Steunvoet ontwerper gezocht Onderwerp is opgelost

Wil je een specifiek bestand delen enkel onder de gebruikers van dit forum, of zoek je een specifiek 3d model bestand dan is dit de plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 3 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 567
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

Steunvoet ontwerper gezocht

#1

Bericht door Ch3vr0n »

Een aantal jaar geleden een print van https://cults3d.com/en/3d-model/game/dr ... motorcycle cadeau gedaan aan m'n motor liefhebber van een vader. Altijd prominente plaats gekregen, echter bij het verplaatsen van een kast waar dat ding op stond, is de fragiele steunvoet afgebroken en kan dat ding niet meer mooi rechtop staan.

Is er iemand die hier een simpele steunvoet voor kan maken, een wielklem ofzo of iets die het centrale motorblock in het midden ondersteund. Hoeft niks uitbundigs te zijn. Als dat ding maar weer netjes stabiel kan staan en niet ergens tegenaan moet leunen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 478
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Ik heb het model gedownload en eens gekeken wat de mogelijkheden zijn. Uitgaande van je suggestie van een blokje onder het motorblok zou je een eenvoudige kubus kunnen maken. De maten heb ik niet exact kunnen meten, maar ik kom ongeveer uit op 40 mm breed en 40 mm lang en ca. 20 mm hoog. Je kunt het blokje niet helemaal naar voren laten doorlopen aangezien daar een stukje van het motorblok uitsteekt. (Of je moet daar een uitsparing voor maken) Het blokje komt nu dan bijna tegen het achterwiel aan. Aangezien het een heel simpel blokje is kun je dat in alle richtingen in Cura schalen als het niet zou kloppen. Hoop dat je hier iets aan hebt. Misschien dat je het iets breder moet maken als de motor er afglijdt met de huidige maten. Of een drupje lijm erop.

motorsteun.stl
(684 Bytes) 11 keer gedownload
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 296
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#3

Bericht door 3DWim »

Even wat mij het eerst te binnen schiet: kan je geen metaaldraad warm stoken, door het model drukken op de juist plek en er dan een dubbele steun van buigen?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 567
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#4

Bericht door Ch3vr0n »

@Rob52 Da's wel een heel simpel steuntje, en de plek waar dat ding staat op die kast word regelmatig bezocht, dus ik ben ban als iemand naar die kast gaat en er wat van neemt en per ongelijk tegen de kast stoot ofzo, dat die motor helemaal kan gaan vliegen van dat blokje en naar de vaantjes is. Ik dacht meer iets zoals dit. (Maar hoeft uiteraard zo complex niet te zijn)

Afbeelding

of dit https://securian.store/product/motorbike-stand-lock/

@3DWim Heb ik helaas niet en wil het model ook niet fysiek beschadigen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Wim62
Berichten: 332
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#5

Bericht door Wim62 »

Ik ben een beetje wezen prutsen en daar is dit uit gekomen . misschien nog een beetje bewerken en passen kun je hem erop lijmen .
[attachment=0]motorfiets.stl[/attachment]

Het is maar een suggestie .
Bijlagen
motorfiets.stl
(34.85 KiB) 21 keer gedownload
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#6

Bericht door Hardy »

Ik ben ook nog even aan het freubelen geweest, maar ik weet natuurlijk niet of het werkt in het echt, hiermee zou je het eventueel zo om de uitlaten kunnen klemmen zonder te lijmen en ik heb ook een versie met twee steunen getekend.
Dragstar.stl
(73.91 KiB) 19 keer gedownload
dragstar-2 v1.stl
(104.09 KiB) 13 keer gedownload
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 567
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#7

Bericht door Ch3vr0n »

Kijk die 2 zijn netjes. Wat denk je wat de beste print oriëntatie is. Met de voetjes in de op de grond en support onder het frame, of frame op de grond en voetjes op support?
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#8

Bericht door Hardy »

het is een lastig ontwerp, maar ik denk dat dit de beste manier is, ook voor wat de stevigheid betreft i.v.m. lijn richting.
Naamloos-1.jpg
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 567
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#9

Bericht door Ch3vr0n »

Yup, dacht ik ook. Ga het nog een stapje verder doen ook. Beide types 2 stuks van zet op de buildplate, en 1tje met de pootjes in de lucht en 1tje met het frame in de lucht. Gaat der wel 1tje werken zeker :). Printer nu nog bezig met wat anders maar wordt vervolgd :)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 567
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#10

Bericht door Ch3vr0n »

Heb vergeten een foto te nemen, @Hardy maar je ontwerp werkte en paste perfect! M'n dank en die van m'n pa. Die's ook weer tevreden dat dat ding op zichzelf kan rechstaan.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten