Zoek een manier om voorgemaakte STL bestandjes naar 100x100 te snijden.
Zit je met een vraag rond het gebruik van de ontwerpsoftware, die horen hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 3 months en 4 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Na het bewerken in Tinkercad krijg je geen gladde zijkanten. Je wilt alle kanten dus glad hebben. Dan kun je die nadat je de berg op maat hebt gesneden in een tekenprogramma de oneffenheden handmatig dichten. Ik heb 1 kant zo gerepareerd en die is dan helemaal glad. Op de foto zie je het in Cura. Er is 1 klein driehoekje aan de aandacht ontglipt, die zou dus nog moeten worden bijgewerkt. Maar dat is dus mogelijk.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je er niks afsnijdt maar dat je alleen de as van 102,3 mm eenvoudig terug schaalt naar 100 mm. Het lijkt me stug dat iemand met het blote oog het verschil van 2,3% kan zien. Het is niet wat je in eerste instantie wilde, maar het is wel de simpelste oplossing. En dat kan gelijk in je slicer gedaan worden.
Wanneer je het aantal polygonen in een 3D bestand reduceert zal er automatisch ook kwaliteitsverlies optreden. Tenslotte haal je er informatie uit en dat is ook te zien. Het valt het snelst op bij organische vormen, en bij strakke rechte ontwerpen zal het best meevallen.
Mocht je er nog niet uit zijn hoe dit op te lossen, kijk dan eens naar het programma Blender. Daar kan zo ontzettend veel mee, en als het programma het niet standaard bevat heeft er vast wel iemand een python scriptje voor geschreven.
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Wanneer ik het goed begrijp moet er dus van 1.15 mm van beide zijden afgesneden worden, ik heb het bestand in even fusion360 ingelezen, en daar kon ik dit gewoon van het gecreëerde solid afsnijden en opnieuw als stl wegschrijven, maar misschien heb ik de bedoeling wel iets verkeerd begrepen, hierbij in ieder geval een 100x100 onvervormde stl.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut