u wil ik even inhaken op het laatste bericht van Hardy .
Dutchronnie heeft nu nog maar een printer en hij wil graag Klipper erop installeren , maar dat lukt niet helemaal naar wens .
Hij was blij dat het met Marlin wel goed ging .
En als hij steeds van software Klipper/Marlin moet wisselen zou je honds dol van worden .
Daarom wat ik al voor stelde is in mij ogen de beste oplossing om met een nieuwe software te experimenteren .
Correctie, ik heb wel 2 printers

Ik heb nog een Velleman K8200, waarvan het moederbord half defect is (Usb ligt er af, en doet het soms niet.)
De bedoeling was om het creality 2.5.2 moederbord tzt op de Velleman te zetten.
Ik had inmiddels een nieuw moederbord besteld voor de Creality CR-10 V2, de BTT SKR 3 EZ, die moest uit china komen, wat wel een tijdje ging duren. Dus dacht ik: ik ga klipper uitproberen, omdat ik met marlin ook al problemen had met de Fade Height. Als klipper goed zou werken, was ik ook van dat probleem af.
Inmiddels is het moederbord binnen, en ga nu bezig om daar weer marlin op te krijgen, uiteraard Marlin 2.1.x
Het vreemde is natuurlijk weer dat de fabrikant alleen een configuratie voor marlin 2.0.x levert, dus moet ik zelf weer de firmware in elkaar sleutelen.
Maar daar ben ik nu mee bezig, ik hoop dat dit weekend te kunnen doen.
Overigens was het volgens mij wel mogelijk om 2 printers te configureren op klipper. Ik heb klipper geinstalleerd met de KIAUH script, en daarbij had je de keuze voor hoeveel instances je klipper wilde installeren, daarbij heb ik gelijk voor 2 gekozen met de Velleman in het achterhooft.
Ik kon dan ook 2 verschillende printers koppelen, alleen heb ik daarvan maar 1 gebruikt.
Zie hieronder mijn collectie van mislukte klipper prints
Er was overigens nog wat mis met mijn klipper installatie, geregeld verloor klipper de verbinding met de printer, en was er weer een print mislukt.
Ik had de indruk dat het aan de USB kabel lag.