Shapr3D
Shapr3D
Aangezien ik bij Sketchup regelmatig tegen wat problemen aanloop (zal ongetwijfeld aan mijzelf liggen) was ik opzoek naar andere ontwerpsoftware. Nu had ik Shapr3D al eens voorbij zien komen op wat platforms en heb deze maar eens geĂŻnstalleerd. Er zijn aan de gratis versie wat beperkingen, maar die zijn voor het tekenen van 3D onderwerpen geen echt struikelblok. Je kunt gewoon alles ontwerpen en opslaan. Het blijkt al ruim 10 jaar te bestaan, maar heb er hier nog niemand over gehoord. Ik heb de eerste dingetjes eens uitgeprobeerd en het is best vrij eenvoudig en intuĂŻtief. Al moet je soms even zoeken naar de juiste functie. Er zitten ook wat tutorials bij de start extra gemakkelijk maken.
Het feit dat er hier nog niemand over heeft gesproken wil natuurlijk niet zeggen dat er al niet mensen zijn die het al (lang) gebruiken. Zijn er hiier gebruikers van Shapr3D?
Het feit dat er hier nog niemand over heeft gesproken wil natuurlijk niet zeggen dat er al niet mensen zijn die het al (lang) gebruiken. Zijn er hiier gebruikers van Shapr3D?
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Nee, ik niet. Nooit van gehoord. Ik houd het bij DesignSpark Mechanical van RS. Gratis en makkelijk in het gebruik, tenminste voor mij.
Maar dat Shapr3D maakt wel een goede indruk. Toch eens proberen.
Maar dat Shapr3D maakt wel een goede indruk. Toch eens proberen.
Groeten uit Hoogeveen.
3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:

Al meermaals van gehoord via m'n 3D youtube streamers, gaat al zeer lang mee. Een (browser based) alternatief is OnShape.
Bambulab X1C + 4 AMS
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
We gaan een poging wagen , ik hebt tijd zat en mocht het niets worden kan ik het nog altijd verwijderen .
Niet geschoten is altijd mis .
Niet geschoten is altijd mis .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa Core One .
Wim
Prusa Core One .
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen