123-3d verzendingsproblemen?

Algemeen forum
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ik heb geen enkel probleem met wachten. Bestel genoeg op ali lol. Waar ik wel een probleem mee heb is een gebrek aan communicatie. Het kan altijd gebeuren dat een pakket eens achter blijft als er gn plaats is, maar t'is een kleine moeite om het aan de klant te laten weten zodat die niet bijna een week op z'n spullen zit te wachten zonder ook maar 1 bericht van hun kant, en je ten slotte zelf meermaals het initiatief moet nemen.
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik vind het eigenlijk veel erger dat je tegenwoordig nog weinig fysieke winkels hebt waar je iets kunt kopen en het eerst kunt zien en "voelen" of ervaren. Ik was laatst naar een mobieltje op zoek en ook een smartwatch. Onl;ine veel van te koop. Maar als je het eerst even wilt ervaren "in het echt" wordt het ineens een stuk moeilijker. Als je dan bijvoorbeeld bij Mediamarkt kijkt en er staat op de website showmodel aanwezig, dan vertrouw je daarop en rij je er naartoe. Maar aangekomen blijkt dat showmodel helemaal niet aanwezig en bij de volgende ook niet en de volgende ook niet en in Duitsland ook niet. Daar krijg ik dan wel de ziekte over in. Ik betaal graag iets meer als ik in een winkel meer kan ervaren van een product. Waarbij ik wel moet zeggen dat je tegenwoordig dan zelf online beter alvast je informatie kunt/moet verzamelen, want wat menig "verkoper" loopt uit te kramen is vaak erg treurig. Ander voorbeeld zijn de elektronica zaken met losse componenten, vroeger kon je lekker met een mandje rond lopen en uit de bakken vullen. Tegenwoordig zijn er nog maar een paar zaken over die je nog fysiek kunt bezoeken en dan moet je wel een lijstje hebben met wat je wilt. Maar dan rijdt je je wel een slag in de rondte want die paar die er nog zijn liggen erg ver weg. Of je moet er toevallig in de buurt wonen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

Ja Rob, de wereld verandert in een rap tempo, maar of het er ook beter van wordt. Afbeelding

Ik print nog maar een wagonnetje.
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Rob52 schreef: 25/10/25, 17:06 Ander voorbeeld zijn de elektronica zaken met losse componenten
Dat probleem hebben wij nu ook hier, we hadden tot voor kort hier ook nog zo'n winkel waar je voor bijna alles wel terecht kon, je kon het zo gek niet bedenken of hij had het wel, bij de beide repair-cafe's waar ik wekelijks als vrijwilliger help stuurden we de mensen die met een reparatie kwamen zelf even daar naar toe voor het betreffende onderdeel/component, dan was het ook al betaald en kon je het direct repareren en, maar nu moet je eerst uitleggen waar ze het zelf moeten bestellen en terug laten komen om het in te bouwen, veel voorkomende componenten proberen we nu zelf op voorraad te houden, maar toch vaak heb je net dat specifieke onderdeel natuurlijk net weer niet.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Het is niet altijd de leverancier die de schuld moet krijgen. Bij pakketbezorgers blijven pakketten soms dagen in het magazijn staan voordat ze voor uitlevering naar de ontvanger gaan. Dat valt vaak onder de noemer capaciteitsproblemen
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in