineel is en wat er aan rafelige randen overblijft na slicen, kan ik dat niet echt een top resultaat noemen. Net als de overmatige stringing. Maar goed, als je alleen kijkt naar de echte 3 dimensionale techniek is dat wel heel erg mooi. Het zal denk ik nog wel eventjes duren voordat dit de standaard gaat worden. De techniek op zich bestaat al wel veel langer in de professionele 3D-printtechniek.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Homeimprovement
Netherlands

Bericht door Homeimprovement »

Tecumseh schreef: 03/02/25, 09:49
PrintEngineer schreef: 02/02/25, 18:46 Gebasseerd op de bevindingen denk ik dat je pech hebt met het mainboard. Het kan zo zijn dat de stepper driver van het extruder kanaal defect is of dat er een verbrande REF weerstand op dat kanaal zit. In beide gevallen is het wel te repareren, maar ik zou eerder aanraden om een nieuw mainboard aan te schaffen. Ze kosten niet veel en dan weet je zeker dat alles weer in orde is
Een nieuw mainboard kan dat verhelpen, heb er wel 1 liggen die je mag ophalen. Alleen zal daar waarschijnlijk de firmware van de Anet A8 op zitten dus je zult deze opnieuw moeten flashen. Weet niet of dat als beginner een handige stap is.
Waarschijnlijk zou dat onze laatste poging zijn, wij zitten omgeving Zwolle.
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Voor het werk kom ik dagelijks in Zwolle, dus we kunnen eventueel afspreken dat ik het mainboard een keer langbreng als het niet tever omrijden is
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Robbel2005
Belgium

Bericht door Robbel2005 »

[/quote]

We hebben de kabel verwisseld van de extruder met de x as, en de x as doet nu het zogenoemde pendelen.🤔
[/quote]

Als je de kabels verwisseld hebt (langs beide kanten) en het probleem verplaatst zich naar de x as, dan zou ik denken dat er een probleem in je kabel is.
Als je alleen langs moederbord kant verwisseld hebt, dan komt het uit de kaart (driver)

(Sorry maar had het verloop niet gevolgd vorige week)
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Tecumseh
Netherlands

Bericht door Tecumseh »

Homeimprovement schreef: 14/02/25, 21:18 Waarschijnlijk zou dat onze laatste poging zijn, wij zitten omgeving Zwolle.
Ik woon in Deventer dus dat is best in de buurt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in